Gå til innhold

Den store utstillingstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tenk å stille Haylie på Letohallen den 25. oktober. Blir veldig spennende......

Idag var vi på trening og hun gikk!!! Til og med med halen over ryggen og glad som bare det. Så vi krysser fingrene og håper hun oppfører seg like bra i ringen. Vi har Arne Foss som dommer, han er iallefall veldig snill både med hunder og folk. Veldig nøye dommer, han kan standarden, så får vi en rød fra han skal vi være fornøyd i denne omgang:)!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Merker du forskjell på hundens oppførsel utendørs kontra innendørs? Igor var forholdsvis nervøs de første gangene vi stilte innendørs, men nå er han mer selvsikker og trygg.

Veldig mange hunder reagerer litt på utstilling i hall til de blir vant til det. Kanskje ikke så rart da alle lyder jo blir litt forvrengte og gjerne med ekko - samt at det jo blir veldig konsentrerte lukter også. Husker en gang jeg stilte i en hall der noen unger plutselig begynte å hoppe på en "tjukkas" (matte) som lå der. Det lød som det var tordenvær og da var det mange hunder som ikke likte seg noe særlig altså...

Lenke til kommentar

Har nå - igjen - meldt på til Vikingskipet... Enda jeg lover meg selv gang på gang at "dette blir siste gangen jeg gidder inn i det kaoset.." men så er det rart med det da... Når det nærmer seg...

Det blir vel kanskje siste året også, da jeg har hørt rykter om at det neste år blir på Lillestrøm. (Varemessen) Noen som vet noe om det???

Lenke til kommentar

Da var utstillingene I Letohallen på Eidsvoll unnagjort. På lørdag ble Igor disket fordi dommeren mente han hadde for kort hale (aldri noen som har nevnt det før), mens i dag (søndag) tok han CERT. Da har han to norske cert, hvorav et storcert. Nå må han bare bli over to år så vi kan gå for championatet. Stiller i Sverige i mellomtiden hvor han også har et cert.

 

Det virker som om dommere enten liker han veldig godt, eller ikke i det hele tatt.

 

Elelmar: Stilte du på lørdag, og i så fall, hvordan gikk det?

Lenke til kommentar

Jda. jeg stilte Haylie, og Nellie som jeg er deleier i ( hun er 5 mnd). Haylie gikk med halen over ryggen og hodet ned i gulvet, haha... så ganske rart ut, men hun kommer seg. Fikk fin kritikk, men dommeren bemerket at hun trenger mye mer trening, så det ble bare blått denne gangen. Og det har han jo helt rett i, det var derfor vi meldte på. Men hun var iallefall ikke redd, så dette skal vi nok få til.

Nelli gikk som om hun aldri har gjordt annet, og ble BIR-valp med kjempebra kritikk, lovende valp sa dommeren.

Og så stilte jeg en havanesevalp for ei venninde som ikke fikk han til å gå selv. Det gikk virkelig bra, han ble BIM-valp, og fikk også veldig god kritikk av dommer Kitty Sjong som er en utrolig streng dommer. Av 25 havanese var det bare et par stykker som fikk rød, resten gikk ut med blått og gult.

 

Og Granny, det er helt riktig, neste år blir hovedutstillingen på Norges varemesse på Lillestrøm. Der er det godt med plass.

Endret av elelmar
Lenke til kommentar
Da var utstillingene I Letohallen på Eidsvoll unnagjort. På lørdag ble Igor disket fordi dommeren mente han hadde for kort hale (aldri noen som har nevnt det før), mens i dag (søndag) tok han CERT. Da har han to norske cert, hvorav et storcert. Nå må han bare bli over to år så vi kan gå for championatet. Stiller i Sverige i mellomtiden hvor han også har et cert.

Elelmar: Stilte du på lørdag, og i så fall, hvordan gikk det?

Næ, så kjipt da! Rart, en hund som har flere cert blir DISKET pga "feil". Dessverre så er det mange dårlige dommeren der ute.

Lenke til kommentar
Da var utstillingene I Letohallen på Eidsvoll unnagjort. På lørdag ble Igor disket fordi dommeren mente han hadde for kort hale (aldri noen som har nevnt det før), mens i dag (søndag) tok han CERT. Da har han to norske cert, hvorav et storcert. Nå må han bare bli over to år så vi kan gå for championatet. Stiller i Sverige i mellomtiden hvor han også har et cert.

 

Det virker som om dommere enten liker han veldig godt, eller ikke i det hele tatt.

 

Elelmar: Stilte du på lørdag, og i så fall, hvordan gikk det?

Gratulerer med flott resultat på søndag! Når du sier han ble disket? Hva mener du med det? Fikk han null? Høres rart ut pga kort hale - det er en ting som stort sett kun brukes hvis de er agressive?

Lenke til kommentar

Nå er det faktisk slik at på noen raser er f.eks. feil haleføring, lengde osv. en diskvalifiserende feil, så en dommer som er veldig nøye på rasestandarden kan finne på å diske! Det er jo helt utrolig strengt da på en ellers flott hund. På min rase er f.eks altfor tett hale (som ligger krøllet nedpå ryggen) en diskvalifiserende feil, men det skjer vel ikke at en hund blir disket for det.

Lenke til kommentar

Dommeren sa han var så proposjonerlig og fin, men at hu måtte gi han en 0 pga kort hale. Hu beklaga seg i hytt og gevær over dette. Etterpå kom en fra sekreteriatet bort med gul sløyfe og kritikken, så det virker som de ombestemte seg. Det står en 0 på kritikken, men den er klussa over med et 3-tall.

 

Edit: Ser på rasestandaren på skk at hengende eller for kort hale er diskvalifiserende feil på shiba

Endret av bjaraas
Lenke til kommentar
Dommeren sa han var så proposjonerlig og fin, men at hu måtte gi han en 0 pga kort hale. Hu beklaga seg i hytt og gevær over dette. Etterpå kom en fra sekreteriatet bort med gul sløyfe og kritikken, så det virker som de ombestemte seg. Det står en 0 på kritikken, men den er klussa over med et 3-tall.

 

Edit: Ser på rasestandaren på skk at hengende eller for kort hale er diskvalifiserende feil på shiba

Greit med en 3. premie i steden da likevel! Selv om det høres veldig strengt ut. For regelen er vel fortsatt slik at hvis man får 0 på utstilling 3 ganger kan man ikke delta mer og det hadde jo vært utrolig surt siden det virker som de fleste dommere ser bort fra denne feilen på din hund.

Lenke til kommentar

Three strikes and you're out? Ojda, da får vi være fornøyd med gult band ja. Var ekstra kjekt at han tok certet på søndagen hvertfall. Vi var jo spente på hvordan det skulle gå. Han var generelt litt misfornøyd med dommeren på lørdagen. Hu sa han var veldig sta. Hu prøvde å få oppmerksomheten hans, men Igor bare glante tvers gjennom a. Shibaer er herlige og sære!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Var på Norsk Vinner i Vikingskipet i Hamar i dag - uten at det ble noe topp resultat. Fanny ble nr 3 i brukshund av totalt 7 (tror jeg) og fikk dessverre heller ikke CK - men en flott kritikk. Det var totalt nesten 140 flatter påmeldt - så "vi" var utstillingens mest tallrike rase nok en gang så vidt jeg vet!

 

Vil få gratulere LuciferLynx med tittelen Norsk Vinner og CACIB på Bridie!

Lenke til kommentar

Vi var også på Vikingskipet idag, med Cody. Det ble CK, skarp konkurranse idag.

Det ble en finsk hanne som ble beste hannhund og BIR. Jaja, Cody er uansett for ung enda til å hevde seg blandt flere gode championer.

Handlet unghunden til ei venninne som ikke går med henne, dyret er totalt vill og gal, men jammen gikk hun med meg som hun ikke kjenner gitt, og fikk certet!!! Det var gøy, særlig siden hun fikk blått sist pga. oppførselen i ringen.

 

Gratulerer Lucifer Lynx, velfortjent. :)

Endret av elelmar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...