Saftis Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Har tidligere brukt routeren til å route et et telenorbredbånd, så jeg vet at den funker. Oppsett: *Satt WRV54G til å motta DHCP fra kabel"modemet" til GET *Satt WRV54G til å fungere som DHCP-server og router for lokalnettverket. *Tatt ut strømmen av modemet før jeg koblet det til routeren, for å resette mac-adressen det låser seg til. Når jeg har koblet modemet til routeren, får jeg ikke logget på webgrensesnittet til routeren, men kan fortsatt pinge den. Får ikke kontakt med noe utenfor routeren. Når jeg ikke har koblet modemet til routeren, kan jeg logge på webgrensesnittet, hvor jeg kan se at routeren mottok DHCP ok fra modemet da det var tilkoblet, DNS osv. ble konfigurert riktig. Imidlertid er ikke maskina jeg bruker til å koble til routeren i lista over registrerte DHCP-leases. Explorer bruker kanskje 20 sek i starten på å finne proxy-instillinger når modemet ikke er tilkoblet, 0 sek når det er ilkoblet. Det hører også med til historien at linksysrouteren ikke ville resette seg selv om jeg holdt inne resetknappen i mer enn 30 sek, uten at det har så veldig mye å si da jeg har endret instillingene slik de skal være uansett. Det er åpenbart noe fishy her, noen som har tips? Kunne gjerne prøvd bridged mode, men har ikke bruker/pass eller instillingsinfo fra GET, og det skal strengt tatt ikke være nødvendig når de gir DHCP rett fra modemet uansett. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Hold resettknappen inne i det du setter på strømmen og hold den inne til powerlampa begynner og blinke, kan fort ta lengre tid enn 30 sekunder. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Ring get og be de opplyse aktiverings passord og bruker for ruteren din. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Snodige greier dette, etter firmware upgrade & reset kan jeg logge på router mens den er koblet til modemet og se at den mottar IP ok, samt pinge eksterne ip'er fra routerens diagnosteringsverktøy. Så den har altså fungerende tilkobling til nett, og fungerende tilkobling til lokalmaskinene, og er satt opp til å route, men klarer alikevel ikke å kjøre NAT. Når jeg f.eks. pinger www.vg.no fra en lokal maskin, ser jeg at den klarer å resolve ip'en, men mottar ingen ping svar. Mens på routerens webinterface går dette helt greit. Edit: Funket når jeg satt den til gateway mode i stedet for routing mode. Hvilken form for sikkerhet på trådløse hjemmenettverk er god nok til å ikke kunne sniffes/bruteforces altfor enkelt nå for tiden? Endret 15. juni 2008 av Saftis Lenke til kommentar
Professional Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 WEP = 10 min jobb maks for meg. Anbefaler den høgeste WPA versjonen ditt trådløse utstyr støtter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå