Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Knekt minijack INNI female pluggen

iNeo

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg var å kjøpe meg en ny minijack plugg fra Claes Olson, og prøvde å sette den inn i lydkortet på pcen. Når jeg skulle dra den ut merket jeg at den manglet tuppen sin, så jeg så i "female" hullet i lydkortet, og neimen, dervarn.

Problemet er at den sitter fast inni det hullet, uten mulighet for å få den ut derfra.

Noen som har ett/flere tips til hvordan jeg skal få den ut?

Takker for alle seriøse svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er min skolepc, så jeg kan verken skru opp og bore. Hvis jeg blir nødt til å levere den inn til IKT folka på skolen min, blir de vell nødt til å replace hele hovedkortet og da kommer det en fin egenandel.

Lenke til kommentar

Om det er en skole PC så kan man ikke gi faen. Da det vil bli oppdaget før eller senere.

Men hvilken PC er det?

Du kan ta en fyrstikk med superlim på i den enden som du da stikker inn på den knekte delen. La den lime seg skikkelig fast og prøvd å dra ut.

Lenke til kommentar

Vell. Når jeg tenker meg om må jeg uansett betale 500kr om jeg ødelegger den (ved å bore, lime eller åpne og se). Tror nokk jeg blir nødt til å leke med en fyrstikk ja, men finnes det noe superlim som limer metall bra nok da?

Lenke til kommentar
Vell. Når jeg tenker meg om må jeg uansett betale 500kr om jeg ødelegger den (ved å bore, lime eller åpne og se). Tror nokk jeg blir nødt til å leke med en fyrstikk ja, men finnes det noe superlim som limer metall bra nok da?

Det er veldig risky hvis du bruker for mye, men jeg ville gått for noe superlim som klarer metall mot metall, hatt en mikroskopisk mengde på hodet til en knappenål og sett om jeg klarte å få tak.

Lenke til kommentar

Altså, den er ikke LØS. Den er klemt fast av noen klemmer som sitter inni der. Tuppen som sitter i er bare 3-4 mm i lengde. Du kan prøve å sette inn en minijack i tilegnet hull å se hvor lett den las dras ut. De er laget for å ikke falle ut vet du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...