janken Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 hvilket operativsystem er best til spilling....win2000, XP, Linux??? Lenke til kommentar
H3nr!k Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 må nokk bli win2k. xp kan føkke opp en del spill, men linux har jeg ikke prøvd ennå... :-? Lenke til kommentar
CAH1 Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Hva er det for noe tull? XP fungerer da vel bedre til spill en Win2k. Har aldri hørt noen klage over at XP ødelegger spill Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 win 2k og xp er ca like gode begge har minuser og plusser Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Win2k er dårlig "out off the box", men du oppdaterer annyway til Sp3, og da er det min foretrukkene spille maskin. Bruker mindre system en Xp, og er stabilt som et fjell(greit, er ikke linux). Ettersom Xp i praksis bare er en vid tillegspakke til win2k er de veldig likt, velg det Os et du liker best. Personlig valgte jeg win2k, men du må gjøre deg opp din egen mening der. Linux er god den, synd det bare lages så få spill til plattformen. Lages mange gratis småspill selvfølgelig, men ellers er det et smalt marked. Kan få mange spill till å funke gjennom Wine, men da må du forvente deg ytelsestap. Linux er litt arbeid å lære seg, så vil du bare ha en spillemaskin, og egentlig ikek er intereisert så tar du windows. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 fikk nu dårligere score på 3dmark etter jeg byttet fra win 98 til win xp, fra 7000 til 4000 merker at det går litt tregere i spill også me win xp... har athlon 1200, radeon 8500 Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Hva er det for noe tull?XP fungerer da vel bedre til spill en Win2k. Har aldri hørt noen klage over at XP ødelegger spill Worms Armageddon vil ikke virke på XP Lenke til kommentar
corcky Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Kjører selv xp. Har ikke noe problem med spill. Men det skulle da også bare mangle. Lenke til kommentar
LekebiL Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 XP , Linux har ikke støtte for mange spill. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 har ikke XP noe sånn kompabilitets-modus-shait? det har jaffal ikke 2kp... Lenke til kommentar
pcverden Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Jo XP har det, men det er ikke alltid den funker som den skal. (typisk Microsoft) Uansett jeg kjører XP for spill ettersom de fleste nye spillene blir laget for å funker under XP. Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Win2k SP3 fungerer greit til de fleste spill laget for Windows 95 eller bedre. Regner med at XP er noenlunde likt der. Det store problemet med både 2k og XP er at eldre spill som ikke bruker DirectX vil slite når det ikke finner noe som minner om et 16-bits DOS "miljø" som alle Windows versjoner (ikke NT) opp til ME hadde. NT/2k/XP er "rene" 32-bits systemer som ikke har noen underliggende DOS implementasjon. Hvis du har tenkt å spille mange rene DOS spill (særlig fra før 1997) i tillegg til de fleste nye titler er faktisk 98SE det beste alternativet da dette er kompatibelt "begge veier." Jeg kjører selv Windows 2000 Pro med SP3 og har ingen planer om å oppgradere til XP ennå. Har også litt inntrykk av at XP egentlig bare er 2k med masse unødvendig juggel. Da jeg var hos opphavet på juleferie og måtte bruke fatters maskin (XP home) skrudde jeg selvfølgelig straks av Teletubby-land (skins) og da var det egentlig lite som skilte de to. På spill og sånt merket jeg en liten forbedring i framerate på UT2003 på XP-boksen, men jeg vil nå først og fremst tillegge dette den ekstra gigaHerzen på prosessoren (2.4gHz P4 mot min 1.4gHz Thunderbird.) Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 har ikke XP noe sånn kompabilitets-modus-shait?det har jaffal ikke 2kp... jo, det har win2k også, men den er litt mer sjult, så du må tweake litt men den er der... Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 I Toms hardware sin test, ble XP det beste operativsystemet og bruke til spilling. 2k kom på en god andreplass. Mend et kommer jo selvfølgelig an på hardwaren din. .. Finner ikke url til den testen i farten. Men den ble postet her for en tid tilbake og. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Lurer på om det ikke Var toms hardware guide som testet og samenlignet div Operativ systemers ytelse i spill. Der kom faktisk Win XP et hårstrå foran win2000 med SP3. Win XP og Win2000 slo faktisk alle andre Operativ Systemer. F.Eks 98/ME/95 Osv. Husker ikke link nå men søk I forumet her og du finner linken. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 "]har ikke XP noe sånn kompabilitets-modus-shait?det har jaffal ikke 2kp... jo, det har win2k også, men den er litt mer sjult, så du må tweake litt men den er der... eeey! tell moi! Lenke til kommentar
Sepo Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Win 98 er det deiligste uten noe fancy stashy ting....... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå