Joachimv Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Hadde et Logitech Ultra Flat X Premium(?) som jeg nå greide for første gang i mitt live å tømme brus nedi. Prøvde utrolig nok å skylle det med varmtvann og blåse det tørt med både hårføne og kompressor, men knappene ble uansett veldi treige og seige. Så da måtte jeg kjøpe et nytt. Kjøpte et Logitech Ultra Flat (sort, veldig kompakt og veldig billig) på Expert sånn midlertidig. Kostet kun ca en hundrelapp så.. Jeg er da på jakt etter et skikkelig tastatur. Har sett meg ut Logitech diNovo Media Desktop - noen som kan si noe mer som erfaringene ikke sier? For eksempel - er det lave knapper på det? - hvordan er batteritiden? - er det virkelig vertdt 1000 spenn? - er det Logitech MX 1000 som følger med? - fungerer det til Vista 64-bit? Har også sett på diNovo Edge, men det er jo en støv/fett-magnet, samt at jeg har lest at det er mye problemer med det.. I tillegg får du jo numpad på diNovoMedia Desktop. Synes 1000 spenn for et tasatur er meget mye..men ga jo utrolig nok 700kr for Logitech G5-en min. -riktig nok på Elkjip.. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Riktignok sent, men bare for å ikke la alle spørsmålene stå ubesvart... Hadde et Logitech Ultra Flat X Premium(?) som jeg nå greide for første gang i mitt live å tømme brus nedi. (...) Kjøpte et Logitech Ultra Flat (sort, veldig kompakt og veldig billig) på Expert sånn midlertidig. Kostet kun ca en hundrelapp så.. Hvordan vil du sammenlikne disse to mhp. tastene? Hadde et Ultra Flat, hatet plasseringen av tastene men å bruke den lave profilen i noen uker gjorde at jeg kjøpte meg et diNovo Edge. På jobb har jeg et Logitech Cordless Desktop S510 med halvhøy profil, og sammenlignet med diNovo Edge er halvhøye taster som å skrive med hammer og meisel. Jeg kunne tenkt meg å få tak i et billig UltraX i stedet. Jeg er da på jakt etter et skikkelig tastatur. Har sett meg ut Logitech diNovo Media Desktop - noen som kan si noe mer som erfaringene ikke sier? For eksempel - er det lave knapper på det? - hvordan er batteritiden? - er det virkelig vertdt 1000 spenn? - er det Logitech MX 1000 som følger med? - fungerer det til Vista 64-bit? Har også sett på diNovo Edge, men det er jo en støv/fett-magnet, samt at jeg har lest at det er mye problemer med det.. Jeg har ikke et Media Desktop så jeg kan ikke si noe om det meste her, men jeg har noen svar. Ja, det er lave taster på det, og de er nok bedre enn tilsvarende i 200kr-klassen. Det er sannsynligvis mer bluetooth-problemer med Media Desktop enn Edge, fordi Edge kun bruker blåtann dersom du tvinger det. diNovo Edge er - som de fleste produkter der en liten i følges av en stor bokstav - laget for å se bra ut på reklamer. Jeg bruker tastaturet mye og spiser kanskje litt snop av og til ved databordet. Resultatet er at tastaturet ser ut som det er smurt inn i matfett, og det lar seg heller ikke enkelt tørke av. Mangelen på et matchende numerisk tastatur er også irriterende. Blåtanntastaturene til Logitech kan være trøblete. Og tastaturet blir raskt fettete. Men man skriver raskere på det enn et med høye taster, og det gir en bedre opplevelse av kvalitet enn f.eks. S510 eller Ultra Flat. Sammenlignet med gamle Logitech Cordless Desktop, Logitech Cordless Desktop Optical og Microsoft Cordless Desktop, er et diNovo edge virkelig bedre og raskere å skrive på. For meg er det verd 1000 kroner. Jeg tror jeg betalte 2000 kroner for det første trådløse tastaturet Logitech leverte til Norge - Logitech Cordless Desktop. Og det var vanlig datahvitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå