yesm Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Hei. Jeg er helt fersk på ftp! Kan jeg velge hvilken adresse jeg vil ha, eller må det bli min ip, eller hvordan funker det? :-? vennlig hilsen yesm Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 det blir din ip, eller du kan få deg en dns (eks yesm.dyndns.org). dns kan du få gratis mange steder, www.dyndns.org har jeg brukt og er fornøyd med den. Der kan du også oppdatere ip'en din dersom den endrer seg av og til Lenke til kommentar
IthMcMos Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 www.no-ip.com kan jeg også anbefale Lenke til kommentar
Konge Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 http://www.dyndns.org/ Sett opp en konto hos disse eller lignende dns providers . Enten så kjører du et lite programm om du har dynamisk ip som som automatisk oppdaterer din ip til dyndns slik at folk kan finne deg hos konto.etellerannet.dot istedet for å bruke en ip adresse eller vist du har en statisk ip adresse så legger du denne inn hos dyndns under Statisk DNS . Lenke til kommentar
yesm Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Takk. nå har jeg fått meg yesm.dyndns.org. hvordan kan jeg manage den med f.eks Bulletproof FTP? yesm Lenke til kommentar
Lch Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Ehm? Du setter bare hostadressen din til å være den du har opprettet. Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Du kan laste ned et prog som heter Direct Update. Legge inn yesm.dyndns.org kontoen med brukernavn og passord ,så passer den å holde yesm.dyndns.org oppdatert med din ip ut på internett. Da er det bare tut og kjør med ftp(husk å ha port 20 og 21 åpne hvis du har firewall/ruter) Lenke til kommentar
yesm Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Okey. finner ikke programmet (Direct Update) no sted da... har du en adresse? yesm Lenke til kommentar
yesm Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 nå har jeg prøvd mange ftp server programmer, men uansett hva jeg gjør, kan jeg ikke logge på min egen ftp server (yesm.dyndns.org) vi ws_ftp. kan noen andre prøve? åpent for anonyme.. yesm Lenke til kommentar
Lch Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 I will }{4xx0r j00. pre axx + leech! Hmm. Nei. Funker ikke. Timer ut. Bruker du port 21? Funker ikke med ipen heller, så det er nok oppsettet som er b0rken. Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Ja eventuelt at du kjører igjennom ruter/firewall. Gjør du det? Hvem operativstystem har du ? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Kan du forklare litt nermere om ditt lokalnettverk og internett tilknytning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå