Thlom Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 http://www.ebaumsworld.com/mindprobe.html Noen som kan forklare den? hehe. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Avskyr sider som ikke funker i opera. Wtf?! Nå ble jeg litt redd. Tenkte det hadde noe med hvor jeg holdt musepekern lengst elns.. Lenke til kommentar
starfish Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Den har vært postet her før. Skal jeg forklare hvordan den funker? Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Den har vært postet her før.Skal jeg forklare hvordan den funker? ja, vennligst. den tar feil hver gang, så jeg ser ikke tankeleser greiene her... btw : den funket fint i opera 7.02 Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 nå ble jeg redd! Den tokk riktig hver gang ffs! prøvde bare tre ganger da, men alikevel! Hvordan funker den? Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 nå ble jeg redd! Den tokk riktig hver gang ffs! prøvde bare tre ganger da, men alikevel! Hvordan funker den? Jeg er enda flinkere, forutså hvilket tegn som kom hver gang uten bom. Lenke til kommentar
starfish Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Hvis dere ser nærmere så ser dere at det er et symbol som starter nederst til venstre og går skrått oppover til høyre. Dette symbolet byttes hver gang. Uansett hvilket tall dere tar så ender det opp på et av symbolene i rekken som går skrått oppover. Get it? EDIT:Kanskje litt uoversiktlig, men fant ikke bedre måte å forklare på. Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 ahhh, det er slik det fungerer... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 if you do the math, you'll see that every possible result has to be a multiple of nine. Any two-digit number can be expressed as a*10 + b. For 73 a=7, b=3. Now the puzzler requests that we subtract the sum of a and b from the number, a*10 + b - (a + B), which becomes a * 9 if you reduce it. Therefore it's a multiple of nine. by noting that the glyphs of all the multiples of nine are the same. They are? They are. That's the trick! Every time we refresh the screen the symbols change, unbeknownst to us. It gets better. 90 and 99 which are multiples of nine, have different symbols from the other multiples of nine. But there's no way to get those numbers to come out the other end of the algorithm. Nice twist. Fant noen utdrag av svaret på IRC. Ikke at jeg forstod så mye av det som står der etter første gjennomlesning da noen som gidder å oversette til norsk? Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Hva er det som er så bra med den siden der? Symbolene stemmer jo aldri når jeg trykker på den grå firkanten. Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 er nokke med kor du holder musepekeren osv trur eg.. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 er nokke med kor du holder musepekeren osv trur eg.. Neida, hvis du ser nøye etter så ser du at symbolene forandrer seg hver gang :-) Det er samme prinsippet som i slike tall leker som var i Donald før. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Sinnsjukt dårlig, den tok jo feil kver einaste f*** gang! Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 (endret) [quoe Endret 17. april 2015 av aldrimerforum Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Til de den tok feil hos: Tror det var hos dere det oppstod en feil. Den er idiotsikker. Les forklaringa til olsen. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 hehe.. noen som skulle vert gjennom hoderegning 101 igjen noen som har vert borti den med kortstokken? den var skummel den Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Når jeg leste gjennom matematikken bak dette en gang til innså jeg at jeg må ha gjort en feil første gang jeg tok "testen". Matematikken er idiotsikker og vanvittig enkel. Men selvfølgelig veldig underholdene. Det er faktisk ikke mulig at programmet tar feil. Bare regn selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå