Tord93 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Men er det sånn at jeg må sende Chilled PC en mail hvis jeg skal ha radiator hullkutt? Eller ser dem åssen radiator + radiatorgrill jeg kjøper, og bare begynner og kutte når dem kan? Lenke til kommentar
ansver Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 MCP655 er også en bra pumpe. Jeg tror MCP355 med XSPC-toppen er kraftigere, men mulig jeg tar feil her. Fordelen med MCP655 er at du kan stille ned hastigheten, og dermed lydnivået. Så lenge du har tilstrekkelig vannflyt i systemet vil ikke en kraftigere pumpe øke kjølinga noe særlig, så av den grunn er kanskje MCP655 en bedre pumpe. Ser du valgte den pumpa og reservoir-toppen. Den toppen er lagd til MCP355 og passer ikke. Du må velge et separat reservoir skal du ha MCP655. Sjekk f.eks. ut reservoirene til EK. Du får ikke trukket fra amerikansk moms når du kjøper fra USA. Lenke til kommentar
ansver Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Men er det sånn at jeg må sende Chilled PC en mail hvis jeg skal ha radiator hullkutt? Eller ser dem åssen radiator + radiatorgrill jeg kjøper, og bare begynner og kutte når dem kan? Jeg ville absolutt sendt en mail. Jeg regner med at de forstår hva du vil når du kjøper rad, grill, kabinett og modding, men det er alltid bedre å kontakte selger først uansett. Du får heller ikke vite hva frakt vil koste gjennom Chilled sine nettsider. Hos meg står det bare at de sender gjennom DHL, men det står ikke pris. Mener ikke å være frekk, men hvis du synes det er problematisk å sende mail til utenlandske nettbutikker burde du kjøpe fra norske. Skulle du enda opp med produkter som ikke fungerer, feil leveranser eller andre problemer må du regne med å sende mange mail. Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Ok, takker for svar Tror jeg bestiller fra ChilledPC istedet allikevel. Men det samme sprsmålet igjen. Må man sende dem mail for at dem skal kutte hull til radiator og radiatorgrill? Eller ser dem hva jeg har bestilt, og begynner og kutte når dem kan? EDIT: Der var du raaskere igjen... hehe EDIT2: Hvis det er noe feil så sender jeg dem mail.. Jeg er ikke så flink til og sende mail, ettersom at jeg aldri gjør det. Og broren eller faren min har ikke hjernekapasitet til og skjønne hva jeg mener hvis dem skal sende mail for og si til dem hva dem skal kutte ut til . Endret 24. juni 2008 av Tord13 Lenke til kommentar
ansver Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Send denne til chilled: (jeg lurer på noen av tingene selv, så post gjerne svar i denne tråden ) Dear Chilled PC, I'm planning my first water cooled PC and I have a few questions. My planned setup is: Lian Li PC-A70B + your rad cut for PA 120.3 Thermochill PA 120.3 + radgrill x3 Scythe S-FLEX F 1600 rpm fans Laing DDC 18w with XSPC res-top Masterkleer 7/16" tubing (10 ft) D-TEK Fuzion v2 CPU Block All with 1/2" barbs. I'm planning to add 1 or 2 Radeon HD 4870X2 to the loop at some point. 1. Is there anything I should add to the list of items above for a complete, silent water cooling setup? More tubing, vibration dampening etc? 2. I'm looking for a quiet solution, would the Laing D5 Vario be a better choice? 3. Shipping. Can you give an estimated total shipping cost to Norway for the items above? I probably won't order that exact list, but most likely at least the rad and case will stay the same. Preferably as cheap as possible, but the shipment must be fully insured. 4. When can I expect the PA 120.3 to be back in stock? 5. Probably a stupid question, but if I place an order for the rad, radgrill, case and CNC Radiatore Hole Cut, I assume you cut out for the same rad I order? Do you also mount the rad/radgrill? Regards, <ditt navn her> Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Eh, hehe.. Nå har jo ikke jeg sagt ifra noe særlig at jeg skal kjøpe vannkjøling da, og det skjer nok ikke før om sikkert mellom 1-2 år ettersom hvor mye penger jeg klarer og spare (jeg er en som bruker opp mye penger fort ), får ikke noe penger av dem, og jeg får heller ikke lov til og ta ut penger av den derre kontoen foreldra skal legge inn penger i som går til unga når dem blir 18 (husker ikke hva det kalles). Jeg måtte mase 1 år før dem ideheletatt tok ut penger til meg fra den kontoen til PC'en min (som jeg har brukt rundt 10000kr på tilsammen siden oktober. (Data er dyrt og drive med ) Tror ikke jeg sender den mailen nå, men kan lagre den sånn at jeg kan bruke den den dagen jeg bestiller (om et par år......) . EDIT: Nå er jeg trøtt som fy, så jeg kommer ikke med noe svar før sikkert kl 2 på dagen i mårra (i dag?). Endret 24. juni 2008 av Tord13 Lenke til kommentar
ansver Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Kanskje lese mailen jeg skrev først? Det er ikke en bestilling, men spørsmål om hvordan de vurderer oppsettet, hva de antar fraktkostnadene vil komme på o.l. Med andre ord ting som er ganske nyttige å vite. Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Hmm, går det ann og sende dem mail fra MSN? Eller må jeg bruke et annet programm? Og må jeg skrive etternavnet mitt også? Hva er forresten mail adressen dems? Endret 25. juni 2008 av Tord13 Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Nå har jeg sendt dem mail, håper på svar innen et par dager. PS. Jeg sendte den faktisk selv, uten hjelp XD . Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Fælt så raske dem var da . "Hi, 1) That looks good - Have you got a fan controller for the fans to make them quieter? 2) D5 might be better yes, the swiftehc ones also come with anti vibration mounts. these are back in stock on friday. 3)£50 is the best I can do for a full case - before you order I will need to make an additional shipping fee on the site 4) tomorrow 5) Yea we will cut the correct hole and mount it. Bear in mind we only have grills for thermochill radiators though. Hope that helps Tom" Skal jeg sende noe svar tilbake eller? EDIT: Virker som om radiatoren kommer tilbake i morgen . Endret 25. juni 2008 av Tord13 Lenke til kommentar
ansver Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Nei, du trenger ikke sende noe svar med mindre du lurer på noe selv eller har planer om å kjøpe snart. Jeg fikk ihvertfall svar på de tingene jeg lurte på. £50 for frakt høres ikke ille ut, og det er ålreit at de gidder å sette inn radiatoren for deg. Ser ut som om jeg kommer til å handle der selv etterhvert. For din del er det vel bare å sette igang å spare penger Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Ja, hehe . Men først må det bli nytt skjermkort tenker jeg, har et 8600GT nå, og jeg hadde egentlig tenkt til og kjøpe nytt kort i januar i år. Men det gikk ikke . EDIT: Er ikke Yate Loon viftene kraftigere enn Schyte viftene? Lurer på om jeg kjøper YL istedet, med en viftestyring. Endret 26. juni 2008 av Tord13 Lenke til kommentar
ansver Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 EDIT: Er ikke Yate Loon viftene kraftigere enn Schyte viftene? Lurer på om jeg kjøper YL istedet, med en viftestyring. Yate Loon fra Petras Tech shop er omtrent like bra som Scythe S-FLEX serien. Man vil ha mest mulig luftflyt, målt her i CFM, samtidig som lydnivået er lavest mulig (dBA). Petras Tech shop fører bedre Yate Loon vifter enn alle andre, og som du ser under er de en god del dårligere. Han som testet merket at Yate Loon som ikke var fra Petras også lagde noen rare lyder. Tallene produsenter oppgir for støy og luftflyt er aldri til å stole på, og er nesten meningsløse å se på når man skal bestemme seg for vifte. Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Scythe vifta flytter jo mindre luft virker det som, hvis man ser på RPM'en. Eller har ikke det noe og si? Men jeg lurer på om jeg heller går for Yate Loon viftene. 3stk yate loon 120kr, mot 3 stk scythe 330 kr.. Endret 26. juni 2008 av Tord13 Lenke til kommentar
ansver Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Scythe vifta flytter jo mindre luft virker det som, hvis man ser på RPM'en. Det er riktig at Yate Loon D12SH fra petras flytter mest luft på mask hastighet, men den bråker da også betydelig på denne hastigheten. Yate Loon D12SH fra f.eks. Chilled er betydelig dårligere, da det ikke er den samme vifta selv om den heter akkurat det samme. Se på diagrammet ovenfor kalt "Yate Loons on the radiator" og sammenlign SH Petra Curved med SH Non-Petra. Du ser Yate Loon D12SH fra Petras Tech Shop er langt bedre enn D12SH som du f.eks. får på Chilled PC, ikke bare på maks hastighet, men på alle hastigheter. Forøvrig er Yate Loon D12SH langt ifra en stille vifte på maks hastighet. Hvis du vil ha en stille vifte er det mer interessant å se hvilken vifte som lager minst mulig lyd når den flytter f.eks. 30-40 CFM luft gjennom en radiator. Scythe S-FLEX F, Zalman ZM-F3 og Yate Loon D12SM fra Petras er de 3 viftene som gir best luftflyt gjennom en radiator med minst mulig støy. Av disse 3 er det Scythe S-FLEX F som takler best å ligge horisontalt (f.eks på en radiator montert i toppen), da den ikke er såkalt "sleeve-bearing". Her er forøvrig hva han som kjørte testen har å si om Yate Loon vifter som ikke er kjøpt på petras, dvs f.eks. på Chilled: Yate Loon D12SH-12 Straight blade NOT from PTS - This is the D12SH-12 available from every place not named Petras Tech Shop. They DO use different suppliers and this fan IS different. It has different internals, scales differently with voltage and noticeably deteriorated from its 0-hour performance. It makes some noises I don't want my fans making: mainly light thuds and clicks. In fact, all but one non-PTS Yate Loon made extraneous noise. Oh, it also doesn't perform that well...look at the graphs. Du ser at det er ikke den samme vifta, den yter dårligere og den lager noen stygge lyder i tillegg. Med andre ord, enten kjøp 3 Yate Loon D12SM fra Petra's Tech shop, eller 3 Scythe S-FLEX F fra hvor som helst. Personlig kommer jeg til å gå for S-FLEX F. Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Takker for svar . Da får jeg vel gå for scythe viftenen. Hvis det ikke finnes noe bedre da ( ) . EDIT: Er denne nesten like bra?: http://www.chilledpc.co.uk/shop/product_in...products_id=424 Endret 26. juni 2008 av Tord13 Lenke til kommentar
ansver Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Ingen anelse. Hvis du finner seriøse tester som sier den er bedre enn S-Flex'en på en radiator er det ingenting i veien med å kjøpe den. Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Ok, takker for svar . Jeg går nok for S-Flex vifta tenker jeg. PS. Når er det du har tenkt til og kjøpe vannkjølingen? Hvis det ikke er så lenge til, kan du poste et par bilder av resultatet her når du har fått det og satt det opp da? Så ser jeg åssen det blir. Endret 26. juni 2008 av Tord13 Lenke til kommentar
ansver Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Planen var å gjøre det i løpet av sommeren, men jeg har venta på noen testresultater. Jeg er også litt perfeksjonistisk, og hver gang jeg tror jeg har kommet fram til en god løsning finner jeg noe som er bedre. Halve moroa for min del er å planlegge og lære nye ting. Skal legge ut bilder når jeg kommer så langt. Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Ok, det skal bli gøy og se åssen det ser ut med vannkjøling i det kabinettet (hvis du skulle ha det samme som meg). Ser så lite bilder og tester av det kabinettet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå