Gå til innhold

Ny gitarforsterker, hvilken ?

1915

Anbefalte innlegg

Skal du først ha en versatil forsterker til "hybelbruk" er det lite som overgår Cube30x. Jeg har spilt i 25 år, og har hatt mange forsterkere av forskjellig karakter - endte opp med en cube pga en uovertruffen modelering samt at jeg kan bruke den som preamp på større systemer ved behov.

I grunnen litt merkelig, jeg har hatt dyre saker i tyrannosaurus-klassen (eks JCM800 med 2 x 4 x 12" og håndbygde saker (eks modifisert Orange 50W), men cuben treffer alle mine lydpreferanser til fulle. Jeg har også vært bitt av den noe trendaktige "rør er best"-basillen, noe som er litt smått patetisk i våre dager.

Gode saker har blitt billige! Som sagt, den kan brukes som preamp inn i et større sluttrinn (gjerne rør om du absolutt må) for livegigs etc. Den er også godt likt av studioteknikere når den tid kommer.

Edit: x'en betyr at det er lagt til en tuner. Denne er faktisk ikke brukbar til noe som helst, faktisk. Skaff deg en ekstern tuner først som sist.

Endret av Tumbleweed
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

idag så skruet jeg sund forsterkeren, og fant feilen som gjorde at den skurret :) det var inputen, der man plugger inn gitarkabeln, den var løs, stramma på skruen på innsiden av forsterkeren så funker den som flonke ny ;) trenger ikke kjøpe meg nye forsterker da.

(løst)

gjør hva dere vil med tråden ;)

Lenke til kommentar

Berre sånn at det er klart. Det er absolutt ikkje sjølvsagt at noko er bra sjølv om det står Marshall på det. Tvert imot.

Marshall har mykje bra, men det er helst i det øvre prissjiktet. Ikkje alt av det dyre er mykje å samle på heller. Dei har hatt ein tedens til å drite seg på leggen i set siste. Ta Mode Four f.eks, hahaha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...