andoflu Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Hei! Jeg kjøpte meg en IPhone 16gB i USA som var locked, siden det var billig. Senere har jeg klart å unlocket iPhonen, men likevel vil ikke SIM-kortet mitt funke. Det vil si at jeg kan ikke ringe eller sende meldinger, men likevel bruke den som en vanlig iPod. SIM-kortet mitt hadde jeg til min Nokia 5300 som jeg hadde før IPhone. Har prøvd andre sine SIM-kort på iPhonen min, og de funker. Noen som vet hva jeg skal gjøre? Må jeg eventuelt få meg et nytt abonnement, og hva kan anbefales? Mvh Andreas Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Har du prøvd å fjerne PIN-koden med en annen telefon og deretter bruke det i iPhonenen? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Hvordan unlocket du telefonen? Brukte du ZiPhone? Hvis ja, trykket du "Gjør alt"? For det virksom du at du kun har låst opp telefonen, men ikke SIM-lock'en. Lenke til kommentar
andoflu Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 Hvordan unlocket du telefonen? Brukte du ZiPhone? Hvis ja, trykket du "Gjør alt"? For det virksom du at du kun har låst opp telefonen, men ikke SIM-lock'en. Ja, jeg gjorde alt. Men første gangen tok jeg å brukte den engelske versjonen av ZipPhone, fordi det er den eneste versjonen til mac. Men har også gjort det på den norske versjonen. Har du prøvd å fjerne PIN-koden med en annen telefon og deretter bruke det i iPhonenen? Nei, men hvordan gjør man det da? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Sitt SIM-kortet inn i en annen telefon. Gå inn på innstillinger, og deaktiver PIN-koden. Skal ikke være så vanskelig å finne det. Det ligger vel under "Sikkerhet" eller noe. Når dette er gjort, sett SIM-Kortet inn i iPhonen igjen, og slå den på. Og forresten. Når du slår på iPhonen, så står det "telefon låst", så kan du trykke "lås opp", og der taster du inn PIN-koden. Dukker dette opp hos deg eller? Lenke til kommentar
andoflu Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 Sitt SIM-kortet inn i en annen telefon. Gå inn på innstillinger, og deaktiver PIN-koden. Skal ikke være så vanskelig å finne det. Det ligger vel under "Sikkerhet" eller noe. Når dette er gjort, sett SIM-Kortet inn i iPhonen igjen, og slå den på. Og forresten. Når du slår på iPhonen, så står det "telefon låst", så kan du trykke "lås opp", og der taster du inn PIN-koden. Dukker dette opp hos deg eller? Det kom ikke opp at "telefon låst". Så det var egentlig ingen forandringer ;s Lenke til kommentar
µT. Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Har du "Installer" på iPhonen? Hva ja, installer "anySIM". Har du 1.1.3, så last ned "anySIM 1.1.3", har du 1.1.4, så laster du ned "anySIM 1.1.4" osv.. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Du må beskrive problemet bedre... Hva står det oppe i venstre hjørne? Lenke til kommentar
andoflu Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Du må beskrive problemet bedre... Hva står det oppe i venstre hjørne? Helt oppe til venstre er det bare "..." Men tror kanskje jeg vet det nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå