Gå til innhold

Asus Maximus Formula, X38 - nettverksdriver?

care1337

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har et slikt hovedkort:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342074

Asus Maximus Formula, X38, Socket-775, DDR2,ATX,2xGbLAN,Firew, 2xPCI-Ex(2.0)x16

Men jeg sliter med å få installert driverne til kortet. Jeg har to (finnes det et til?) cd-plater med software og drivere på. Et for Vista og et for XP etc. Selv har jeg Win XP Pro på maskinen.

Når jeg stapper i drivercd`n, så kommer det en autorun. Men der får jeg kun opp drivere for USB og chipset. Etter å ha gått inn på min maskin, og åpnet mappene i cdn manuelt - finner jeg drivere for lyden og LAN. Jeg åpner alt av "install.exe" jeg finner, og får til slutt til lyden.

Problemet er nettverkskortet - jeg kommer meg ikke på nett.

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis du går inn på enhetsbehandling.. (Høyre-klikk "Min datamaskin" -> Behandle)

Hva sier den om "Ethernet-kontroller" ?

Du mener på enhetsbehandlingen inne på systemegenskaper?

Nå må jeg koble meg fra den jeg bruker nå, og inn på den nye. Så det er en ganske komplisert greie som tar ca 5 minutter hver gang jeg skal inn på den nye.

Slik jeg husker det sto det noe slikt som "1337 nettverkskort" - sto ingenting om ethernetkontroller der. Gikk jeg inn på instillinger for nettverkstilkoblinger, fikk jeg tilkoblet på denne - aner ikke hva det er for noe. :p

Takker for alle svar. :)

Lenke til kommentar
Kan du liste opp med navn hvilke som har spørsmålstegn?

Som sagt, da må jeg skru av denne maskinen (den jeg sitter på nå.) PÅ med den nye. Skru den av. Og skru denne på igjen. Baaah. Tar 10 minutter - minst.

PCI-???

PCI-???

PCI-???

bus-kontrollere

.. noe slikt står det.

Lenke til kommentar

det skal iallefall ligge i den listen noe med de to GbLAN.. prøv å høyre-klikk -> oppdater driver.. prøv søke etter driver med veiviseren du får opp.. søk på cd-ene du fikk med, om ikke det funker, prøv med XP-cden..

Lenke til kommentar
det skal iallefall ligge i den listen noe med de to GbLAN.. prøv å høyre-klikk -> oppdater driver.. prøv søke etter driver med veiviseren du får opp.. søk på cd-ene du fikk med, om ikke det funker, prøv med XP-cden..

Prøve alt du nevnte, men ingen ting funka. Så jeg formaterte like godt på nytt.

Slik får jeg opp nå - ETTER at driverne på cdn som fulgte med hovedkortet angivelig ble installert.

http://i29.tinypic.com/miypz7.jpg

.. vel å merke har jeg ikke installert det softwaren på grafikken ennå, men det kommer.

Endret av Mirai85
Lenke til kommentar
prøv med drivere herfra.. Link..

Disse er identiske med cdn jeg har. Jeg lastet dem alikevel ned, og prøvde - uten hell.

Nå har jeg lagt inn ubuntu som OS2, så jeg sitter på maskinen og svarer på innlegget via den maskinen det gjelder. Så det er ikke noe galt med selve nettverksportene.

Jeg lykkes å hente ut driver-filene som angivelig skal passe winXP, for når jeg startet installasjonen av driverne. Ble dem bare lagt i en løs mappe under c:/ - uten at noe annet skjedde.

Som sagt er jeg på nett via ubuntu, men fremdeles ikke via Windows som også ligger på denne maskinen.

Lenke til kommentar
da er jeg tom for ideer.. Du kan jo prøve å avinstallere driveren til nettverket og la Windows installere den selv.. Er det siste jeg kommer på iallefall.. sorry.. :hm:

Vel, takk for hjelpen. :)

Men en ting jeg kom på, er om driverne kanskje ikke støttes av XP, men kun Vista? Sprø tanke,,, men men?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...