Gå til innhold

hvilket operativsystem er best til spilling..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Win2k er dårlig "out off the box", men du oppdaterer annyway til Sp3, og da er det min foretrukkene spille maskin. Bruker mindre system en Xp, og er stabilt som et fjell(greit, er ikke linux). Ettersom Xp i praksis bare er en vid tillegspakke til win2k er de veldig likt, velg det Os et du liker best. Personlig valgte jeg win2k, men du må gjøre deg opp din egen mening der. Linux er god den, synd det bare lages så få spill til plattformen. Lages mange gratis småspill selvfølgelig, men ellers er det et smalt marked. Kan få mange spill till å funke gjennom Wine, men da må du forvente deg ytelsestap. Linux er litt arbeid å lære seg, så vil du bare ha en spillemaskin, og egentlig ikek er intereisert så tar du windows.

Lenke til kommentar

Win2k SP3 fungerer greit til de fleste spill laget for Windows 95 eller bedre. Regner med at XP er noenlunde likt der. Det store problemet med både 2k og XP er at eldre spill som ikke bruker DirectX vil slite når det ikke finner noe som minner om et 16-bits DOS "miljø" som alle Windows versjoner (ikke NT) opp til ME hadde. NT/2k/XP er "rene" 32-bits systemer som ikke har noen underliggende DOS implementasjon. Hvis du har tenkt å spille mange rene DOS spill (særlig fra før 1997) i tillegg til de fleste nye titler er faktisk 98SE det beste alternativet da dette er kompatibelt "begge veier."

Jeg kjører selv Windows 2000 Pro med SP3 og har ingen planer om å oppgradere til XP ennå. Har også litt inntrykk av at XP egentlig bare er 2k med masse unødvendig juggel. Da jeg var hos opphavet på juleferie og måtte bruke fatters maskin (XP home) skrudde jeg selvfølgelig straks av Teletubby-land (skins) og da var det egentlig lite som skilte de to. På spill og sånt merket jeg en liten forbedring i framerate på UT2003 på XP-boksen, men jeg vil nå først og fremst tillegge dette den ekstra gigaHerzen på prosessoren (2.4gHz P4 mot min 1.4gHz Thunderbird.)

Lenke til kommentar

I Toms hardware sin test, ble XP det beste operativsystemet og bruke til spilling. 2k kom på en god andreplass.

Mend et kommer jo selvfølgelig an på hardwaren din.

.. Finner ikke url til den testen i farten. Men den ble postet her for en tid tilbake og.

Lenke til kommentar

Lurer på om det ikke Var toms hardware guide som testet og samenlignet div Operativ systemers ytelse i spill.

Der kom faktisk Win XP et hårstrå foran win2000 med SP3.

Win XP og Win2000 slo faktisk alle andre Operativ Systemer.

F.Eks 98/ME/95 Osv.

Husker ikke link nå men søk I forumet her og du finner linken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...