Gå til innhold

MGS4 - spøk i Act4 "spoiler"


Snoft

Anbefalte innlegg

For de som har kommet ut i spillet har dere sett den "Please insert disc2, oh no.. We're on a PS3 System, its using blu-ray" bla bla..

 

Vel, føler det blir litt for dumt å "henge" ut MS der, når man må installere alt fra 2-9 minutter for hver akt.. Meget spar meg faktisk, velger lett å bytte en DVD som tar meg 10 sek, enn å installere i flere minutter..

 

*Måtte bare få det ut, ellers er grymt spill:)*

Endret av Snoft
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er ikke noe uthengig av 360 da. Hele tiden mens man er på Shadow Moses i MGS4 får man flashbacks til ting som skjedde i eneren. Litt mimring... Denne spøken er selvsagt også basert på dette. MGS1 hadde jo 2 discer.

 

Alt dere klarer å gjøre til en del av fanboykrigen...

 

Lenke til kommentar

Ser at den såkalte "ITavisen" og andre som trodde spillkonsollene ble født med PS2/Xbox-generasjonen og dens tilhørende fanboykrangling misforstår denne sekvensen.

 

Vi som har vært med i MGS-sagaen en stund skjønner jo at denne "vitsen" spiller på en tid før det fantes noen Xbox, nemlig sist Snake var på Shadow Mosesm og måtte bytte disk der. På nettopp Playstation (og senere i remaken på Gamecube, grunnet babydvd'ene den brukte. En Xboxremake ville fint fått plass på en disk).

Ikke tilfeldig at denne kommentaren kommer nettopp på Shadow Moses?

 

Xbox er forøvrig den eneste av de tre nålevende konsollfamiliene man har kunnet spille MGS på som aldri har hatt et diskbytte, så å skulle vri dette til at det handler om dissing av Xbox er vel egentlig et syltynt halmstrå å fyre opp til mer fanboykriging på.

 

Men at det er lett å misforstå denne kommentaren dersom man ikke har spilt MGS før skjønner jeg jo godt, så dette er ikke ment som kritikk til deg trådstarter hvis du bare har spilt MGS2 og utover :)

Lenke til kommentar
Ser at den såkalte "ITavisen" og andre som trodde spillkonsollene ble født med PS2/Xbox-generasjonen og dens tilhørende fanboykrangling misforstår denne sekvensen.

 

Vi som har vært med i MGS-sagaen en stund skjønner jo at denne "vitsen" spiller på en tid før det fantes noen Xbox, nemlig sist Snake var på Shadow Mosesm og måtte bytte disk der. På nettopp Playstation (og senere i remaken på Gamecube, grunnet babydvd'ene den brukte. En Xboxremake ville fint fått plass på en disk).

Ikke tilfeldig at denne kommentaren kommer nettopp på Shadow Moses?

 

Xbox er forøvrig den eneste av de tre nålevende konsollfamiliene man har kunnet spille MGS på som aldri har hatt et diskbytte, så å skulle vri dette til at det handler om dissing av Xbox er vel egentlig et syltynt halmstrå å fyre opp til mer fanboykriging på.

 

Men at det er lett å misforstå denne kommentaren dersom man ikke har spilt MGS før skjønner jeg jo godt, så dette er ikke ment som kritikk til deg trådstarter hvis du bare har spilt MGS2 og utover :)

Helt riktig. Var på vei til å si det samme, men leste dinpost. Takk gud for at det er noen som har spilt orginalen og ikke bare Gamecube utgaven!

Lenke til kommentar
Gamecube utgaven hadde også disc swap :p

Hehe. Det var mer enn det jeg visste. Poenget er hvertfall at det er veldig mange som ikke har spilt det orginale MGS spillet, og dermed ikke har noen kunnskaper om historien også videre. Noe som selvfølgelig er veldig synd, da det ofte følger til misforståelser som denne tråden har demonstrert.

Lenke til kommentar
For de som har kommet ut i spillet har dere sett den "Please insert disc2, oh no.. We're on a PS3 System, its using blu-ray" bla bla..

 

Vel, føler det blir litt for dumt å "henge" ut MS der, når man må installere alt fra 2-9 minutter for hver akt.. Meget spar meg faktisk, velger lett å bytte en DVD som tar meg 10 sek, enn å installere i flere minutter..

 

*Måtte bare få det ut, ellers er grymt spill:)*

 

Nesten like dumt som å nevne spoileren i topic-title, der alle må lese den. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...