Gå til innhold

Topp 3 Horror Movies


Schneiderlin

Anbefalte innlegg

ingen har nevnt It :ph34r:

 

Joda, nevnte både It og Desperation. :) (se under Annet i den første posten min. Begge filmene er basert på bøker av Stephen King, så jeg skrev SK's It og SK's Desperation.)

 

Legge til flere? Tja, det kan ta sin tid å legge til alle filmene jeg liker, så jeg får vel ta en og annen mindre kjent eller oversett film. Liten vits at alle nevner samme filmer hele tiden. ;)

 

The Island of Dr. Moreau

Bay of Blood

Jacob's Ladder (gammel film med blandt annet Jason Alexander i en liten rolle.)

Demons / Demons 2

Cat O' Nine Tails (Dario Argento)

Birds

Henry: Portrait of a serial killer

Behind the Mask: The rise of Leslie Vernon (handler om en som etterligner Jason Voorhees, Michael Meyers og alle de der og hvordan de planlegger alt det de gjør. Det er svært lite som er tilfeldig.) :p

Maniac Cop (med Bruce Campbell)

Bubba Ho-Tep (igjen, Bruce Campbell. La oss bare si Elvis ikke døde, men lot en imitator ta over. Mange år senere sitter Elvis på gamlehjem og venter på å dø. Problemet er når en flere tusen år gammel mumie "show up here like some kinda Bobba Ho-Tep". Fyren er genial.) :p

Marksommer (kanskje ikke så skremmende, men meget interessant konsept og har nok blod og gørr til å passe inn i denne sjangeren.)

 

Trenger dere enda flere er det bare å si ifra. Jeg har mer nok å velge mellom. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Haha, thecrow skuffer ikke når det kommer til denne sjangeren. Imponerende mange anmeldelser av diverse skrekkfilm-serier du har bidratt med de siste ukene.

 

Det er jo sommer, sol, lettkledde kvinnfolk over alt og finvær hele tiden, så hvorfor har noen interesse av å bevege seg utendørs? :p

 

Edit: Dette er pinlng, men hvordan presterte jeg å glemme The Howling? Varulver på sitt beste hele veien.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

The Texas Chain Saw Massacre - Mesterverk, rett og slett. Uovertruffen klassiker.

 

Kairo - Japansk skrekk på sitt aller beste. Mørk, dyster, stillegående, apokalyptisk, stemningsfull... en skrekkelig god atmosfære som bare kryper inn under huden på deg. Genial film.

 

Ring - Japansk denne også, en film som virkelig satte sine spor og for meg åpnet portene inn i en annerledes type skrekkfilm.

Lenke til kommentar

Det fins så jækla mange brae skrekkfilmer at man kan ikke si de tre beste skrekkfilmene så jeg legger til de tre beste skrekkfilmene..... PLUSS 7!

 

1. The Texas Chainsaw Massacre

-Dette er en klassiker. Den er en legende og den absolutt beste skrekkfilmen i menneskehetens historie.

2. Creepshow

-Den er "creepy" og er laget i en sær tegneserie metode som er genial pluss at det er en av de eneste Tjio-wee filmene som fins. (spør hva tjio-wee er hvis du lurer på det)

3. Halloween

-Sykt bra! En klassiker som alle skrekkfans må se! Men aldri se den jækla dårlige remaken! DEN SUGER!

 

Det var de aller beste skrekkfilmene og her kommer de som må sees, men er alikevel ikke best.

 

4. Dawn of the Dead (1978)

-Genial! GENIAL! ULTIMATE ZOMBIEFILM FOR ZOMBIEFANS!!!

5. Evil Dead

-Vet ikke om du kan kalle det en real skrekkfilm lenger, men jeg sier det er det.

6. Hatchet

-Å herregud! Den ultimate retro filmen! Mine bønner ble svart! Dritbra!

7. Friday the 13th Part 6: Jason Lives

-Den er bedre en forgjengerene og oppfølgerene!

8. The Thing

-Skremte livsskiten ut av meg før. Den ultimate romvesen filmen.

9. The Howling

-Definitivt den beste varulvfilmen.

10. Saw

-Den var faktisk bedre enn jeg trodde, men har blitt ødelagt av sine oversadistiske oppfølgere som suger ræv!

Lenke til kommentar

Slenger inn lista mi fra Listefeber

Topp 7 skumle filmer.

 

1. The Ring (Ringu)

2. Villmark

3. Wishing Stairs

4. The Shining

5. Halloween (Originalproduksjonen)

6. The Descent.

Jeg er småklaustrofobisk og har en fortid som utrolig mørkredd, midt i blinken for meg.

7. Stephen King's IT

 

Deler av denne filmen er utrolig skummel. Men selv om jeg skrur av hjernen når jeg ser skumle filmer taklet jeg ikke at IT var en kjempeedderkopp som de drepte med sprettert.

 

 

Edit: Hadde vist aldri noen film på nummer 6, men kom på en råskummel film som passet godt inn på nr 3.

Endret av Torinogut
Lenke til kommentar

Torinogut: Du bør kanskje legge slutten på IT inn i en spoiler? ;)

 

termination,: Dawn of the Dead den beste zombiefilmen? Hvor mange har du sett? To? :p

 

Zombiefilmer som bør ses:

 

Night of the Living Dead (obligatorisk pensum for zombiefans. Legg merke til at dele av filmen er filmet med håndholdt kamera for å gjøre det mer "ekte" når zombiene spiser likdeler.)

 

Re-animator (basert på Lovecraft. Svært få zombier, men de som er gjør en utmerket innsats.)

City of the Living Dead (nei, har ingenting med Night, Dawn, Day eller Land of... å gjøre)

Zombie Flesh Eaters (smak litt på tittelen...) :p

Zombie Holocaust

Demons (teknisk sett demoner i stedet for zombier, men hva er forskjellen?) ;)

Return of the Living Dead

 

:cool:

Lenke til kommentar
Torinogut: Du bør kanskje legge slutten på IT inn i en spoiler? ;)

 

termination,: Dawn of the Dead den beste zombiefilmen? Hvor mange har du sett? To? :p

 

Zombiefilmer som bør ses:

 

Night of the Living Dead (obligatorisk pensum for zombiefans. Legg merke til at dele av filmen er filmet med håndholdt kamera for å gjøre det mer "ekte" når zombiene spiser likdeler.)

 

Re-animator (basert på Lovecraft. Svært få zombier, men de som er gjør en utmerket innsats.)

City of the Living Dead (nei, har ingenting med Night, Dawn, Day eller Land of... å gjøre)

Zombie Flesh Eaters (smak litt på tittelen...) :p

Zombie Holocaust

Demons (teknisk sett demoner i stedet for zombier, men hva er forskjellen?) ;)

Return of the Living Dead

 

:cool:

 

Det er ikke få som sitter med den oppfatningen at Dawn of the Dead er den beste. Jeg kan selv innrømme at jeg ikke har sett stort flere zombie-filmer enn Romeros, og blant dem falt Night of the Living Dead best i smak. Return of the Living Dead virker for meg som en svært severdig film. En annen kjent zombiefilm er The Beyond. Har du sett denne?

Lenke til kommentar
Torinogut: Du bør kanskje legge slutten på IT inn i en spoiler? ;)

 

termination,: Dawn of the Dead den beste zombiefilmen? Hvor mange har du sett? To? :p

 

Zombiefilmer som bør ses:

 

Night of the Living Dead (obligatorisk pensum for zombiefans. Legg merke til at dele av filmen er filmet med håndholdt kamera for å gjøre det mer "ekte" når zombiene spiser likdeler.)

 

Re-animator (basert på Lovecraft. Svært få zombier, men de som er gjør en utmerket innsats.)

City of the Living Dead (nei, har ingenting med Night, Dawn, Day eller Land of... å gjøre)

Zombie Flesh Eaters (smak litt på tittelen...) :p

Zombie Holocaust

Demons (teknisk sett demoner i stedet for zombier, men hva er forskjellen?) ;)

Return of the Living Dead

 

:cool:

 

Det er ikke få som sitter med den oppfatningen at Dawn of the Dead er den beste. Jeg kan selv innrømme at jeg ikke har sett stort flere zombie-filmer enn Romeros, og blant dem falt Night of the Living Dead best i smak. Return of the Living Dead virker for meg som en svært severdig film. En annen kjent zombiefilm er The Beyond. Har du sett denne?

The Beyond er svært, svært severdig.

Lenke til kommentar
Jeg syns fremdeles The Grudge er fantastisk skummel :cry:

faktisk det jæveligste jg har sett har ikke rørt filmen siden sist jg så dn

 

Edit: oi d ble bare en film men kommer ikke på flere

Originalen eller remaken? Jeg skulle se remaken, men den var så kjedelig at jeg faktisk ikke gadd å se den ferdig. Originalen virker mer lovende.

Lenke til kommentar
Jeg syns fremdeles The Grudge er fantastisk skummel :cry:

faktisk det jæveligste jg har sett har ikke rørt filmen siden sist jg så dn

 

Edit: oi d ble bare en film men kommer ikke på flere

Originalen eller remaken? Jeg skulle se remaken, men den var så kjedelig at jeg faktisk ikke gadd å se den ferdig. Originalen virker mer lovende.

 

Remaken! jeg skvatt som faen fordi en GUTT hylte som en gris! i det hu vaskedama gikk opp på loftet md lighter for og sjekke hva lyden var -___-

Lenke til kommentar

Jeg likte både den originale og remaken av The Grudge. Greit slutten i originalen er så idiotisk at den nesten ødelegger filmen, men frem til da er den genial. Oppfølgeren er heller ikke så verst, verken til originalen eller remaken. :)

 

Vet noen forresten om det kommer en tredje amerikansk The Ring? Det er jo tre japanske filmer, så jeg hadde ikke hatt noe imot å få den tredje i amerikansk utgave.

Lenke til kommentar

Trådstarter har definert reglene for denne tråden og de sier topp tre. Ikke topp to eller topp ti. Så respekter dette og eventuell diskusjon som skal utspille seg får være basert på de innleggene :)

 

Reaksjon på moderering gjøres som alltid på pm og ikke i tråden som blir moderert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...