Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med Zepto 6615WD

Anbefalte innlegg

Kjøpte en 6615WD Laptop fra Zepto for ca. et års tid siden, og synes maskinen har vært veldig stabil. Problemet er allikevel at for ikke så mange "lan" siden begynte den å fuske. Hadde helt siden starten opplevd at den ble svært varm ved krevende bruk, men nå "tok det nærmest helt av".

Med fusking mener jeg at maskinen rett og slett slo seg av uten forvarsel. Ingen ingen avslutningsprosedyre ble innledet og den kuttet rett og slett bare ut. Siden det skjedde første gangen, skjer det nå konsekvent etter cirka en halvtime med spill av ymse slag. Maskinen blir glovarm (96 grader celsius) og slår seg deretter av. Enda godt med tanke på brannfaren :p

Jeg har lenge hatt mistanke om at en støvopphopning i maskinens viftesystem forårsaker de urimelige temperaturene. Tenkte derfor på å åpne den, men også dette slo feil. Selv om jeg skrur ut alle skruene som holder det nedre chassiset på plass, gir det fremdeles ikke opp, og sitter fortsatt på plass. Litt rart med tanke på at det går fint å bevege chassiset litt, men noe holder det altså igjen.

Noen som tror det finnes en annen grunn til ekstrem varme og uregelmessige shutdowns? Dersom noen har en fremgangsmåte for hvordan man åpner chassis på en Zepto Notebook 6615WD hadde dette vært det aller beste. Alle forslag (innenfor topic) mottas med takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...