Gå til innhold

Hvorfor sluttet du med Age of Conan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg starta å spille det i forigårs. Ga bort accounten min i dag. For å være ærlig så syns jeg at det er en bra ripoff av wow, men det er bare en etterligning av wow det er problemet. Nei, jeg er fornøyd med wow bare:)

 

 

 

å kalle aoc en rippof av wow vill være som å kalle call of dury en rippof av half life. Bare fordi det er samme sjanger og begge går ut på å drepe fiendene

haha, ja. Virker som om noen tror Blizzard fant på mmorpg, og at WoW er det eneste MMORPG spillet. AoC har så forskjellig gameplay, historie og grafikk/fysikk at det er langt unna noen Rip-Off.

Lenke til kommentar

Du prøvde spillet i en hel dag. Det er ikke akkurat nok til å gi en brøkdel inntrykk av hvordan dette spillet hvordan er. Spilte wow i ett p ar år selv og jeg ser egentlig ingen veldig likheter mellom disse to spillene utenom det faktum at de begge er MMO.

Lenke til kommentar
jeg starta å spille det i forigårs. Ga bort accounten min i dag. For å være ærlig så syns jeg at det er en bra ripoff av wow, men det er bare en etterligning av wow det er problemet. Nei, jeg er fornøyd med wow bare:)

Hvis du klarer å se noen store likheter mellom WoW og AoC i Tortage da må du helt klart være innstillt på det fra før. Du tenkte nok sånn her før du spillte "det blir nok en ripoff av WoW".

Lenke til kommentar

Det som er helt klart er at det klages mye mer på AoC enn det ble klaget på wow i begynnelsen. Og etter hva jeg kan se og lese så blir det klaget på fundamentale ting som gjør at mange virderer å slutte med AoC. Klagene i begynnelsen av wow gikk stort sett ut på at ting og tang måtte fikses for dem elsket spillet så høyt at dem ville det skulle være perfekt. Det var få som ikke ville spille wow mer liksom.

 

Derfor har jeg mindre tro på at AoC komemr til å gjøre det så bra som jeg tidligere trodde. Og det er litt synd...for jeg trenger virkelig en wow-erstatter. Men men jeg spilelr nå AoC enda og håper på at jeg gjør dette i tiden frem til WOTLK og warhammer online.

Lenke til kommentar

Endelig noen som klarer å gi et litt seriøst svar... Gidder ikke svare til dere andre=)

 

jeg starta å spille det i forigårs. Ga bort accounten min i dag. For å være ærlig så syns jeg at det er en bra ripoff av wow, men det er bare en etterligning av wow det er problemet. Nei, jeg er fornøyd med wow bare:)

Hvis du klarer å se noen store likheter mellom WoW og AoC i Tortage da må du helt klart være innstillt på det fra før. Du tenkte nok sånn her før du spillte "det blir nok en ripoff av WoW".

 

Jeg må vel inrømme at jeg hadde og har den instilligen. Skal vel prøve det litt mer er jo en total noob i spillet atm. Det som er problemet er at jeg har spilt wow lenge og trives med det. Jeg hadde jo en rimelig negativ holdning til det fra starten av etter alt det jeg har lest utifra postene her.

 

Det har jo mye av de gamle likhetene. Får vel inrømme at det er slik med alle MMORPG spill da hehe.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Endelig noen som klarer å gi et litt seriøst svar... Gidder ikke svare til dere andre=)

 

Så lenge du kommer med et useriøst innlegg, så må du regne med å få et useriøst svar tilbake.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
At reising kan bli mer lettvint er jo en helt annen ting, men selv om det er mer lettvint i wow tar det jo forsatt lang tid og det er langt. Summoning stone eller hva det heter kunne vært en fin ting i aoc.

 

Helt ok at folk ikke liker reising i aoc, jeg har enda ikke blitt lei av det heldigvis, men å klage på at der er for langt å reise og at verden er liten henger ikke på greip. Rett skal være rett.

 

Skulle visst være summon greie i dungeons men den ser ikke ut som å funke, lurer på hvorfor.

 

Ja, kanskje jeg har sett litt feil på distanser her, er jo så mange portaler man må gjennom og all loading, har sikkert påvirket meg at det er langt å reise.

Beklager, var vel det som gjør at det virket så langt.

 

 

Ikke dere som reagerer nagina? Veeeel det er jo noen poster som kaller alle som ikke vil si noe negativt om aoc - patetiske og at vi ikke hører hjemme i tråden.

 

Må ha gått klipp av det, hvem sa det?

Lenke til kommentar

ALLE som var lei av WoW og så til AoC som et spill med forbedringer (WoW2) Det er ikke samme spillene! Funcom har unngått å sammenligne sitt gameplay med WoW sitt. WoW var for de som ville ha det enkelt og lett å være hardcore. AoC er for de som liker å gjøre litt mer ut av ting. RP-delen er litt sterkere.

 

UI i WoW var og er lite funksjonelt. Sosialt som guild og vennevinduer var bra. Men combat var et helvete med det som det var. Er få personer som spilte med orginal UI. Og tviler på at det var mer enn 5 stykk i 40 raida som hadde det orginale UI'et uten noen addons.

 

Hvis du forventa deg en videreføring fra WoW blir du skuffa. Hvis du forventa deg en nyskapning innen spill så blir du skuffa. Hva forventa jeg av AoC? Egentlig fint lite. Bortsett fra at jeg skal kunne spille det og få en glede ut av det. Jeg spiller det fortsatt og får fortsatt gleden ut av det. Og som det ble nevnt tidligere her. Man kan være casual:D Og det er et stort pluss for meg som ikke gidder å sitte og surfe opp og ned om prosendroppen for det og det våpenet.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om noen her allerede har sagt noe om dette. Men du sier at når du kommer til lvl 50 så er det nesten ikke noen quests. Du har rett i dette, det er ikke det nå.

 

Men før du poster en sånn topic som dette, se på nyhetene til spillet.

I sommer en gang, dvs mellom jni og August, så kommer det en STOR patch der det blir addet nye områder, quests, items og hele pakka! Og de fokuserer på lvl 50+ for det meste i denne patchen. Så, gå å les litt før du skriver.

Lenke til kommentar

Altså, hvordan klarer folk å sammenligne WoW og AoC?

 

Det er faktisk UMULIG å lage et spill som ikke har ÈN eneste ting som ligner på et annet spill.. Vil bare at folk skal huske på en ting: WoW var faktisk ikke det første MMORPG spillet som ble lagd...

Lenke til kommentar
Vet ikke helt om noen her allerede har sagt noe om dette. Men du sier at når du kommer til lvl 50 så er det nesten ikke noen quests. Du har rett i dette, det er ikke det nå.

 

Men før du poster en sånn topic som dette, se på nyhetene til spillet.

I sommer en gang, dvs mellom jni og August, så kommer det en STOR patch der det blir addet nye områder, quests, items og hele pakka! Og de fokuserer på lvl 50+ for det meste i denne patchen. Så, gå å les litt før du skriver.

 

Som tidligere gjentatt i det uendelige er ikke fremtidig content det er noe problem for de fleste. Om spillet kommer til å være et gjennomført produkt om 6 måneder fjerner det ikke mangler og feil ved spillet i dag. Om dette spillet hadde kommet til Xbox360 samtidig som PC som det først ble hintet til hadde konsollgamere fått spasmer siden de er vandt med spill som er hvertfall relativt ferdige når de kommer ut.

 

Selv om andre spill var uferdige når de kom ut for X antall år siden er det urelevant, siden spill-standarden har økt betraktelig siden den tid. Hadde AoC vært i utvikling i 2-3 år hadde dette produktet vært det man kunne forventet, men 5 år? Jeg hadde ventet meg et spill av mye høyere standard.

 

Skulle ønske AoC var utsatt minst et år til før det kom ut. Med farten de har på å utvikle spillet hadde dette kanskje tilfredsstilt oss som er lei av å betateste.

Lenke til kommentar
Vet ikke helt om noen her allerede har sagt noe om dette. Men du sier at når du kommer til lvl 50 så er det nesten ikke noen quests. Du har rett i dette, det er ikke det nå.

 

Men før du poster en sånn topic som dette, se på nyhetene til spillet.

I sommer en gang, dvs mellom jni og August, så kommer det en STOR patch der det blir addet nye områder, quests, items og hele pakka! Og de fokuserer på lvl 50+ for det meste i denne patchen. Så, gå å les litt før du skriver.

 

Som tidligere gjentatt i det uendelige er ikke fremtidig content det er noe problem for de fleste. Om spillet kommer til å være et gjennomført produkt om 6 måneder fjerner det ikke mangler og feil ved spillet i dag. Om dette spillet hadde kommet til Xbox360 samtidig som PC som det først ble hintet til hadde konsollgamere fått spasmer siden de er vandt med spill som er hvertfall relativt ferdige når de kommer ut.

 

Selv om andre spill var uferdige når de kom ut for X antall år siden er det urelevant, siden spill-standarden har økt betraktelig siden den tid. Hadde AoC vært i utvikling i 2-3 år hadde dette produktet vært det man kunne forventet, men 5 år? Jeg hadde ventet meg et spill av mye høyere standard.

 

Skulle ønske AoC var utsatt minst et år til før det kom ut. Med farten de har på å utvikle spillet hadde dette kanskje tilfredsstilt oss som er lei av å betateste.

 

Problemet hvis de hadde utsatt det et år, var at det ble lagt stort press på dem, og hadde de ikke sluppet det ut, hadde de gått tom for penger, siden de ikke hadde mye penger selv. Og spillet hadde dermed aldri kommet ut. Og folk sa tillogmed at de ikke ville spille det om det ble sluppet ut senere

Lenke til kommentar

HOVEDFORSKJELLEN mellom AoC og WoW er at i Conan er combat pur glede og mer basert på skills og timing .

 

I WoW er det de som har fetest påfugl-armor med tredve millioner stats på som vinner 1 , 1 , 2 , 2 , 3 knappekrigen .

 

Dette oppveier faktisk endel ting for meg , I conan har jeg en sjangs fordi jeg er casual - jeg orker ikke bli feit og blek å sitte timer omdagen for å grinde rosa armor for å i det heletatt ha sjangs til å ha det morro .

 

Conan = morro

 

WoW = jobb

 

Mandags patchen var en STOR forbedring allerede , og Funcom har 2 patcher i uka nå , dette går bra ;)

De skuffa WoW-guttene kommer til å gå tilbake til WoW og vi beholder en core spillerbase på ca 400.000 inntil mer content og ting har blitt fiksa - DA kommer Conan til å ta av og bli en bauta.

Dette er min prognose :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...