Gå til innhold

Den store utstillingstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er bra, jeg skjønte faktisk greiene nå! Men jeg håper slikt går litt automatisk på utstilling, kommer ikke til å forstå noe jeg :lol: Bare gå mellom ringene og gjøre som jeg blir bedt.

Du har faktisk en ringsekretær i ringen som skal passe litt på deg - men det er langt fra alle som er like flinke altså :no: , en lur ting å ha i minnet er at hvis du får rød sløyfe så skal du stort sett inn igjen i ringen...helt til de sier at nå er du ferdig ;) . Egentlig er det mer artig å gå på utstilling hvis man forstår noe av det som foregår, så ikke så dumt å sette seg litt inn i det på forhånd.

 

Den ligger i bilen enda :whistle:

Fortrengelse kalles vel det :tease:

Lenke til kommentar

Dommer Leni Finne.

Korr. prop og benstamme.

Kunne vært modigere. Noe uparalelle hodelinjer. Nok hals. knapt f.bryst. korrekt bitt, v.bårne ører. noe bratt o/u arm (er ikke sikker på om det er en o eller u). korr brystkasse. nok viklet bak. Ønskes bedre bevegelser

Lenke til kommentar
Dommer Leni Finne.

Korr. prop og benstamme.

Kunne vært modigere. Noe uparalelle hodelinjer. Nok hals. knapt f.bryst. korrekt bitt, v.bårne ører. noe bratt o/u arm (er ikke sikker på om det er en o eller u). korr brystkasse. nok viklet bak. Ønskes bedre bevegelser

Det må være det med "modigere" du fikk 3. premien på?? Ikken noe av det andre som skulle tilsi en 3. premie synes jeg. Jaja.. bedre lykke neste gang :thumbup:

Lenke til kommentar

Han er noe steil i fronten og dette med stoppet. Han har dårlig med det.. men flere jeg har snakket med liker faktisk hundene slike, og vil ikke ha for mye stop. Det er vel smak og behag slik som på alt mulig annet her i verden :)

Gult syns jeg faktisk var litt drøy. men men. Han er uansett klumpen min og ingen sløyfe vil endre på det. Trodde faktisk jeg kom til å bli kjempeskuffet hvis jeg fikk dårlig resultat, men det er jeg faktisk ikke ;)

Lenke til kommentar

Hun dommeren som Zaaros fikk gult av lurte på om det var ekorn i stamtavlen til Geisha :!: Det var ikke vondt ment, og sagt som en spøk fordi Geisha likte henne så godt at hun likegreit klatra opp på henne og gav henne kos og klem . Utrolig arti å se hvordan Geisha følte for å kose med en villt fremmed dame slik!

 

Dommeren vi stilte for på dag 2 av utstillinga (nevner ikke navn for det er ikke lov å kritisere dommere med fullt navn på internettforum) var helt annerledes. Thea likte henne ikke i det heletatt, og ble redd da hun ville se på tennene hennes. Dette var ikke NOE problem dagen før, så jeg ble rimelig skjelven da Thea nektet å vise frem tenner hverken til meg eller dommeren. Vi ble sendt rett ut av ringen med beskjed om at valpen min trengte mer sosialisering! HAH! Jeg som har den mest sosialiserte valpen i hele byen :blush:

 

Jeg sto utenfor ringen til Zaroos og trippa da hun var ferdig og kom ut med gulsløyfa si. Jeg trodde alt annet enn blått var supert jeg, så ante ikke at det hadde gått dårlig. ..

 

Geisha fikk på sin første utstilling i kritikken at hun var noe overvektig. På sin andre fikk hun "er i dag for fet". og nå på oppdal fikk hun "i dårlig utstillingskondisjon".

 

Jeg ser på det som forbedring. Geisha veier i dag 4,9 kg . Før jul veide hun 5,7 kg, så det har gått sakte men sikkert ned (og litt opp igjen, før det gikk enda mer ned) .

 

Vi har bestemt oss for at vi ikke orker flere utstillinger i år. Jeg er lei av å bli fortalt av andre at hundene mine ikke er pene nok :innocent: Vi har heller lyst å bruke tid og penger på andre aktiviteter som kanskje hundene har mer utbytte av. Agility for eksempel :) Og så kan vi trene på utstilling i mellomtiden til neste år:)

Lenke til kommentar
Jepp, det er slags 'tredjeplass'.

Skal skrive kritikken etterpå, det er noe jeg må tyde før jeg legger det ut :p

 

Hoho, dere skulle sett/hørt meg på min aller første utstilling med Geisha! Vi var tre-fire stykk i ringen. Jeg gikk først av alle (*grøss*) . Først tok jeg en ALT for stor runde og de som gikk bak kom tilbake til dommeren lenge før meg. Ble helt satt ut , og råflau. Så skulle vi opp på bordet. Alt gikk fint . Vi gikk en runde på egen hånd, og så på skrå nedover og tilbake igjen . Deretter sto vi foran bordet mens dommeren gjorde seg ferdig med kritikken sin.

 

Så kommer ringsekretæren bort til meg med kritikkskjema, og blåsløyfa. "Det ble 2. det , slett ikke verst" . Åj, andreplass asså ? -svarte jeg... Dumme kjerring.. :blush: Trodde vi var den neste beste i ringen der og greier.

 

Aldri kommet meg unna så fort i hele mitt liv...

Lenke til kommentar
Vi har bestemt oss for at vi ikke orker flere utstillinger i år. Jeg er lei av å bli fortalt av andre at hundene mine ikke er pene nok :innocent: Vi har heller lyst å bruke tid og penger på andre aktiviteter som kanskje hundene har mer utbytte av. Agility for eksempel :) Og så kan vi trene på utstilling i mellomtiden til neste år:)

Vi skal i midten av november, på Orkanger. Får se an hvem som er dommer ;)

agility osv.. er det noe av det her i byen?? blir det startet opp?

Jeg var med på det for mange år siden med Zenta, min andre hund. Det var morsomt :)

Lenke til kommentar

Jeg trente agility på egen hånd med mine tidligere hunder. Ufattelig morsomt. Men jeg hadde tilgang til en stor mengde agilityutstyr når det måtte passe meg, og var derfor ikke avhengi av noen klubb..

 

Jeg tror ikke jeg orker å melde meg inn noen sted for å trene, og tenkte heller å kjøpe inn noe utstyr selv. Mye av utstyret fås kjøpt "billig" på nett, og dersom jeg bruker de samme pengene hver mnd som jeg i 3 mnd har brukt på hotell, reise og påmeldinger til utstilling vil jeg kunne opparbeide meg en fin liten samling etterhvert :)

 

Enkelte ting er jo dyrere enn andre, men tunellene, sikksakk-tingen og hinderene er jo ikke så veldig dyre.

Lenke til kommentar

Var på NKK`s utstilling på Bjerke igår med Cody, han fikk cert og en kjempeflott kritikk!

Så nå er storcertet i boks, :yes: Han gikk bra og hoppet ikke så altfor mye, en coton har lov til å hoppe litt. Italiensk dommer, han ga også reservecacib, noe som er feil da de må være 15 mnd. for å motta dette, men det gjør jo ingenting.

Lenke til kommentar

Gratulerer med storcert på Cody :thumbup: . Kjekt å ha det i orden! Jeg stilte Fanny i dag og hun ble nr to i brukshund og fikk CK. Ble naturlig nok ikke plassert i beste tispeklasse da det som vanlig var stor konkurranse (70 påmeldte flatter..) av disse fikk 10 tisper CK så da kommer man ikke langt med en 2. plassering. Flott kritikk som vanlig :) så jeg er godt fornøyd med dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...