Suppekatten Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Hei! Har holdt på med en handlekurv i runt 1/2 år nå. Prisen startet på 6000kr, men så har jeg bare blitt mer og mer avhengig, og ent opp på et system til maks 8-9k Her er handlekurven: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=75100 Har ikke tatt med CPU kjøleren som trolig blir en Noctuna NH12U eller hva den heter.... Spørsmålet mitt er som følger: Er pcen vert penga, eller bør jeg bytte til annet chipsett? Lurer veldig på dette og eventuelt om jeg skal vente til det komende GTX 280 kommer fra Nvidia....... HELP ME!!!!!! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Tja, 2 dager til GTX 280 er det nok verdt å vente. (edit: 1 dag 23timer og 24 minutter) Endret 14. juni 2008 av andrull Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Tja, 2 dager til GTX 280 er det nok verdt å vente. (edit: 1 dag 23timer og 24 minutter) Hvor dyre vil de bli og vil de slå 9800 GX2? Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 Hvor dyre vil de bli og vil de slå 9800 GX2? De vil bli mye kraftigere, og prisen har blitt antatt til å vere runt 5000 kr Kansje ikkje så gjilt for lommeboka ???? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 GTX280 er ventet å ligge på ytelsenivå rett over 9800GX2. GTX260 blir da sannsyneligvis ca like bra. Men husk at det blir singelkort VS dobbelkort, som er noe "feigt" parti. Singelkort har jo flere fordeler over dobbelkort. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Hvis du ikke har planer for SLI i fremtiden kunne et billigere Intelbasert brikkset være veien å gå, kan fort spare en tusenlapp med et ok p35 kort som tolig vil være lettere og klokke enn 780i. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 P35 gir genialt god overklokkingsytelse VS pris, og et P35 kan til tider faktisk være bedre enn X38 brikkesettet her. Mot 780i så er P35 en drøm i forhold når det kommer til overklokking. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 GTX280 er ventet å ligge på ytelsenivå rett over 9800GX2. GTX260 blir da sannsyneligvis ca like bra. Men husk at det blir singelkort VS dobbelkort, som er noe "feigt" parti. Singelkort har jo flere fordeler over dobbelkort. forklar litt nærmere? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Dobbelkort krever jo at spillet har god SLI-støtte og at hvert enkelt spill får en SLI-profil. Med andre ord så vil ytelsen variere mye mer, fra spill til spill, da langt fra alle spill har like god SLI-ytelse. I SLI-modus så kan du også bare bruke en skjerm, og i visse spill så synes jeg faktisk spillet glir bedre på singelkort enn på dobbelkort (hvis FPS'en er den samme). Kort sagt, litt mer stabil ytelse. Og om GTX260 ikke yter noe bedre enn 9800GX2 i de spillene med best SLI-støtte, så vil nok GTX 260/280 sprake godt i fra i spill som ikke har like god støtte. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Kan man ikke bruke 100% av 9800 GX2 i ett spil som ikke støtter SLI? :S Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Nei, "selvfølgelig" ikke. 9800GX2 er jo kun to 8800GTS 512 som er most sammen. (og litt nedklokket) Åpner du 9800GX2 så vil du se at det er to skjermkort som sitter klemt sammen med en kjøler i mellom dem. I spill som ikke støtter SLI så vil du KUN få brukt det ene skjermkortet, og du vil maks få dratt 50% av kraften. Samme gjelder HD 3870X2. Det er jo dette som er så bra med GTX 280 og 260, at de klarer å presse ut så mye ytelse med bare et kort! Tenk hva du kunne klart med to og tre slike. Endret 15. juni 2008 av andrull Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Jeg skiller spill som Crysis FSX og CoD4 støtter disse SLI bruk? og GTX 260: Pris?? GTX 280: Pris? Og Ytelse forhånd til 9800 GX2 (I eks Crysis) Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Crysis og CoD4 har meget god SLI støtte. Flight Simulator X tror jeg ikke har så god, men det tror jeg ikke gjør så mye uansett, da spillet ikke krever så altfor mye av skjermkortet. (det er prosessoren som sliter mest i det spillet, og blir som regel flaskehals, selv på min overklokkede Q6600) Hittil har vi bare blitt servert rykter, og det er bare BETA drivere osv.. Er ikke så atlfor mange timene til GTX 280 blir lansert, så anbefaler å vente til da. Ellers vil nok prisen først stabilisere seg etter en uke eller to. Samt at vi får bedre drivere til GTX 280 slik at ytelsen også blir som ventet. Hvordan skjerm har du? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Nå har jeg 8800 GTX men skal bygge helt ny 790i Ultra basert PC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå