Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ønskes: Hjelp til feilsøking [LØST]

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med å feilsøke hva som skjer feil i dette oppsettet :p

Jeg har en Pioneer DEH-5000UB CD-spiller som er koblet til en A/D/S 4-kanals forsterker. Til denne har jeg koblet et Peerless Resolution 6 sett med høytalere. Til CD-spilleren er det også koblet 4 originalhøytalere som var i bilen.

Det snodige er at Peerless høytalerne spiller veldig lavt, jeg må ha hånden inntil membranen for å kjenne at den vibrerer. Høytalerne som er koblet rett på spilleren spiller bra. Jeg har sjekket at jeg har kablet riktig, og det lyser korrekt av forsterkeren, men jeg klarer ikke få noe lyd ut over en svak vibrering fra Peerlessene. De er testet på et annet oppsett så jeg vet de fungerer og spiller mye høyere. Jeg har også forsøkt å bytte ut forsterkeren med en annen uten hell.

Hvor ville dere startet med feilsøking? Er det en innstilling på CD-spilleren? Er det grunnlag for å tro at den er defekt? Dårlig jording? Dårlig batteri? Jeg tar i mot alle tips med stor takk! :)

EDIT:

Har fått det til nå, takk for hjelp! Var noen innstillinger og en noe dårlig festet jordkabel som var årsaken...

Endret av Snitches
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...