Gå til innhold

Dersom kongen var homofil


Anbefalte innlegg

Mette-Marit var jo alenemor, det er jo litt av et brudd på den kristne tradisjonen i seg selv (man må være gift før man får barn osv). Og kirken begynner å akseptere homofili mer og mer. Motstanden mot homofili er det stort sett eldre kirkegjengere og enkelte mørkemenn som står for.

En gang i fremtiden vil det kanskje gå helt fint, men med utgangspunkt i dagens samfunn ville det vært en katastrofe. Det er en ting å akseptere "vanlige" homofile, men hvis kongen er homofil vil det være langt fler som setter seg på bakbena. Det vil være en langt større aksept av homofili å akseptere en homofil konge enn en og annen homofil prest.

 

Og før øvrig er ikke dagens konge regnet som "Guds utvalgte". Bestefaren hans ble valgt av folket :)

Kongen er Guds utvalgte i den betydning at det går i arv. Dagens konge er ikke folkevalgt.

 

Edit: Og Kongens bestefar som ble folkevalgt var ikke akkurat en vanlig mann han heller.

Endret av phear00
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En gang i fremtiden vil det kanskje gå helt fint, men med utgangspunkt i dagens samfunn ville det vært en katastrofe. Det er en ting å akseptere "vanlige" homofile, men hvis kongen er homofil vil det være langt fler som setter seg på bakbena. Det vil være en langt større aksept av homofili å akseptere en homofil konge enn en og annen homofil prest.

Sant det. Mette-Marit ville vært katastrofe på 60-tallet selv om det gikk greit at Sonja giftet seg med Harald da. Men jeg tror ikke vi er så langt unna at homofilt ekteskap er "greitt" nå.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke dette som noe problem. Jeg tror at monarkiet fortsatt kommer til å være statsformen her til lands lenge, og hvis det viser seg at Prinsesse Ingrid Alexandra eller en av hennes etterkommere er lesbisk/homofil tror jeg meste parten av folket vil akseptere det. Jeg tror ikke det ville ha vært like enkelt idag, men med tiden forandrer samfunnet seg, og jeg tror homofili vil være like lite oppsiktsvekkende som hetrofili i fremtiden.

 

Hvis arveprinsessen er lesbisk ser jeg det slik: Hun blir Dronning, og om hun er gift blir denne personen prinsesse. Det er selvfølgelig et problem at de ikke sammen kan få barn så arverekken kan føres videre. Det tror jeg kan løses ved at den førstefødte til Prins Sverre Magnus blir arveprins. Det blir dog verre hvis han også er homofil.

Lenke til kommentar
Hvis arveprinsessen er lesbisk ser jeg det slik: Hun blir Dronning, og om hun er gift blir denne personen prinsesse. Det er selvfølgelig et problem at de ikke sammen kan få barn så arverekken kan føres videre. Det tror jeg kan løses ved at den førstefødte til Prins Sverre Magnus blir arveprins. Det blir dog verre hvis han også er homofil.

Adopsjon er vel også en mulighet..? Eller er det et krav om at arvtageren må være biologisk etterkommer for å kunne aksepteres som konge eller dronning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...