iNeo Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Hei. Jeg var å kjøpe meg en ny minijack plugg fra Claes Olson, og prøvde å sette den inn i lydkortet på pcen. Når jeg skulle dra den ut merket jeg at den manglet tuppen sin, så jeg så i "female" hullet i lydkortet, og neimen, dervarn. Problemet er at den sitter fast inni det hullet, uten mulighet for å få den ut derfra. Noen som har ett/flere tips til hvordan jeg skal få den ut? Takker for alle seriøse svar! Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 med fare for å gjøre vondt verre: ta en nål, ta noe sterkt lim på den og lirk den inn.. Ikke så veldig lurt, men det er det jeg kommer på mens jeg ligger i halvsovne i senga.. får google litt og se hva jeg finner Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 Har tenkt litt på det samme. Men som du sier, kan det fort gjøre vondt, værre. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Beste emnetittel ever Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Kom på ett bedre forslag du da.. Kom ikke på noe særlig som kunne forklare problemet mitt bedre. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Jeg ser for meg at hvis du bruker et bor av ekstremt fint kaliber og en dremel, kan du drille deg et hull i pluggen og på den måten lirke den ut på en eller annen måte. Men det blir presisjonsarbeid med fare for snafu. Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 tror du er ganske fucked. Prøv å skru opp og se om du kan få en tang rundt jacken og dra den ut. ekstremforslaget mitt er å bore og gjenge opp jacken og prøve å dra ut... Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Dette er min skolepc, så jeg kan verken skru opp og bore. Hvis jeg blir nødt til å levere den inn til IKT folka på skolen min, blir de vell nødt til å replace hele hovedkortet og da kommer det en fin egenandel. Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 da sliter du nok med mindre du fikser det limtrikset til peter. litt usikker på hva du legger i skole pc, men hva med å skaffe et eksternt lydkort og bare gi faen? Lenke til kommentar
otis Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Om det er en skole PC så kan man ikke gi faen. Da det vil bli oppdaget før eller senere. Men hvilken PC er det? Du kan ta en fyrstikk med superlim på i den enden som du da stikker inn på den knekte delen. La den lime seg skikkelig fast og prøvd å dra ut. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Vell. Når jeg tenker meg om må jeg uansett betale 500kr om jeg ødelegger den (ved å bore, lime eller åpne og se). Tror nokk jeg blir nødt til å leke med en fyrstikk ja, men finnes det noe superlim som limer metall bra nok da? Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 hva med å prøve med en kraftig magnet? Lenke til kommentar
otis Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 2 komponent lim er meget sterkt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Ta munnen rundt åpningen og sug, så får vi håpe at du ikke svelge den. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Vell. Når jeg tenker meg om må jeg uansett betale 500kr om jeg ødelegger den (ved å bore, lime eller åpne og se). Tror nokk jeg blir nødt til å leke med en fyrstikk ja, men finnes det noe superlim som limer metall bra nok da? Det er veldig risky hvis du bruker for mye, men jeg ville gått for noe superlim som klarer metall mot metall, hatt en mikroskopisk mengde på hodet til en knappenål og sett om jeg klarte å få tak. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Altså, den er ikke LØS. Den er klemt fast av noen klemmer som sitter inni der. Tuppen som sitter i er bare 3-4 mm i lengde. Du kan prøve å sette inn en minijack i tilegnet hull å se hvor lett den las dras ut. De er laget for å ikke falle ut vet du. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Jeg vet det, men superlim kan være ganske sterkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå