Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sunn eller Usunn dag? les mer...->

Anbefalte innlegg

hei, sliter litt med samvittighet, så jeg noterer ned hva jeg spiste idag (lørdag vettu) og si meg hva dere syns..ok?

frokost:

Brødskive med Ketchup og ost varmet i microbølgeovn

1 time i ballbingen

spiste en gigant choco jeg kjøpte på butikken

2 timer i ballbingen

hjem, spise 2 brødskiver med bringebærsyltetøy, uten smør, 3 dl melk

8 minutter lett jogg i skauen i naturen vår (elsker naturen i vevelstad)

16 minutter på tilbaketuren (gikk og nøt naturen)

middag:

1 og en halv kotelett og 2 pølser og en porsjon salat med litt dressing

litt brus

joggetur på 13 minutter, halvtime med vektløfting

tunge bakkespurtinger, hver spurt på 20 sekunder, ganger 4

litt sykling, og nå sitter jeg her med en øl og en pose med tortillas..

er 15 år, tenåring..

noterer alder ettersom man har høyere forbrenning som ung

MOD, dette er ikke noe viktig spørsmål i seg selv, men viktig for meg, da jeg sliter med dårlig samvittighet og sånt!

jeg har merket at det er mange eksperter her inne, så jeg lurer rett og slett "bare" på om det er noen som vet om jeg har vært usunn eller sunn idag?

Endret av Skarpengland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ser ut til å spise helt normalt for en 15-åring, kanskje litt i underkant av frukt og grønt - det er vel det du burde spise mer, heller enn tortillas. Øl skal jeg ikke snakke om :p.

Du trener da helt greit iallefall. Ser ingen grunn til å kalle dette en usunn dag.

Lenke til kommentar
Du ser ut til å spise helt normalt for en 15-åring, kanskje litt i underkant av frukt og grønt - det er vel det du burde spise mer, heller enn tortillas. Øl skal jeg ikke snakke om :p.

Du trener da helt greit iallefall. Ser ingen grunn til å kalle dette en usunn dag.

takk, var en sann lettelse^^

jeg spiser en pose tortillas hver lørdag, og en øl om vi har det^^ bare 1:P fordi det er så himla godt;)

jeg veit at øl er usunt, men GUD hvor godt det er^^

Brewed by masters, Blessed by Drinkers;)

Gjett hvilken?

Lenke til kommentar

Ja, jeg er vel enig i at dette ikke er en altfor usunn dag for deg.

Som det tidligere er blitt sagt, gjør det ingenting å pøse på med grønnsaker og frukt. Vet at dere ungdommer ikke er så glade i det, men det er veldig sunt og inneholder både vitaminer og antioksidanter (kan virke forebyggende mot kreft). Ellers er det jo lov å spise is nå om sommeren (og også ellers, kan vi vel si:D).

Det virker som om du trener en del? Jeg håper alle øktene dine er lystbetonte og ikke en slags kompensasjon for alt du spiser. For mat skal man ha. :) Og det er ikke farlig ikke å trene etter hvert måltid. Men det er bra å satse på å holde kroppen i form, så lenge det ikke går over styr. Nå tenker jeg vel i første omgang på dem som sliter med anoreksia og er livredde for å legge på seg.

Men husk: ikke gidd å bruke livet ditt på å bekymre deg! Mange hevder at vi bare lever én gang. Så kos deg - uten dårlig samvittighet så lenge det ikke blir for mye! Jeg har selv mye jeg skulle hatt dårlig samvittighet for. Det er ikke de små utskeielsene som avgjør, men hvor flink du er til generelt å spise sunt i løpet av dagen. ;)

Endret av Mademoiselle
Lenke til kommentar
Ja, jeg er vel enig i at dette ikke er en altfor usunn dag for deg.

Som det tidligere er blitt sagt, gjør det ingenting å pøse på med grønnsaker og frukt. Vet at dere ungdommer ikke er så glade i det, men det er veldig sunt og inneholder både vitaminer og antioksidanter (kan virke forebyggende mot kreft). Ellers er det jo lov å spise is nå om sommeren (og også ellers, kan vi vel si:D).

Det virker som om du trener en del? Jeg håper alle øktene dine er lystbetonte og ikke en slags kompensasjon for alt du spiser. For mat skal man ha. :) Og det er ikke farlig ikke å trene etter hvert måltid. Men det er bra å satse på å holde kroppen i form, så lenge det ikke går over styr. Nå tenker jeg vel i første omgang på dem som sliter med anoreksia og er livredde for å legge på seg.

Men husk: ikke gidd å bruke livet ditt på å bekymre deg! Mange hevder at vi bare lever én gang. Så kos deg - uten dårlig samvittighet så lenge det ikke blir for mye! Jeg har selv mye jeg skulle hatt dårlig samvittighet for. Det er ikke de små utskeielsene som avgjør, men hvor flink du er til generelt å spise sunt i løpet av dagen. ;)

jo^^

jeg hadde en joggetur ved foten av fjellet mens jeg hørte på stairway to heaven;)

det ble nesten bedre enn det sex må være, fordi jeg fikk full motivasjon og masse glede og sanselig nytelse av dette..ble så lykkelig!

jeg elsker epler, bare at..jeg glemmer å kjøpe og spise dette :S

Lenke til kommentar
Si meg, Skarpengland, er dette en helt vanlig dag for deg? Trener du virkelig så mye hver dag? :ermm:

nei bevares! annenhver dag;)

starter alt på mandag, og starter med intensiv fotballøving på tirsdag, for eksempel, så holder jeg det slikt til jeg merker framgang/er kjempesliten/etc.

så ja, det er vel en ganske vanlig dag..

jeg har ikke fri vilje når det kommer til trening. har jeg spist kake, så går jeg som en robot ut og løper..det er litt freaky, litt trist kanskje, siden jeg er så opphengt med samvittigheten min..men det er bra for meg, og det går ikke negativt utover meg fysisk og HVERTFALL ikke psykisk ;)

..og er dette mye trening?

Endret av Skarpengland
Lenke til kommentar
Si meg, Skarpengland, er dette en helt vanlig dag for deg? Trener du virkelig så mye hver dag? :ermm:

nei bevares! annenhver dag;)

starter alt på mandag, og starter med intensiv fotballøving på tirsdag, for eksempel, så holder jeg det slikt til jeg merker framgang/er kjempesliten/etc.

så ja, det er vel en ganske vanlig dag..

jeg har ikke fri vilje når det kommer til trening. har jeg spist kake, så går jeg som en robot ut og løper..det er litt freaky, litt trist kanskje, siden jeg er så opphengt med samvittigheten min..men det er bra for meg, og det går ikke negativt utover meg fysisk og HVERTFALL ikke psykisk ;)

..og er dette mye trening?

Vel, så lenge det er lystbetont og du ikke får kaloriunderskudd med påfølgende vekttap og flere fysiske plager (undervekt kan være skadelig!), så går det sikkert greit å trene mye hvis du liker det. Det du listet opp her, var kanskje litt vel MYE trening på én dag. Husk at kroppen må ha litt hvile også. Og bevares: jeg har ikke for vane å løpe land og strand om jeg inntar en is. Riktignok forsøker jeg å spille fotball én time daglig, egentlig uavhengig av hva jeg spiser, men jeg har også kontroll over treningen. ;)

Endret av Mademoiselle
Lenke til kommentar

maten du eter er dritt. du mosjonerer litt, det er bra. Ellers bør du gjøre helt om på matetinga di. Du er en tenåring og dermed lever du evig, ikke sant? Jeg kan fortelle deg nærmest nøyaktig hva du må gjøre for å holde deg frisk og evig. Bare spør.

Endret av bill4
Lenke til kommentar

du har jo vert på tening i hele dag...

om jeg skulle liste opp det samme så hadde du nok blitt stolt av deg selv...er 15 selv..født 1992 og derikker 3l brus hver dag, i helgen..

edit: det er ikke mye trenging, men de mange er ikke ute om lørdagen i det heletatt.. det går lenge mellom hver gang jeg trener i helgene, i dag har jeg f.eks. våknet kl.6 og spist pizza 2 ganger..

det eneste som gjør at jeg ikke legger på meg er at jeg "glemmer" å spise og litt pga. gode gener.. du gjøre det slett ikke verst, selv om det kunne vert bedre..

konklusjon: direkte sunn har du ikke vert, men du har vert aktiv og det kunne vert mye verre.. du er i alle fall sunnere enn meg :)

edit: har vert bortpå litt alkohol i dag jeg også :ninja:

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
du har jo vert på tening i hele dag...

om jeg skulle liste opp det samme så hadde du nok blitt stolt av deg selv...er 15 selv..født 1992 og derikker 3l brus hver dag, i helgen..

edit: det er ikke mye trenging, men de mange er ikke ute om lørdagen i det heletatt.. det går lenge mellom hver gang jeg trener i helgene, i dag har jeg f.eks. våknet kl.6 og spist pizza 2 ganger..

det eneste som gjør at jeg ikke legger på meg er at jeg "glemmer" å spise og litt pga. gode gener.. du gjøre det slett ikke verst, selv om det kunne vert bedre..

konklusjon: direkte sunn har du ikke vert, men du har vert aktiv og det kunne vert mye verre.. du er i alle fall sunnere enn meg :)

edit: har vert bortpå litt alkohol i dag jeg også :ninja:

"forsvare" meg og si at jeg lar kroppen gå for fristelser en dag i uka, også kalt lørdag^^ andre dagene er det trening og sunn mat som gjelder^^

Lenke til kommentar
Ikke rørt ei brusflaske på over en måned nå, blitt altfor glad i flaskevann (tappevannet er fullt av kalk og smaker ekkelt).

himmel og hav, er du dum som et brød?

Ok, du er 15, men bruk nu hjernecellene dine til noe annet enn dritt...

Ta nu å tenk litt!

Lenke til kommentar
Ikke rørt ei brusflaske på over en måned nå, blitt altfor glad i flaskevann (tappevannet er fullt av kalk og smaker ekkelt).

ikke hos oss :)

emm.. da er jo det enda en grunn til å skamme seg litt.. denne tråden har jo endt opp med å gi meg skyldfølelse isteden :dontgetit:

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...