Gå til innhold

Beste pre gen grafikk?

Carlgutt

Anbefalte innlegg

Det av det brukte celshading gjør Wind Waker til et vakkert spill selv i dag
Det er vel å dra den litt langt...

Vel, vi kan vel sammenligne.

the-legend-of-zelda-twilight-princess-20050722113151032_640w.jpg

0225_zeldawindbreaker23_640w.jpg

Selv om Wind Waker er fra 2003, er det langt penere enn Twilight Princess. Celshading gjør at spill "lever lengre", fordi den grafiske stilen på en måte bevarer spillet bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser du på bildene så har (naturligvis) TP en god del flere detlajer. Og med så mange detaljer så blir utseendet helt ødelagt med så mye bildekomprimeringsfeil som vi ser her. Som om noen har limt det inn i paint og deretter skalert det på denne måten.

Celshading gjør at spill "lever lengre", fordi den grafiske stilen på en måte bevarer spillet bedre.
kan så godt hende, men hjelper lite når grafikken fra før av ligger ganske langt nede.
Lenke til kommentar

Basicly. Neida, ingen vits å gi opp enda. Vi som hadde kommet så godt gang i diskusjonen. ;)

Men skulle gjerne sett noen bedre bilder. (dessverre er det vel slikt at det blir vanskelig å ta noen screenshots fra slike konsoller, og da blir det litt rått parti når vi får et element (kamera) som trekker bildekvaliteten en del ned. For med Cellshading så er det mer blur fra før av, og ikke så mye detlajer som blir ødelagt.

Er vi enige om at TP har en mer teknisk "overlegen" grafikk? Og at du mener det er da spesielt stemningen som Cellshading gir som gjør at grafikken ser bedre ut?

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Splinter Cell: Chaos Theory er en god kandidat rent teknisk sett, artistisk sett (viktig å skille mellom de to) er det uinteressant, da vil jeg heller trekke fram Okami:

okami_still_gorgeous.jpg

Bilder får ikke helt fram den fantastiske grafikken i dette spillet. Må prøves.

Ninja Gaiden er meget pent, særlig starten av spillet. Halo 2 synes jeg var ganske skuffende grafikkmessig, stygge farger, lite detaljer. Resident Evil 4 må nevnes, men skjemmes av en del dårlige textures. Samme gjelder MGS2, MGS3 og Metroid Prime-spillene. Kanskje litt merkelig å nevne et lanseringsspill, men Dead or Alive 3 til Xbox var ekstremt pent for 7 år siden:

doa3(1).jpg

doa302.jpg

0824l_19.jpg

Kanskje ikke mye å skryte av nå, men dette var fantastisk den gangen.

Personlig liker jeg TP-stilen er bedre enn Wind Waker, men skal være enig i at holdbarhetsdatoen er bedre på WW.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Synes det er veldig mangen som har gitt meg grafikk i Xbox, PS2 og GameCube

Resident Evil 4: Dette er det beste pre-gen grafikk synes jeg, da omgivelsene er flotte, karaktermodellene er veldig detaljerte.

God Of War 1 og 2: Eneren hadde mangen heftige plasser med god grafikk, men synes 2ern tok mye lengre steg med bedre farger, mer lyseffekter og veldig god framerate

Okami: Fantastisk cel-shading som jeg personlig liker

Black: Veldig bra utført med omtrent 60 FPS og veldig digg grafikk

Burnout 3: 60 FPS, veldig lekkert med både flotte effekter og bilmodellene er veldig detaljerte og skinner!

Zelda Wind Waker: Synes dette tok meg med storm, har alltid hatt cel-shading grafikk som kan virkelig frelse meg

Ninja Gaiden: 60 FPS, lekkre områder, flotte detaljer. Flyt over grafikk ble det vist i Ninja Gaiden :)

Splinter Cell 3 Chaos Theory: Synes dette og NG var det beste innen grafikk på Xbox, Chaos Theory viste hva lille Xboxen kunne med skvise mest muligt. Detaljene oste virkelig i Chaos Theory med lyseffekter, skyggeeffekter, veldig detaljerte karaktermodeller vil jeg si

Og Andrull: Ikke ork å bruk Crysis inn her da, ikke vitsi da maskinkraften i pre-gen kan ikke måle seg med pcer til 10000kr ;)

Lenke til kommentar
Og Andrull: Ikke ork å bruk Crysis inn her da, ikke vitsi da maskinkraften i pre-gen kan ikke måle seg med pcer til 10000kr

? Var da brukt i en helt annen sammenheng da det ble brukt i et eksempel for Cellshading VS "vanlig".

Har da vitterlig ikke sammenlignet det mot noen Pre-Gen spill.

Og om du bare ser navnet Crysis så må du jo alltid trekke inn "10 000kr" uansett i hvilken kontekst. :p

Lenke til kommentar
Er vi enige om at TP har en mer teknisk "overlegen" grafikk? Og at du mener det er da spesielt stemningen som Cellshading gir som gjør at grafikken ser bedre ut?

Syns faktisk Wind Waker er mer teknisk imponerende. Det er måten WW var designet som gjorde det så bra, ikke bare det tekniske. Eneste TP har ovenfor WW er polygoner og partikkeleffekter. Ellers er WW er langt penere spill.

Fordelen med celshadingen i WW er faktisk teksturene. Enkelte teksturer i TP er utrolig dårlige (også variasjonene). Selv Star Fox Adventures fra Rare (de er rå på slikt) er langt bedre enn TP. Selv om celshading på en måte er dårligere teksturer, er tegnefilmstilen mer tilgivende, fordi hver tekstur blir like god kvalitet. Også havet gjorde at WW var overlegent, da dette er en langt bedre løsning på teknisk begrensning. På den måten føltes WW større og mer fritt. TP var begrenset til veier og var sjeldent åpen (annet enn overworld).

Det er også andre punkter enn grafikk WW overgår TP. Animasjoner er den største forskjellen. Jeg har ennå å se spill med bedre animasjoner enn WW. Dette får meg til ønske å spille WW igjen, for n-te gang.

TP var bra, men WW var bedre :)

Vi glemmer vel også Half Life 2 til Xbox.

half-life-2-20050518103608516_640w.jpg

Lenke til kommentar

Av det jeg har spillt, er vel Shadow of the Colossus det mest imponerende. Renderdistance, størrelsen, colossiene, alt. Og ikke minst, når man reiser er det pokker ikke loading! Noe framedrops her og der, men ikke så det ødelegger noe, man følger ganske lite med på deti SotC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...