Gå til innhold

1 time i prime95 stabilt ?

Anbefalte innlegg

Hei folkens! :new_woot:

Har nå kommt meg opp på 3,4ghz (425x8) og kjører stabilt i Vista.

Kjørte Prime95 nå i en times tid uten problemer.

Vet at mangen mener prime bør kjøres i timesvis men jeg er en mann med liten tålmodighet. hehe

Temperaturene er noenlunde høye men stabile under load.

Real temp viser 55-60 og everest viser 65-70.

Ingen BSOD eller andre feil.

BIOS:

FSB +0.25v

MCH(northbridge) +0.325 (syns denne var litt høy men det trengs for å få stabilt system)

CPU Core 1,36250v (Viser 1,328v i CPU-z under load og 1,344 idle).

Minnet kjører jeg på 2.4 multiplier altså på 1020mhz, noe som ikke er altfor gale downclock i det hele tatt.(stock 1066mhz)

Takker for svar og innspill

MvH Jørgen :!:

Endret av jorgenask
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, hva er det spesifikt du spør etter egentlig? Bruker du bare PC-en til normalt bruk og spilling er en time prime stabilt mer enn nok. Jeg er en enda mer utålmodig mann enn deg, så jeg kjører kun en halvtime. :) Temperaturene var i grenseland, men siden alt er så stabilt og fint så går det vel greit. Problemet med å ha en så høy temperatur er at hvis temperaturen i rommet stiger litt så vil du rimelig fort få problemer.

Du har ikke prøvd med overklokk på minnet istedet for å underklokke det?

Lenke til kommentar

Skjønte ikke helt spørsmålet i denne tråden, men 10 min test holder som oftest for å vise kjapt om den er stabil eller ikke :)

Hvilken prosessor er det du klokker? Og hvilken kjøler? Hvilket hovedkort? hvilken ram?

Kanskje et litt viktige momenter du glemte å si for at vi skal gi innspill.

;)

Lenke til kommentar

takk for det:)spørsmålet var egentli bare om deres mening om det holder med en time .. hehe. Pcen skal brukes hovedsaklig til spill og annet småplukk.(Når eg en gang får et skjermkort på plass :grin: )

Angående temperaturen i rommet så primet jeg med romtemp på litt over 20 grader. Noe det sjeldent kommer over her. Då tyner eg bare varmepumpen i huset på litt ekstra kjøling :p

ja eg ventet en stund på 9450 sjøl men tydde til ebay til slutt.

hehe

Endret av jorgenask
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jasså, det går å få 3.4Ghz ut av en Q9450 med luftkjøling altså..

Ut fra det jeg har lest så stopper dem på 3.2Ghz..

Noen som vet hvor langt enn klarer å dra dem her med luft forresten? Stabilt. Får en data til uka med mye samme oppsettet som jorgenask har.

Lenke til kommentar

Har den stein stokk stabil på 3,4ghz :D.

En tanke høye temperaturer som sagt over men har ingen problemer så jeg kjører den som en 24/7 klokk.

Har tenkt en gang å prøve å komme til 3.5/3.6 men tror jeg holder meg på 3.4. Er fornøyd med det egentlig. Det er jo tross alt med luftkjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...