Gjest mafister Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Databasen deres er veldig ustabil. Flere ganger i det siste når jeg har bestilt filmer derfra har databasen foretatt et såkalt "Rollback" som medfører at de sender varen på nytt uansett om de har sendt den før. Ettersom de beholder kortnummeret ditt belaster de deg for de ekstra eksemplarene de sender. Hvis du vil returnere de varene du har fått fler eksemplarer av må du sende dem tilbake via såkalt "recorded mail" som tilsvarer rekommandert post. Posten tar over 80 kroner for en pakke som skal sendes til Jersey. Dette er penger du ikke får refundert fra Play.com. At dette fort kan ødelegge hele vitsen med å bestille derfra bør jeg vel ikke forklare nærmere. Lenke til kommentar
Sadoneger Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Det hørtes ikke bra ut! Sjøl har jeg bestilt filmer i kassevis derfra uten at det har skjedd noe slikt. Måtte sende tilbake ei plate som var ødelagt i posten en gang, men da dekka de portoen min og sendte ny. Men som sagt, dette hørtes ikke bra ut. Jeg la akkurat inn bestilling på tre filmer, håper de slipper igjennom uten noe kødd. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 hva med å sende en mail der du ber de svare på disse beskyldningene og legg ut svaret her Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Slutter meg til hva Insomniac sier. Har nettopp bestilt en ny film derfra (Metropolis, anime, bare £7.99 !), får se om noe skjer da. Min history hos dem er på fler sider, forøvrig. Jeg har hatt kontakt med kundesupporten 2 ganger. En gang måtte jeg bytte DVD film p.g.a. produksjonsfeil. De betalte porto en vei, og jeg betalte rundt femtilappen den andre veien. Både jeg og venner kjøper jevnlig fra Play.com og har bare positivt å si om dem. Du må da snakke med dem (noe det virker som du ikke har gjort). Det er klart at du som kunde ikke skal bli straffet for dette. Jeg har aldri hørt at andre kunder har opplevd det, men saken bør uansett bli løst på en grei måte om du tar kontakt med dem og diskuterer saken høflig, noe du burde gjort så snart du skjønte noe var galt. Lykke til uansett fall, klart det må være kjedelig å oppleve noe slik. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Til Hidden: Joda jeg har snakket med supporten, ble nødt til det ettersom de ikke svarer på mail. Har kjøpt mange filmer derfra før og har vært fornøyd. Da jeg ringte, forøvrig en dyr utenlandssamtale, og forklarte problemet til en som snakket vanvittig cockney- english fikk jeg bare til svar det samme som står på nettsidene deres, de la også på før jeg var ferdig. Det står faktisk på nettsidene om dette "Rollback" problemet de har og derfor nekter jeg å tro at jeg er den eneste som har opplevd dette. Ganske ubetryggende i mine øyne når de oppbevarer kortnumrene til kundene. Man kan hvis man bestiller mange filmer på en gang risikere å bli belastet for utrolig mange penger! Litt kjipt egentlig å oppleve at alle pengene på kontoen plutselig er borte. På nettsiden står det også at de maks tilbakefører portokostnader opptil 2 £, noe som på langt nær dekker de reelle kostnadene. Selvfølgelig kunne man prøvd å sende pakken tilbake med vanlig post, men det er vel litt risky når de selv sier at du MÅ sende den via "recorded mail". Er det noen her som har gjort det? Uansett, følg godt med på siden over ordrene dine så kanskje du rekker å si fra før de poster filmene på nytt, men da skal du følge godt med. Forøvrig så er Amazon.co.uk billigere på mange filmer i og med at de som korrekt er trekker fra momsen, noe Play ikke gjør selv om de egentlig skal det. Har bestilt flere filmer fra Amazon og det er aldri noe problem, filmene kommer raskere frem også. Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Aldri opplevd dette selv, men var raskt innom og sjekket bestillingen min isted. Bra at du sa ifra, var ikke klar over dette! En annen ting som er veldig irriterende med Play com er at de nekter å føre opp fraktprisen på pakken. Tar ikke sjansen på å bestille over 200 kr sålenge de ikke gidder å gjøre dette! Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Til Deepsearch: Ikke for å starte noen "anti- Play" diskusjon men det er en del ting som er litt irriterende ved Play.com. For all del, aldri bestill filmer til over 200 kr derfra. Jeg har gjort det, blant annet Ringenes Herre, det ble en dyr fornøyelse skal jeg si deg. Jeg bestilte Band of Brothers boksen fra en finsk sjappe (Leffat.com) til 335 nkr for ikke så lenge siden. De sendte pakken umerket og når jeg skrev en mail og forklarte at jeg ikke skulle belastes for finsk moms så slapp jeg den også. Var rimelig fornøyd med det kjøpet ja..... Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Hmm... Så Play skal fjerne momsen fra den prisen som står på nettsiden? Gjelder det alle varer, eller kun dem til over 200 NOK? Men, hvis de fjerner momsen, blir det jo en momsfri handel?? eller er jeg heelt på jordet her? Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Så lenge de regnes som en del av EU så skal de trekke fra momsen fra prisen på filmen. Det er problemet med Play.com, du får ikke vite hva prisen på filmen bortsett fra frakten egentlig er. De svarer ikke på mail så du kan bare glemme å be om å få trukket fra momsen. Momsen som de skulle trukket fra tror jeg de beholder selv. Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Hadde Play skrevet hva portoen er i forsendelsen kunne vi bestilt filmer som koster over 200 kr. Porto skal jo ikke regnes med i 200 grensen. Det er heller ingen tvil om at vi skal slippe moms! Band of brothers til 335 nkr! Hm... For ta meg en tur på den sida da! Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Skjønner ikke helt....man betaler jo ikke porto på play.com. Mener du de skal si at forsendelsen er av verdi på kr 100,- på alt, uansett verdi, slik at man slipper tollavgiften? Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Skjønner ikke helt....man betaler jo ikke porto på play.com. Mener du de skal si at forsendelsen er av verdi på kr 100,- på alt, uansett verdi, slik at man slipper tollavgiften? Det jeg mener er at Play com selvfølgelig betaler en viss sum for å få sendt varene til oss. Jeg vil at denne summen skal fremgå av pakningsvedlegget slik at jeg kan bestille filmer som har pris nært opptil 200 eller litt over. Skal du bestille en film som koster f.eks. 16.99£ (200.58 kr etter dagens kurs) risikerer du å måtte betale 24%moms og 149 kr i tollbehandling. Da blir det dyrt. Du betaler porto på Play. Det er bare innbakt i summen på filmene. Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Så du vil ha Play til å ha billigere filmer, også kan du betale porto istedet? Det vil jo aldri skje da. Ta heller å håp på at 200kr-grensen fra 1975 blir høynet. Lenke til kommentar
Sn0pY Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Det er jo snakk o mat den momsgrensen skal høynes til 1000 kr nå til somemren. Gleder meg til det skjer JEg har også kjøpt filmer i bøtter og spann hos play.com. Har aldri hatt noen problemer hos dem. En gang var noen ting forsvunnet men fikk gratis erstatningsprodukter (det viste seg senere at varene var 2 uker forsinket men ga solgte heller de andre til en kopis og ba play trekke meg for kostnadene) Så det er ikke noe å si på kundeservicen Lenke til kommentar
Sn0pY Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Jeg kjøpte en gang en film om lå på ca 205 kr i norsk kurs. Jeg slapp moms bestyret men det er en sjangs å ta ja. Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Så du vil ha Play til å ha billigere filmer, også kan du betale porto istedet? Det vil jo aldri skje da. Ta heller å håp på at 200kr-grensen fra 1975 blir høynet. Sa ingenting om billigere filmer! Vil bare at de skal opplyse på pakken hva forsendelseskostnadene er. Dette kan da ikke være så vanskelig å forstå. Tror du det er gratis for play å sende filmer til Norge? Vet at posten bl.a har tatt initiativ til å øke 200 kr -grensen, men de som bestemmer dette var visst ikke særlig begeistret for det. Tviler sterkt på at det skjer. Ihvertfall ikke opp til 1000 kr. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Hva f**n er det dere klager etter. Jeg har bestilt haugevis av plater og DVD'er fra Play.com - uten problemer. Forresten, fikk tilsendt en feil DVD en gang, men den kostet bare 8£ så jeg brydde meg ikke, bare puttet den inn i DVD-hyllen :-) Det er veldig få nettbutikker som kan konkurrere på pris. Vi får tåle at noen plater overstiger 200 kroner. Selvsagt synd å høre om deg som fikk sendt feil/dobbel. Hva med å prøve å selge den privat? Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Hva f**n er det dere klager etter. Jeg har bestilt haugevis av plater og DVD'er fra Play.com - uten problemer. Forresten, fikk tilsendt en feil DVD en gang, men den kostet bare 8£ så jeg brydde meg ikke, bare puttet den inn i DVD-hyllen :-) Det er veldig få nettbutikker som kan konkurrere på pris. Vi får tåle at noen plater overstiger 200 kroner. Selvsagt synd å høre om deg som fikk sendt feil/dobbel. Hva med å prøve å selge den privat? Poenget er at du får tollavgift ved at den koster over 200,- da, smartbrain. fucking idiot Lenke til kommentar
durabit Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Ut fra dine ovenstående innlegg er det nok heller du NoviKaNa som kan kalles en fucking idiot. Nei, det er ikke 200 kroners grensen som er utgangspunktet for denne tråden, men feilaktige utsendelser fra Play.com, generert pga. en svakhet ved deres system. Derav også min kommentar at en kunne prøve å selge privat i de - angivelig få - tilfeller en blir offer for denne svakheten. Jeg er smertelig klar over 200 kroners grensen. En reflektert kunde hos Play.com vil nok innse hvorfor Play.com ikke styrer med føring av portokostnad og fratrekk av moms. Hvis du ikke har forstått hvorfor, NoviKaNa, kan du velge å ikke kalle meg en fucking idiot i ditt neste anlegg og jeg skal overveie å fortelle deg det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå