Gå til innhold

Den store utstillingstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan man vinne selv om man er eneste hunden i den rasen? Og i så fall, er ikke det veldig.... rart ?

For å si det sånn da, du kan ikke ha Norges styggeste eksemplar av rasen, og allikevel få f. eks CERT selv om du er alene. Dommeren kan velge å gi f. eks gul sløyfe, som da er 3. kvalitet og ikke spesielt bra. Hunden vil fremdeles "vinne", men ikke akkurat noe å skryte av.. en kjempedårlig hund blir ikke champion.

 

Jeg begynner å bli veldig glad for at jeg valgte Boerboel i stedet for Bullmastiff. Ser litt rundt på diverse BM- sider nå for å se litt på hundene, men bli nesten avskremt når jeg ser navnene. Navnene deres drukner jo i "int nord n s sf dk ch jw" :p

Og så, dette er jo kjempebra resultater? :)

Lenke til kommentar

Jeg syns denne Laekenoisen har en fantastisk tittel jeg ;)

KORAD SUCH DKUCH NUCH NORD UCH INTUCH SLCH DKELCH FINLCH Vajert Iza.

 

Det nærmer seg utstilling. Jeg tenker så det knaker på hvordan det kommer til å gå.. ikke hvilken sløyfe jeg får, men hvordan Diesel oppfører seg. Såå utrolig surt hvis han rygger når dommeren kommer. Men jeg skal være obs på forhånd og holde han slik at han ikke får sjangsen.

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar
Så du vil heller ha en hund som står "pent" enn en som har funksjonelle hofter?

Og hva i all verden mener du er feil med hoftene på den kineseren der??

 

Storleer: Håper du er klar over fakkelen du kaster i hodet på deg selv når du brøler ut om andres "stygge" hunder, og så er schæfer din personlige favoritt..

 

Hva er galt med schæferen?

 

Selv har vi aldri utstilt våre hunder, kun hatt både første og andre (som vi har nå) som familiehund og turhund. Men jeg skal inrømme at utstilling ser veldig artig ut, det er absolutt noe jeg kunne tenkt å meg å prøve ut.

Lenke til kommentar
Det som er galt med schäferen er at den er ødelagt av avl.

 

Ja, det er dette jeg får høre. Desverre er den som kjent plaget av diverse hoftesykdommer osv. Men det er etter min mening den flotteste hunden man får. Veldig subjektivt dette her, men slik føler nå jeg det. :wee:

 

Poenget er bare at Juliess skrev

, og så er schæferen din personlige favoritt..
som svar på Storleers (forøvrig håpløse) innlegg, som om det skulle være noe negativt å ha schæferen som sin favorittrase. Reagerte bare litt på det.
Lenke til kommentar
Poenget er bare at Juliess skrev
, og så er schæferen din personlige favoritt..
som svar på Storleers (forøvrig håpløse) innlegg, som om det skulle være noe negativt å ha schæferen som sin favorittrase. Reagerte bare litt på det.

Ja, jeg mener det er en fakkel fordi schæferen er en MEGET omdiskutert rase mtp utseende, og å da si at en nakenhund er så stygg og ekkel mens man elsker schæfer..

 

Det som er galt med schäferen er at den er ødelagt av avl.

 

Den uttalelsen der Eplefe , har du bare snappet opp fra en annen tråd . der diskusjonen gikk hett for seg når det var snakk om Schaferen var ødelagt av avl.

 

Jeg finner ikke grunnlag for at din uttalse er korrekt

Så du mener schæferavl per idag er fin og flott? Nå tenker jeg på de "vanlige" hundene, ikke bruksvarianten.

Lenke til kommentar

Juliess, om vi hadde hatt en undersøkelse på hva Norges befolkning generelt mener om utseende på disse to hundene, så tror jeg nok GLATT schæferen ville blitt favorisert. Det er en grunn for at den er Norges mest solgte hund. Nå vet jeg ikke hvor mye som ligger i diskusjonen rundt avlen av hunden, så jeg lar det bli med det.

 

Nakenhunden er stilig hund den, selv ville jeg aldri hatt en, og jeg forstår godt hvor håpløst du mener Storlee skriver. Men samtidig kan jeg godt forstå at han syntes schæferen er en flottere hund enn en nakenhund.

Endret av Ispep
Lenke til kommentar

Og siden det er så mange Schæfere i landet, er også dette en veldig lett hund å få tak i for familier som ikke vil punge ut tusenvis for en valp. Står nok ikke bare på utseendet at det er så mange som har den, nei. Schæfere kan være fine nok de, men det er mange raser jeg heller ville hatt. Nakenhund ville jeg heller ikke hatt. Jeg har en hund som passer perfekt til en aktiv livsstil, og som i mine øyne er den fineste rasen :) Man synes best om sine egne.

Lenke til kommentar
Det som er galt med schäferen er at den er ødelagt av avl.

 

Den uttalelsen der Eplefe , har du bare snappet opp fra en annen tråd . der diskusjonen gikk hett for seg når det var snakk om Schaferen var ødelagt av avl.

 

Jeg finner ikke grunnlag for at din uttalse er korrekt

Ikke grunnlag for? Kan jo nevne at vi hadde bruksschäfer før og har hatt vanlige schäfere etterpå. Valpene på kullet de hadde på tispen som bodde hos oss en tre måneders tid var selvfølgelig ufattelig søte, men tre av dem har HD (hofteleddsdysplasi), og jeg ser at flere av schäfere slik de er i dag ikke kan brukes til det de originalt skulle brukes til. De er GJETERhunder, og må tåle en støyt. Plz, tenk litt på motdebattanten sitt kunnskapsnivå før du slenger ut sånne ting.
Lenke til kommentar

Ja, jeg undergraver hele rasen og generaliserer og blabla, men det er ikke rasens egen feil, og det har jeg heller aldri påstått. De er som sagt AVLET I HJEL, ergo er det en bevisst handling av mennesker som påstår at de vil fremme rasens beste. De prøver riktignok å rette det opp igjen nå (de fleste, ikke alle), jeg bare håper at det ikke er for sent, for schäfere kan være ufattelig nydelige hunder.

Lenke til kommentar

Gode argumenter du kommer med Eplefe. Og ja, jeg forstår trådstarters frustrasjon ovenfor "off- topicen" så jeg foreslår også at vi lar det bli med dette. :)

 

Tyrant: Vi måtte betale 8000 kr. Det er ikke noe som en vanlig "familie" betaler, om de ikke virkelig vil ha en rase. Da kjøper de seg heller en billigere hunderase, blandingshund eller katt.

Endret av Ispep
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...