dahwan Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Gjør dette: Besøk denne siden: http://www.dizzler.com/music/Live/I_Alone Trykk på "Lyrics" tabben og se hvordan den glir opp og igjen hver gang du trykker på den. Se hvor glatt den glir. Åssen gjøres dette!? Hvis noen vet om en tutorial eller noe - supert! Jeg har prøvd lenge å få de til med javascript. jeg klarer å endre størrelse på en <div> tagg med javscript, men ikke med glatt overgang. Det jeg trenger er en oppsumert lett oversikt om hvordan dette gjøres / hva som skal til. Takk på forhånd Lenke til kommentar
Intramin Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Jeg er ikke helt sikker, men tror at dizzler bruker script.aculo.us. Det har iallefall den funksjonaliteten. Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 Ja... Så åssen gjør de det? Deler de målhøyden med f.eks. 100 og forstørrer høyden av div'en 100 ganger med setTimeout funksjoner eller noe slikt? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Eg trur det er det som blir gjort i teorien ja. Eg har brukt noko lignandes til min heimeside. function changeDivHeight(from, to, div, time) { var counter; var value; if (from > to) { counter = from - to; } else if (to > from) { counter = to - from; } var i = 0; var timer = time/counter; while(counter > 0) { if (from > to) { from = from - 1; value = from; } else if (to > from) { from = from + 1; value = from; } var newtimer = timer * i; setTimeout("timedChangeHeight(\""+div+"\","+value+")", newtimer); counter--; i++; } } function timedChangeHeight(div, value) { var doc = document.getElementById(div); doc.style.height = value+"px"; } Kanskje det kan hjelpe? Lenke til kommentar
___ Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Hvorfor ikke bare bruke Scriptaculous. Det er et gjennomarbeidet JavaScript-library med effekter som fungerer veldig bra i de fleste moderne browsere. Effect.SlideDown() er hva du trenger. Werner Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) siDDIs Takk, skal kikke på den. wernie Jeg liker ikke å bruke andres kode i mine programmer / websider Endret 27. juni 2008 av dahwan Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Eg skreiv om den eg hadde til å bli litt meir fleksibel function adjustElementSizeSmoothly(height, width, div, time) { var currentHeight = document.getElementById(div).offsetHeight; var currentWidth = document.getElementById(div).offsetWidth; var newHeight = currentHeight + height; var newWidth = currentWidth + width; if (height < 0) { height = height * (-1); } if (width < 0) { width = width * (-1); } var timerHeight = time/height; var timerWidth = time/width; var loopCounterHeight = 0; while(height > 0) { if (newHeight > currentHeight) { currentHeight = currentHeight + 1; } else if (currentHeight > newHeight) { currentHeight = currentHeight - 1; } var newtimer = timerHeight * loopCounterHeight; setTimeout("ChangeHeight(\""+div+"\","+currentHeight+")", newtimer); height--; loopCounterHeight++; } var loopCounterWidth = 0; while(width > 0) { if (newWidth > currentWidth) { currentWidth = currentWidth + 1; } else if (currentWidth > newWidth) { currentWidth = currentWidth - 1; } var newtimer = timerWidth * loopCounterWidth; setTimeout("ChangeWidth(\""+div+"\","+currentWidth+")", newtimer); width--; loopCounterWidth++; } } function ChangeHeight(div, value) { document.getElementById(div).style.height = value+"px"; } function ChangeWidth(div, value) { document.getElementById(div).style.width = value+"px"; } Nå kan du justere eit element med kor stort antall pixler som det skal bli større eller mindre i bredden og vidden. F.eks adjustElementSizeSmoothly(100, -50, "truls", 500) vil auke høgden med 100pixler og bredden med 50 mindre pixler Endret 7. juli 2008 av siDDIs Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 wernieJeg liker ikke å bruke andres kode i mine programmer / websider å titte på (og endre) andres kode er et godt utgangspunkt for å lære. Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Sant nok, men å laste ned ferdige javascript biblioteker og bruke deres funksjoner i sida mi liker jeg ikke Lenke til kommentar
___ Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 å titte på (og endre) andres kode er et godt utgangspunkt for å lære. Det er jeg enig med deg i. Grunnen til at jeg bruker f.eks. prototype.js er at antall linjer JavaScript-kode jeg skriver, blir drastisk mindre. Det blir dessuten lettere å debugge. Siden jeg driver med JavaScript for det meste i jobbsammenheng, er det timer å spare på å benytte funksjonalitet som andre har skrevet og testet. Og som man vet fungerer i de fleste browsere. Werner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå