Gå til innhold

Den store utstillingstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var på Retrieverutstilling i Sarpsborg på lørdag og Mosseutstillingen i dag! Jammen var det varmt gitt! Så varmt at jeg lot Fanny få bade FØR vi gikk i ringen på lørdag (hun tørker utrolig fort..) Ble nr. to i brukshundklassen av 5 og fikk CK på lørdag. Skikkelig badetur etterpå også der vi svømte sammen! DET var virkelig dagens høydepunkt!

 

I dag så var det allrounddommer og da skjer det alltid mye rart - men vi ble nr 3 av tre i brukshund men ikke CK i dag. Så utrolig deilig å være ferdig til 11 - DET er uvant i min rase... og kunne reise å bade med Fanny! Det satte hun nok mye større pris på i dag en å være på en varm fotballbane! Avsluttet dagen med pizza på Dolly Dimpel - så det ble tross alt en flott dag på oss!

Pølse i vaffel er forøvrig et kjent Østfold fenomen :hmm: men jeg har ikke helt sansen jeg...

Endret av granny
Lenke til kommentar

Det hørtes deilig ut Granny, å kunne kombinere bading og utstilling! Jeg skal til Nesbyen til helga med Cody, håper det ikke er så varmt da, ettersom jeg har hørt så er det en av de stedene i landet som det er aller varmest! Han er desverre alene i sin rase, ikke så veldig morro akkurat. Men vi tar det igjen i Drammen, da er det flere påmeldte.

Lenke til kommentar

Nesbyen er kjent for at det blir utrolig varmt ja :) , Ta med en god parasoll - jeg var utrolig glad for min i helgen... den kan man flytte rundt på etter sola og det er likevel luftig. Jeg har også meldt på til Drammen - men her går pelsen nå - så jeg har ikke så store forhåpninger der. Skal først til Jakt og Fiskedagene på Elverum neste helg - så nå går det slag i slag :thumbup:

Lenke til kommentar

Nå ser det ut til at vi ikke skal få sol og varme på Nesbyen i helga, tvert imot, det er meldt kraftig regn tidlig på lørdag og regn hele dagen også på søndag. Jeg har heldigvis telt, men våt blir den jo i ringen uansett, ikke spesiellt gøy!

Endret av elelmar
Lenke til kommentar

Vi fikk perfekt utstillingsvær på Nesbyen i helga! Det begynte å småregne litt i 2 tiden på lørdag, og da hadde vi vært inne for lengst, og det bare såvidt duskregnet litt da vi gikk i gruppa. Søndag var det opphold med litt sol på morgenen. Cody fikk cert og ble BIR begge dager, med supre kritikker, så jeg er kjempefornøyd!!!

Lenke til kommentar
Vi fikk perfekt utstillingsvær på Nesbyen i helga! Det begynte å småregne litt i 2 tiden på lørdag, og da hadde vi vært inne for lengst, og det bare såvidt duskregnet litt da vi gikk i gruppa. Søndag var det opphold med litt sol på morgenen. Cody fikk cert og ble BIR begge dager, med supre kritikker, så jeg er kjempefornøyd!!!

Jammen gjør du det bra med Cody om dagen:-) Han må da være champion nå vel??? Gratulerer så mye!

Lenke til kommentar

Det er faktisk helt riktig Eplefe, han er bare ett år. Men han skal bare ha et lite cert etter fylte to år, og det burde ikke være noe problem. Han er utrolog lik både sin far og bestefar, begge er franske champions. Det er kun en gang i året man kan stille for fransk championat, så det er en tittel som henger høyt! Det er jo morro å stille når han viser seg så bra som han gjør, så vi stiller i Drammen også. Takk for gratulasjonen Granny! :)

Endret av elelmar
Lenke til kommentar
Det er faktisk helt riktig Eplefe, han er bare ett år. Men han skal bare ha et lite cert etter fylte to år, og det burde ikke være noe problem. Han er utrolog lik både sin far og bestefar, begge er franske champions. Det er kun en gang i året man kan stille for fransk championat, så det er en tittel som henger høyt! Det er jo morro å stille når han viser seg så bra som han gjør, så vi stiller i Drammen også. Takk for gratulasjonen Granny! :)

Litt nysgjerrig på det der jeg faktisk... Er det ingen som blir dritsure når du stiller en hund som er fullcertet og "tar" certene fra andre som "trenger" de? På retriever er det faktisk noe man ikke gjør...Uskreven regel, og gjør man det, så får man høre det... Det kan være greit å ta det 3. lille når man bare mangler det store, for å ha å bytte ut, eller hvis det har gått lang tid uten at man får NKK certet... men lite populært som sagt...

 

Norsk retrieverklubb har faktisk sendt et forslag til NKK om at reglene bør endres slik at en slik hund fortsatt kan stilles og gå for BIR, men at certet går til neste hund som ikke er "fullcertet" . Hva mener dere andre om det? Hadde vært greit om flere spesialklubber ville støtte det forslaget!

Endret av granny
Lenke til kommentar

Jeg vet om ganske mange dommere som gir cert til både BIR og BIM. Men du mener vel at så lenge de kunne fått slett rødt skal de få certet om de før ham/henne er fullcertet? F.eks. om BIR og 2BHK bare venter på å bli gamle nok til å ta et lite cert før de er champions skal certet videre til 3BHK?

Lenke til kommentar
Jeg vet om ganske mange dommere som gir cert til både BIR og BIM. Men du mener vel at så lenge de kunne fått slett rødt skal de få certet om de før ham/henne er fullcertet? F.eks. om BIR og 2BHK bare venter på å bli gamle nok til å ta et lite cert før de er champions skal certet videre til 3BHK?

Slik de nye reglene er nå så deles CK ut i den klassen du stiller, og da har dommer alt sagt at hunden er god nok til å få cert. Når du kommer i BTK/BHK så plasseres de fire beste som har fått CK, og så sant ikke alle er championer fra før så går certet til den best av de fire som ikke er det..(champion altså...). Hvis dommer kun plukker championer så må de andre med CK kalles inn og rangeres (hvis det ikke er gjort) og så gis certet til den beste av de. Det NRK ønsker er at hvis den "beste" hunden som IKKE er champion ikke har bruk for certet, så skal det gå til neste hund (selvfølgelig da med CK) som trenger det... Skjønner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...