Gå til innhold

Skjerm med TN-panel i portrettmodus

PTRN

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg driver for tiden og planlegger et større innkjøp av skjermer, og foreløpig kommer jeg til å satse på enten to stk. 24-tommere, eller tre stk. 22-tommere. Prisen jeg ser for meg er mellom 2-3000 per 22-tommerer, og rundt 4000 per 24-tommer.

De tre forskjellige modellene jeg har sett på til nå, har alle TN-paneler, men jeg har tenkt til å bruke minst én av skjermene i portrettmodus/pivot. Hvordan blir det da med innsyn/bildekvalitet, kontra å bruke skjermen i landskapsmodus? Jeg har lest at dette skal by på problemer, med tanke på innsyn?

Skjermene jeg har sett på til nå er følgende;

Samsung SyncMaster 245B

Eizo Flexscan S2401W

Eizo Flexscan S2201W

Forøvrig; om noen har anbefalinger til andre skjermer som er gode i portettmodus, så nøl ikke med å si ifra :)

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, har samme erfaring her. Portrett på TN er skummelt, og dette på 19" 4:3 skjermer. Man forstår at man ikke lengre ser på "et papir" men at man må bevege hodet litt eller øke avstanden litt for å unngå spisse vinkler :)

SIPS derimot, NULL problem. Kan ikke sammenliknes!

Lenke til kommentar
Tja, har samme erfaring her. Portrett på TN er skummelt, og dette på 19" 4:3 skjermer. Man forstår at man ikke lengre ser på "et papir" men at man må bevege hodet litt eller øke avstanden litt for å unngå spisse vinkler :)

SIPS derimot, NULL problem. Kan ikke sammenliknes!

Så sant som det er sagt, min 19" tn skjerm ser helt grei ut til man stiller den 90 grader om.

Da er det det tydelig å se at skjermen er mørkere "til venstre" enn på andre siden.

På min 24" s-pva panel skjerm er det som sagt en helt annen klasse.

TN panel skjerm vil drive deg gal gitt nok tid. Ta med i betraktningen at lcd skjermer dør sakte ut, betyr jo det at det blir mye fortere ett verre bilde enn med ett bedre panel.

Det er ingen grunn til å velge TN panel i dag, for at man skal kunne spille spill på den og det må være kjapt nok. Derimot gjelder den gamme regla om at man bør undersøke litt før man kjøper. For mange panel har jo bra bilde, men egner seg særdeles dårlig mht respons tid og online spilling, spess fps spill.

Vurderte å kjøpe en 21" svart diamondtron skjerm, men det går jo ikke an å få tak i lengre. For å ha en kvalitets crt å sammenligne med, samtidig som det burde jo være grei pris nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...