Gå til innhold

Beste pre gen grafikk?

Carlgutt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, er revet mellom God of war 2, Shadow of the colossus og Wind Waker, altså PS2 og NGC. Alle 3 hadde superb stemningsgivende grafikk og fungerte så innmari godt til spillet de var ment for at i alle fall jeg fikk gåsehud noen ganger.

Lenke til kommentar

De jeg kommer på i farta.

Black

scr_black_xbox_03.jpg

Zelda - The Wind Waker (GC)

zelda8.jpg

Transformers (PS2)

transformers-4.jpg

Burnout 3

burnout2.jpg

Grand Turismo 4 (PS2)

gran_turismo_4_1_2.jpg

Star Wars Rogue Squadron: Rogue Leader (GC)

roguel_screen009.jpg

Star Wars Rogue Squadron: Rebel Strike (GC)

rogue-squadron-rebel-strike-2.jpg

Halo 2 (Xbox)

halo-2-4.jpg

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Må si meg uenig med Zelda Wind Waker. Skapte verken nok stemning, hadde for få detaljer, og det tekniske var jo heller ikke på topp med slik "tegnegrafikk"(kommer ikke på navnet).

Synes Zelda Twilight Princess er noe av det beste Gamecube hadde å komme med på grafikksiden. :) (så vel som gameplay)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Må si meg uenig med Zelda Wind Waker. Skapte verken nok stemning, hadde for få detaljer, og det tekniske var jo heller ikke på topp med slik "tegnegrafikk"(kommer ikke på navnet).

Synes Zelda Twilight Princess er noe av det beste Gamecube hadde å komme med på grafikksiden. :) (så vel som gameplay)

Så det er bare jeg som syns Wind Waker ser bedre ut og er teknisk mer imponerende enn Twilight Princess?

Og ja, vi må ikke glemme Resident Evil på Gamecube.

Resident Evil Remake

resevil_resized.jpg

Resident Evil 4

resident-evil-4-20041008045012893_640w.jpg

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Så det er bare jeg som syns Wind Waker ser bedre ut og er teknisk mer imponerende enn Twilight Princess?

Det er du ikke. WW er etter min mening det vakreste og teknisk mest gjennomførte Zelda spillet. Jeg kjøpte en GC kun for det spillet og angret aldri på det.

Etter min mening er disse de "prev gen" spillene med best grafikk:

Ninja Gaiden Black (XB)

Metroid Prime (GC)

Black(XB)

Rallisport Challenge (XB)

Resident Evil 4 (GC)

God of War 2 (PS2)

Chronicles of Riddick (XB)

Doom 3 (XB)

Endret av Norse360
Lenke til kommentar

No idea.. Jeg er ivhertfall ganske uenig i det ja.

Synes det blir det samme som å si at WoW (også "tegnegrafikk"/vektorgrafikk) har bedre grafikk enn HL2, eller kanskje også sammenligne det med grafikken til Crysis på High.

Selv mener jeg da at WoW ser horribelt ut i forhold til begge disse to spillene.

Med Wind Waker så var jeg lite imponert av detaljnivå, lyseffektene og partiklene. Ivhertfall i forhold. Samt at hele tegne/vektorgrafikken trekker en del ned. (mindre realistisk og alt blir på en måte "blassere") Fikk aldri helt stemningen i spillet, men det blir ikke akkurat særlig objektivt.

Edit: Tør jeg kanskje si at jeg synes grafikken ligger på nivå med Ocarina of time? (om ikke dårligere) :ph34r:

hva angår spillet i helhet blir jo noe annet. Men husker fortsatt første gang jeg startet spillet og ble mildt sagt sjokkert. (i negativ grad)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Wind Waker hadde absolutt nok av stemning. Faktisk ble jeg personlig trekt mer med i Wind Waker enn Twilight Princess. Det av det brukte celshading gjør Wind Waker til et vakkert spill selv i dag. Detaljene er mange de, spesielt animasjonene som overgår selv TP.

Men smak og behag såklart. For meg var TP en stor skuffelse, selv om det var et godt spill.

Håper derfor på at neste Zelda for celshading også. Passer serien utmerket.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Celshading var det jeg ville frem til ja. :)

Nei huff, håper virkelig ikke vi får se mer av den cellshadingen igjen. :sick:

Wind Waker var for meg den største skuffelsen (etter det fantastiske Ocarina of Time). Der de i TP (heldigvis) så at Cellshading ikke var veien å gå. . :)

(ville vel egentlig tro det var en grunn til at de gikk tilbake igjen, uten at jeg skal bruke det som noe argument mot Cellshading)

Det av det brukte celshading gjør Wind Waker til et vakkert spill selv i dag
Det er vel å dra den litt langt... Endret av andrull
Lenke til kommentar

Når vi først er inne på det, foretrekker eg Twilig Princess sin motor fremfor celshading. For min del håper eg neste spill i serien følger opp på grafikksiden, ikkje minst på underholdningsdelen. TP skuffet meg her, da det ikkje var så intressant å drivende som OOT.

Lenke til kommentar

Jeg var veldig skeptisk til cel shading i Wind Waker for jeg trodde ikke det vil bringe noe godt til Zelda universet. Der tok jeg feil.

I mine øyne er Wind Waker en av de mest gjennomførte grafiske spillene jeg har sett. Ikke noe av grafikken er overlatt til tilfeldigheter og sjangsespill, alt er tenkt ned til minste detalje. I tillegg passer den perfekt inn i spillets stemning, lys og historie.

Med det i tankene synes jeg Wind Waker er meget bra grafisk sett. World of warcraft er forøvrig et fint eksempel på at cel shading kan gå fryktelig galt om det ikke er gjort korrekt. Er litt vel mye slørv i Azeroth og Outlands til å være bra nok gjennomført.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med TCi. Grafikken i WW gjorde at spillet fikk en Søtere og lysere side. Jeg synes Tp var altfor dystert! Zelda serien skal være søt, ikke dyster. Sånn som i Ocarina of Time. (Ja, jeg vet at det var noen dystre scener i OOT også :p )

Lenke til kommentar

Stellis, enig og uenig med deg. TP er mye mer dystert, men er jo akkurat dette Zelda universet/spillene skal være. (med en god slutt naturligvis)

Starte litt fint, helt til de onde kreftene kommer å tar over/ødelegger sli kat alt blir dystert, trist og forferdelig. Så skal helten komme å redde verden fra den onde siden. :)

WW fikk et for barnslig og kjedelig preg pga det manglet personlighet (et spill skal jo for guds skyld ikke være søt, hyggelig og kosete!) :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...