Gå til innhold

Hvorfor sluttet du med Age of Conan?

Anbefalte innlegg

Kommentar til moderering er slettet. Reaksjoner mot ufine debatteknikker går begge veier, men spesielt mot personangrep. Å bekjempe ild med ild går dårlig, at motparten benytter seg av infantile teknikker legitimerer ikke enda verre handlingsmåter tilbake.

Kommentarer til moderering gjøres via PM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som det er endel som har hypet opp AoC altfor mye i hodet sitt, og trodd at dette blir verdens beste spill ved release. Ingen buggs, masse content, alt er polert og alt som skal komme burde vært der nå. Og har blitt skuffet siden AoC somm alle andre mmo i historien ikke er superpolert og 100% ferdig ved release.

Lenke til kommentar

Jeg gledet meg mye til AoC for ett år siden, men etter hvert virket spillet mer og mer uinteressant jo mer vi fikk vite om det. Egentlig bestemte jeg meg for å ikke spille det, men lot meg til slutt rive med. Det var ingen høye forhåpninger her til gårds, for å si det sånn. Jeg syns det er noe grunnleggende skuffende ved spillet, spesielt følelsen om å være tilstede i en annen verden og motivasjon for å gjøre ting er mer eller mindre totalt fraværende hos meg, dessverre.

Lenke til kommentar
Men nå nærmer vi oss 1 måned siden EA ble åpnet og det har fortsatt ikke kommet noen store content patches med store forbedringer. (Har ikke fulgt særlig med siste 2 ukene så rett gjerne på meg om jeg har feil)

med to patchdager i uka skjønner vel du også at det er feil.

Vel det hadde ikke blitt fikset så uhorvelig mye i de ukene jeg spilte fast, så da kan jeg heller ikke automatisk gå ut ifra at de plutselig har lagt til masse content og fikset bugs.

Lenke til kommentar
Men nå nærmer vi oss 1 måned siden EA ble åpnet og det har fortsatt ikke kommet noen store content patches med store forbedringer. (Har ikke fulgt særlig med siste 2 ukene så rett gjerne på meg om jeg har feil)

med to patchdager i uka skjønner vel du også at det er feil.

Vel det hadde ikke blitt fikset så uhorvelig mye i de ukene jeg spilte fast, så da kan jeg heller ikke automatisk gå ut ifra at de plutselig har lagt til masse content og fikset bugs.

Og de kommer nok ikke heller til å legge til masse content i en patch sånn uten videre. Så ikke få opp håpet. dessverre er ikke AoC et spill hvor du etter 1 måned får 3 nye soner og en ny klasse som er en kombinasjon av 2 andre klasser bare bedre enn begge tilsammen. AoC er heller ikke et spill der utviklerne vil vente med å lansere et produkt til det er 100% problemfritt, de nøyer seg heller med å gjøre en best mulig jobb på den tiden de er gitt for så senere å fjerne en del av disse problemene.

P.S Dette er ikke fakta eller overhodet objektivt.

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar

Velkommen til mmorpg's verden! Føler det er veldig nytt for mange her, og jeg synes forøvrig å reise fra booty bay til tja winterspring er - for å bruke et dramatisk ord, satans langt.

Og det med at spillet er hypet noe helt sinnsykt i hodene til enkelt passet virkelig bra, føler det er mye urealistiske forventninger.

Men jeg er jo litt sær, og elsker starten til et nytt mmorpg, få med all dritten og følge utviklingen. Det er halve moroa for meg.

Personlig så håper jeg at aoc ikke tar noe mer av, ja jeg koste meg virkelig med wow, men den landeplagen det har blitt, ønsker jeg bare ikke igjen, det gjelder ikke bare aoc vel å merke.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner meg ikke på disse halvveis nedlatende innleggene. Går det ikke an å synes at spillet er dårlig uten at man blir anklaget for å ha vært blendet av forhåndshype eller ha hatt urealistiske forventninger (jeg forventet meg et godt spill, muligens det var urealistisk)? At AoC blir sammenliknet med WoW er vel naturlig når de fleste antakelig har spilt WoW fra før? For min del er det naturlig å sammenlikne AoC med WoW fordi sistnevnte er det eneste MMORPG-spillet jeg har spilt i forkant. Ja, det er forskjellige målgrupper og fokusområder, men det er fremdeles veldig mange likheter. Kanskje det bare er oppstartsproblemer som har gitt meg et dårlig inntrykk av AoC, men jeg tror ikke det. Spillet er fundamentalt skuffende, begrunnelser har jeg kommet med tidligere (også i "Noen som er skuffet?"-tråden).

Lenke til kommentar
Velkommen til mmorpg's verden! Føler det er veldig nytt for mange her, og jeg synes forøvrig å reise fra booty bay til tja winterspring er - for å bruke et dramatisk ord, satans langt.

Det blir jo bare en totalt arbitrær reise som er mest mulig unna hverandre. Hvor ofte må man ta den turen der ? Og den kan automatiseres i mer eller mindre grad ved hjelp av båt/gryphon rides. I AoC må man sitte konstant og passe på eller kaste seg utfor nærmeste stup for å komme seg frem i zonen..

Da blir reisen desto mer langdryg, flyr man på en gryphon eller hvilken som helst automatisert form for reisemåte vil man kunne gjøre noe annet imens noe som vil kunne senke kjedsomhetsfaktoren betraktelig.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner meg ikke på disse halvveis nedlatende innleggene. Går det ikke an å synes at spillet er dårlig uten at man blir anklaget for å ha vært blendet av forhåndshype eller ha hatt urealistiske forventninger (jeg forventet meg et godt spill, muligens det var urealistisk)? At AoC blir sammenliknet med WoW er vel naturlig når de fleste antakelig har spilt WoW fra før? For min del er det naturlig å sammenlikne AoC med WoW fordi sistnevnte er det eneste MMORPG-spillet jeg har spilt i forkant. Ja, det er forskjellige målgrupper og fokusområder, men det er fremdeles veldig mange likheter. Kanskje det bare er oppstartsproblemer som har gitt meg et dårlig inntrykk av AoC, men jeg tror ikke det. Spillet er fundamentalt skuffende, begrunnelser har jeg kommet med tidligere (også i "Noen som er skuffet?"-tråden).

Disse "nedlatende" innleggene er det Trådstarter som setter standarden for .

Hva hadde du ellers trodd ? Det er lov å bruke litt sunn fornuft når trådstarter presterer slik tone i første post .

Siden du lar trådstarter bruke slik frekk tone og LITE SAKLIGE termer , må du bare tåle høy tempratur kjære Moderator .

Edit ; Jeg skjønner veldig godt at folk har hypa seg opp og gledet seg enormt til Conan og det har ikke blitt slik de har forestilt seg.

Skuffelsene som da gir seg til gjelde i slike tråder som denne er nesten ALDRI konstruktive da ting blir blåst ille opp og til tider er direkte løgn basert på følelser .

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Det blir jo bare en totalt arbitrær reise som er mest mulig unna hverandre. Hvor ofte må man ta den turen der ? Og den kan automatiseres i mer eller mindre grad ved hjelp av båt/gryphon rides. I AoC må man sitte konstant og passe på eller kaste seg utfor nærmeste stup for å komme seg frem i zonen..

Da blir reisen desto mer langdryg, flyr man på en gryphon eller hvilken som helst automatisert form for reisemåte vil man kunne gjøre noe annet imens noe som vil kunne senke kjedsomhetsfaktoren betraktelig.

så det er kjedeligere å kaste seg utfor et stup og loade seg til nærmeste res punkt enn å sitte på en gryphon i 8 min?

Syntes også som Bulletus sier at det ikke blir en spesielt objektiv moderering av tråden når du har en slik holdning som "kritikerene" cun. Da det er minst like mange nedlatende og tullete innlegg fra den kanten.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Mine moderatornotiser har holdt en nøytral tone, er du uenig?

Siden du lar trådstarter bruke slik frekk tone og LITE SAKLIGE termer , må du bare tåle høy tempratur kjære Moderator

Det er ingen som tvinger noen til å komme med usakligheter, selv om førsteinnlegget er skrevet i en nokså provoserende stil. Det nytter ikke å bekjempe ild med ild, for n-te gang. Det er ingenting som hindrer brukere i å komme med argumenter på en rolig og saklig måte mot trådstarterens påstander og erfaringer. Til alles notis har jeg bedt trådstarter om å moderere sin uttrykksform i førsteinnlegget.

Edit ; Jeg skjønner veldig godt at folk har hypa seg opp og gledet seg enormt til Conan og det har ikke blitt slik de har forestilt seg.

Skuffelsene som da gir seg til gjelde i slike tråder som denne er nesten ALDRI konstruktive da ting blir blåst ille opp og til tider er direkte løgn basert på følelser .

Det kommer også konstruktive ting ut av dette. De som sørger for det motsatte befinner seg gjerne på motsatt side av polen.

Lenke til kommentar
Og sunn fornuft i dette tilfellet er å komme med usakligheter tilbake? Dine innlegg står for din egen regning, andres stil legitimerer ikke provokasjon og personangrep.

Nei du har rett , MEN du vet hvordan vi mennesker reagerer ,det er lettere å holde en fin tone når man kommer med kritikk ENN om man starter med hån og nedlatende tone. Trådstarter har egentlig laget ris til sin egen bak når han satt standarden for denne tråden .

Vi som elsker conan tiltross for feil og mangler respekterer SELVSAGT folk som slutter pga dette , hvis det blir fremført på en saklig og informerende, nøytral måte . Når poster er ment som nedrakking på et spill fordi man ikke liker det og lignende , blir det tempratur .

Lenke til kommentar
så det er kjedeligere å kaste seg utfor et stup og loade seg til nærmeste res punkt enn å sitte på en gryphon i 8 min?

Syntes også som Bulletus sier at det ikke blir en spesielt objektiv moderering av tråden når du har en slik holdning som "kritikerene" cun. Da det er minst like mange nedlatende og tullete innlegg fra den kanten.

"Religion" er komplekse saker vettu.

Å være moderator for et gjeng mentale gnomer som oss må da være verdens mest utakknemlige oppgave. Husk at vi spillere blir sett på som emosjonelt avstumpete vesen. Et digert lass rekved, sosiale krøplinger, totalt kolbjørn i både hode og kropp, og som egentlig burde ha funnet et stort stup og testet basehopping uten skjerm.

Men jeg synes nå vi kan være enige om å møtes på halvveien og si at WoW er best. Ja? :)

Neida, jeg bare kødder. God natt.

Lenke til kommentar

Er enig i det meste negative som blir sagt her. Men har man noe valg? Er det noe bedre? Nei. Alt jeg trenger for å føle meg fornøyd med aoc er å se for me en male nelf huntard som løper bortover med digre dinglende ører, lilla skjegg og rosa hud, og så sammenligner jeg med det jeg sitter og spiller og da forsvinner det meste av min kritiske sans.

Lenke til kommentar

Sånn jeg ser på saken...

AoC er et spill mange forventet/trodde skulle bli ala WoW siden de begge er MMORPG. Det er da folk som likte WoW, men ikke er fornøyd med hvordan spillet utvikler seg eller ville prøve noe nytt. Her kommer AoC inn. Det nye WoW. (spillene sammenlignes hele tiden så jeg føler meg ganske sikker på den påstanden)

Nå som AoC er ute så kan vi konstantere med en ting... Disse spillene er ikke like! Jeg spilte WoW og likte spillet veldig godt. Var dog ALDRI så hardcore at jeg fikk joina et guild som jeg kunne raide med osv. Mest fordi jeg hadde ikke tid og guild krevde ganske mye av deg. Så jeg bestemte meg for å prøve AoC siden det er et nytt spill.

World of Warcraft er et veldig enkelt spill på mange måter. Ikke som i at gameplayet er enkelt, men spillet er enkelt bygd opp. Når man spiller det så blir det repetasjon etterhvert. Når man raider ditt og datt. Når man kan ta det og det osv osv.

Age of Conan er lagd annerledes. (mener jeg) Her skal ikke poenget være at det er det samme om og om igjen. Her lager du gameplayet ditt selv. Som f.eks PvP om guildtowns. Her er det opp til spillerne å få til skikkelige slag. Noe jeg mener at de fleste i WoW forventer at de skal få servert på et sølvfat.

Blizzard har en historie de har bygd opp selv. Warcraft er deres. Funcom tar en historie som er bygd opp over flere år. Derfor har de visse grenser de ikke kan bryte. Selvfølgelig kan de legge til ting, men de har en linje de må holde seg til.

Det har blitt sammenlignet med biler her før så jeg prøver meg selv:

WoW = En bil du kjøper som er klar til å kjøres med en gang du får den. Vil du ha forandringer så fikser verkstedet det for deg og du kan sette igang og bruke det.

AoC = Bilen du fikser på selv og må gjøre en innsats for at skal oppfylle dine krav. når du får gjort det du vil så blir den veldig god å kjøre, men du får ikke alt servert på et sølvfat.

Håper det ikke var en "Swing and a miss" Men sånn blir det oppe i huet mitt :p

Endret av Stinkey
Lenke til kommentar

Det jeg ser om og om igjen er at folk snakker om hvor bra AoC er utifra det de tror det er.

Stinkey, har du prøvd siege PvP? Nei, jeg trodde ikke det. Det kan for all del være bra, men det jeg mener er at mange har det i hodet at AoC er så kjempe supert og alt er så bra, når de ikke har prøvd det en gang.

Og nei, jeg er ingen AoC hater, blir bare litt oppgitt noen ganger ;)

Lenke til kommentar
AoC er et spill mange forventet/trodde skulle bli ala WoW siden de begge er MMORPG. Det er da folk som likte WoW, men ikke er fornøyd med hvordan spillet utvikler seg eller ville prøve noe nytt. Her kommer AoC inn. Det nye WoW. (spillene sammenlignes hele tiden så jeg føler meg ganske sikker på den påstanden)

Jeg håpet det skulle bli annerledes når det kom til spillbarhet, men likt når det kom til brukervennlighet (da mener jeg ikke inn-med-teskje-oppdrag og liknende, men UI som de kaller det og andre elementer man kan skreddersy for å tilpasse sin egen spillestil på en best mulig måte). Joda, AoC er fremdeles nytt og lider av en rekke barnesykdommer, men jeg så dessverre ikke noe potensiale for forbedring.

Nå som AoC er ute så kan vi konstantere med en ting... Disse spillene er ikke like! Jeg spilte WoW og likte spillet veldig godt. Var dog ALDRI så hardcore at jeg fikk joina et guild som jeg kunne raide med osv. Mest fordi jeg hadde ikke tid og guild krevde ganske mye av deg. Så jeg bestemte meg for å prøve AoC siden det er et nytt spill.

World of Warcraft er et veldig enkelt spill på mange måter. Ikke som i at gameplayet er enkelt, men spillet er enkelt bygd opp. Når man spiller det så blir det repetasjon etterhvert. Når man raider ditt og datt. Når man kan ta det og det osv osv.

Jeg syns AoC ble plaget av voldsom repetisjon og en fullstendig mangel på motivasjon. Jeg gikk voldsomt lei av WoW på grunn av disse svakhetene og ble derfor skuffet når jeg igjen fant dem i AoC, som jeg trodde skulle bli annerledes.

Age of Conan er lagd annerledes. (mener jeg) Her skal ikke poenget være at det er det samme om og om igjen. Her lager du gameplayet ditt selv. Som f.eks PvP om guildtowns. Her er det opp til spillerne å få til skikkelige slag. Noe jeg mener at de fleste i WoW forventer at de skal få servert på et sølfat.

Dette er jeg enig i at har et stort potensiale, men jeg har ikke lyst til å gå den lange og harde veien dit. Da spiller jeg heller GTA 4 eller Medieval II: Total War på nett.

Blizzard har en historie de har bygd opp selv. Warcraft er deres. Funcom tar en historie som er bygd opp over flere år. Derfor har de visse grenser de ikke kan bryte. Selvfølgelig kan de legge til ting, men de har en linje de må holde seg til.

Den hyboriske tidsalder gir rom for mye fantasi og frie tøyler, så jeg er svært skuffet over de begrensningene vi finner i AoC. Komplett mangel på sømløs verden er det tristeste.

Lenke til kommentar

Her går du utifra at å kaste seg utfor et stup og resse seg gjennom en zone er et fullverdig og tilfredstillende reisesystem. De fleste vil nok være enige i at dette ikke er "working as intended". Om det ikke er en exploit så er det i alle fall bruk av en gamemechanic i mangel på et ordentlig travelsystem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...