Gå til innhold

Hvorfor sluttet du med Age of Conan?

Anbefalte innlegg

Jeg mener det ikke var nødvendig å lage så bra grafikk til AoC at man må ha veldig god hardware for å spille ordentlig. Tror Funcom ville tjent mye mer hvis de hadde laget et spill som ikke krevde at du har noe av det nyeste for å få spilt ordentlig, da ville flere av spillerne som ikke har nyeste hardware ha kjøpt og spilt spillet også. Og da ville kanskje også flere fortsatt ...

Selv mener jeg at man ikke trenger den beste grafikken i spill. Synes man skal fokusere mer på gameplay og innhold istedenfor grafikk. Grafikken skal selvfølgelig ikke være dårlig, men den trenger ikke å være den beste heller. En mellomting hadde vært bra. For eksempel er grafikken i World of Warcraft grei nok å se på, og den krever ikke veldig mye slik at mange med dårlig hardware også kan spille med grei fps.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HERREGUD, Pycnopodia. Hvorfor skal ikke teknologien gå framover bare fordi du ikke vil bruke penger på ny hardware?

Spill krever mer pga. ny teknologi, fysikk, partikler, mer detaljerte modeller..

Hardware utvikles fortere enn du klarer å skrive KAKE.

Du får heller sitte med en Commodore 64 og holde på med ditt, jeg følger teknologien.

Edit: du er offisielt blitt stemplet "TROLL" i panna.

Du har misforstått hele poenget for det er ingen som klager over at grafikken er for god.

Problemet er at spillet er så dårlig optimalisert at systemkravene forblir urimelig høye selv om du skrur ned grafikken til 1970-talls nivåer.

Spillet kjører rett og slett dårlig og er såpass tungvint å kjøre at mange ikke engang orker å prøve. Dette er ikke fordi grafikken er for god men fordi Funcom har gjort en for dårlig jobb med skalering. Det er mulig å lage et spill med bra grafikk som fortsatt kan kjøres på eldre PC'er med redusert grafikk.

Lenke til kommentar

Pycnopodia jeg spiller AoC på high uten skygger med 25-50fps på laptopen min. Med 9650GS skjermkort og t9300 prosessor og det er ikke en "gaming" laptop uten like heller. Du MÅ ikke ha en svindyr stasjonær PC for å få spillt AoC bra, men det er helt klart en fordel. Fordi grafikken på maks er helt fantastisk!

Endret av Fiske
Lenke til kommentar

Så det er 2 måneder siden sist du spilte, og du hakker fremdeles på Age of Conan?

Det har vært flere store patcher som har fikset veldig mye angående clienten. Ifølge feedback på testlive så kommer den patchen som kommer om 2 dager, fikse de siste memory leak problemene.

Ja, Age of Conan har mange andre store problemer. Du føler deg sikkert lurt av Funcom. Det er på tide å la det gå, Funcom jobber med å gjøre Age of Conan så bra som overhodet mulig. Noen av oss velger å fortsette å spille, la de gjøre det. Det er ingen som velger å slutte å spille, fordi du sier at du ikke liker det.

Sånn, la de andre som har valgt å slutte å spille, utdype sin mening om Age of Conan :)

EDIT: en liten skrivefeil.

Endret av El-Deno
Lenke til kommentar

Jeg kjører aoc bra på en maskin som er over 1år gammel. En slapp core duo cpu med 1950pro grafikk kort.

Gurimalla det hadde vært kjedelig viss alle spill ble laget likt, det vil si, grafikk som alle gamle maskiner kunne kjøre. Nei fytti rakkern så fælt viss noen gjør noe utenom det vanlige, noe annerledes. Ikke alle er like, noen liker bra grafikk, og ikke tegneserie grafikk.

Ja vi forstår at aoc ikke er helt optimalisert, sikkert litt dårlig, men herregud som man overdriver. En annen ting er at viss man er middels interessert i spilling, så kjøper man eller oppgraderer pcen fort i løpet av 1-2 år. Og voksne folk har råd til det, så da blir det jo ikke et problem. Satt litt på spissen.

Lenke til kommentar

Det handler ikke om grafikken men om optimaliseringen, AoC er et tungt spill å drive og dette ekskluderer såpass mange at det blir et problem.

Det Funcom skulle gjort var å la spillet se brukbart ut på laveste grafikkinnstillinger samtidig som de senket kravene enda mer, dette ville ha gitt spillet en mye bredere kontaktflate med kundemassen samtidig som vi med god hardware fortsatt kunne hatt den samme gode grafikken.

Men Funcom har selv uttalt at de ikke var interessert i å ha kunder som hadde utdatert hardware, hvis ikke jeg husker helt feil.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Leser du i det hele tatt hva andre folk skriver her?

Folk sitter å spiller på 1 år gamle pcer, laptoper etc etc.. Jeg betalte ca 5500 for min pc som drar AoC på maks i oppløsningen 1280x1024. Hardwaren min begynner å dra på årene.

Det handler om grafikk og detaljnivå, INGEN andre MMO's har så detaljerte omgivelser og karakterer. SELVFØLGELIG krever dette god hardware.

Sett deg inn i litt basic 3D, så skjønner du at detaljer krever sitt.

Skaleringen er godt nok gjennomført til at en av mine kompiser satt med et 7600GT kort og spilte AoC på high uten skygger. Da snakker vi hardware som er 4 år gammel.

Edit: Er det rart han flamer AoC?

Mest aktiv i: World of Warcraft

( 862 innlegg / 16% av dette medlemmets aktive innlegg )

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Folk sitter å spiller på 1 år gamle pcer, laptoper etc etc.. Jeg betalte ca 5500 for min pc som drar AoC på maks i oppløsningen 1280x1024. Hardwaren min begynner å dra på årene.

Det handler om grafikk og detaljnivå, INGEN andre MMO's har så detaljerte omgivelser og karakterer. SELVFØLGELIG krever dette god hardware.

Skaleringen er godt nok gjennomført til at en av mine kompiser satt med et 7600GT kort og spilte AoC på high uten skygger. Da snakker vi hardware som er 4 år gammel.

Igjen misforstår du.

Dette dreier seg ikke om grafikken (som Funcom faktisk har fått bra til) men om skaleringen.

Du kan si den er godt gjennomført hvis du vil men det har tydeligvis feilet likevel.

Problemet er at minimumskravene er for høye, og at spillet ser elendig ut på de laveste innstillingene. Og dette er igjen et resultat av dårlig optimalisering og skalering.

Det du sier er at fremgang betyr bedre grafikk og økte systemkrav, dette er riktig. Det du derimot ikke ser er viktigheten av skalering og optimalisering, og god skalering behøver ikke å gå på bekostning av grafikken.

For å gjøre det enda mer kortfattet, maksimumskravene til spillet er OK, minimumskravene krever for mye (og grafikken blir i tillegg håpløst dårlig).

Resultatet av dette er en innsnevring av målgruppen, som med ett blir vesentlig mindre og dermed har Funcom færre dataspillere de kan håpe å nå gjennom med spillet sitt. Dette motvirker en eventuell suksess og skulle AoC ha blitt en suksess ville dette ha vært på tross av den tungdrevne spillmotoren.

Merk og at jeg ikke prater fra eget synspunkt men fra et generelt synspunkt, når jeg sier Funcom gjorde tabber er det ikke fordi jeg mislikte hva de gjorde men fordi de skjøt seg selv i foten økonomisk sett.

AoC koster mer enn det smaker, jeg likestiller det med Stalker som også var et veldig dårlig optimalisert spill.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Beste eksempelet er jo Crysis. Jeg tenkte det kom til å ta over alle onlinespill omtrent hehe, men makan til dårlig optimalisering skal man lete lenger etter. Til og med dagens råe hardware klarer ikke å dra det spillet på Very High og 60fps. Har prøvd med 2x GeForce 280GTX i SLi uten hell. Da er det noe alvorlig galt en plass.

Skal man spille seriøst så bør man ha 60fps som et minimum.

Edit: Google Chrome nettleseren var jævlig kul, den viser skrivefeil jeg har live på websiden :D

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Igjen misforstår du.

Dette dreier seg ikke om grafikken (som Funcom faktisk har fått bra til) men om skaleringen.

Du kan si den er godt gjennomført hvis du vil men det har tydeligvis feilet likevel.

Problemet er at minimumskravene er for høye, og at spillet ser elendig ut på de laveste innstillingene. Og dette er igjen et resultat av dårlig optimalisering og skalering.

Det du sier er at fremgang betyr bedre grafikk og økte systemkrav, dette er riktig. Det du derimot ikke ser er viktigheten av skalering og optimalisering, og god skalering behøver ikke å gå på bekostning av grafikken.

For å gjøre det enda mer kortfattet, maksimumskravene til spillet er OK, minimumskravene krever for mye (og grafikken blir i tillegg håpløst dårlig).

Resultatet av dette er en innsnevring av målgruppen, som med ett blir vesentlig mindre og dermed har Funcom færre dataspillere de kan håpe å nå gjennom med spillet sitt. Dette motvirker en eventuell suksess og skulle AoC ha blitt en suksess ville dette ha vært på tross av den tungdrevne spillmotoren.

Merk og at jeg ikke prater fra eget synspunkt men fra et generelt synspunkt, når jeg sier Funcom gjorde tabber er det ikke fordi jeg mislikte hva de gjorde men fordi de skjøt seg selv i foten økonomisk sett.

AoC koster mer enn det smaker, jeg likestiller det med Stalker som også var et veldig dårlig optimalisert spill.

Flott, og hvor lenge har du tenkt å kværne ut det der?

Mitt tips til alle som har PCen som trengs. Prøv spillet selv og gjør opp din egen mening...

Endret av Syv
Lenke til kommentar
Beste eksempelet er jo Crysis. Jeg tenkte det kom til å ta over alle onlinespill omtrent hehe, men makan til dårlig optimalisering skal man lete lenger etter.

Problemet med Crysis er ikke at det er dårlig optimalisert, men at det er langt forut for sin tid. Om man vet noe særlig om avansert grafikk ser man at det foreløpig ikke finnes noen andre spill som har i nærheten av samme grad av realisme.

Lenke til kommentar

Naranek, Det er jeg enig med, jeg tror Crytek ville ha tjent hvis de hadde utelatt "very high" fra spillet, og så åpnet det opp i en patch senere. Folk blir litt negative hvis de ikke kan velge høyeste innstillinger, spesielt om de har oppdatert hardware.

Det kan hende Crysis faktisk er bra optimalisert (har ikke sett så mye på det), jeg er ikke noen ekspert men det skal ikke mye til før en ser at lik grafikk ikke krever like mye. To spill med like bra grafikk kan kreve helt forskjellig fra maskinen, og det kan være fordi grafikken er tungvint å drive (men og andre ting som AI og fysikk) på et spill mens det er lettere å drive i et annet selv om begge ser like bra ut.

Lenke til kommentar

Ja dette forandrer jo det faktum at mange måtte kjøre "roll back driver" o.l fordi man fikk sort skjerm o.l ved launch. Ellers så slet jo spillet kraftig med ATI kort i en periode og jeg skulle ikke forundre meg om at sliter med det ennå.

Er uansett artig å lese alle bedreviterne som whiner over at deres dritt pc kjører spillet helt ok og konkluderer med at alle dritt pcer + alle high end pcer må kjøre spillet like prikkfritt.

Tro det eller ei, men folk har faktisk forskjellige komponenter fra forskjellige leverandører under panseret på sine pcer.

Lenke til kommentar

Har man ikke hardware bra nok til å spille AoC , så har man problemer med de fleste andre spill også. Endel av argumentene her begynner å bli litt vel tynnslitte og utopiske.

Enten så spiller man spill eller så gjør man ikke.En kjapp cpu koster 1000kr, et meget raskt skjermkort koster 1500 kroner,ram fra 500kr, LØP OG KJØP !!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...