Gå til innhold

Hvorfor sluttet du med Age of Conan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Den eneste død er den andres brød"

 

Jeg synes det er flott at AoC ikke bare har floppet, men også fått så utrolig mange spillere til å være negative til alt under merket Funcom. Dette er prisen å betale for å gi ut et makkverk av et produkt på dette markedet.

 

Jeg var alltid mer begeistret for Warhammer universet og Mythic enn jeg noengang var for Funcom. Jeg er kanskje av en sjelden art her i Norge, for det at spillet er Norsk gjør ingenting for meg fra eller til. Selvfølgelig hadde vært en artig liten bit av fakta, men absolutt ikke noe som på noen måte påvirker mine meninger av spillet som produkt.

 

Når utviklere bruker såpass mye penger på et produkt og på en så innlysende måte satser på feil ting totalt fortjener de å smake nederlag. Spillverdenen er brutal, kanskje lærer andre Norske utviklere av dette.

 

Siden såpass mange flykter fra AoC, og enda flere når alternative spill kommer ut, blir det enklere for andre å skape en suksess. Warhammer Online drar garantert nytte av at AoC ikke slo an, siden de kommer til å tjene mye av pengene som folk var klare til å gi Funcom. :)

Lenke til kommentar
"Den eneste død er den andres brød"

 

Jeg synes det er flott at AoC ikke bare har floppet, men også fått så utrolig mange spillere til å være negative til alt under merket Funcom. Dette er prisen å betale for å gi ut et makkverk av et produkt på dette markedet.

 

Jeg var alltid mer begeistret for Warhammer universet og Mythic enn jeg noengang var for Funcom. Jeg er kanskje av en sjelden art her i Norge, for det at spillet er Norsk gjør ingenting for meg fra eller til. Selvfølgelig hadde vært en artig liten bit av fakta, men absolutt ikke noe som på noen måte påvirker mine meninger av spillet som produkt.

 

Når utviklere bruker såpass mye penger på et produkt og på en så innlysende måte satser på feil ting totalt fortjener de å smake nederlag. Spillverdenen er brutal, kanskje lærer andre Norske utviklere av dette.

 

Siden såpass mange flykter fra AoC, og enda flere når alternative spill kommer ut, blir det enklere for andre å skape en suksess. Warhammer Online drar garantert nytte av at AoC ikke slo an, siden de kommer til å tjene mye av pengene som folk var klare til å gi Funcom. :)

 

Og derfor sluttet du med Age of Conan? :p

Lenke til kommentar

Har på måte ikke noe mer tiltro til WAR. Folk kommer til å kjøre seg lei der etter et par måneder ettersom folk forventer noe nytt i 2008, noe ikke WAR ser ut til å levere forutenom andre MMOs pakket inn i ny forpakning med noen nye ting, men disse tingene overstiger ikke de andre som mangler, og det er crafting og combat system.

Lenke til kommentar

Ok, da får vi se Oophus. Du var jo skråsikker på at AoC kom til å slå an så det ristet og dømmer WAR nedenom og hjem pga mangel på "nytt" combat system.

 

Jeg garanterer at WAR kommer til å gjøre det bedre enn AoC i allefall. :)

Endret av Jext
Lenke til kommentar

Det var jeg også det en viss tid, tingen er at MMO er egentlig en av de kuleste typer spill vi har. Problemet er at ingen er helt som vi vil ha det. Kan nevne positive og negative ting med enkelte MMO's jeg har prøvd.

 

Star Wars: Galaxies

Ingen instanser, ekstremt stor verden, masse interessant, noe av det beste innen crafting og var egentlig rimelig perfekt før NGE oppdateringen som tok knekken på spillet.

 

Matrix Online

Ingen instanser, kul slåssing men det er som å være tilskuer istedenfor å faktisk styre karakteren. Interlocksystemet må gå i historien som tidenes verste system.

 

City of Heroes

Egentlig ganske kul slåssing siden du har fysikk men effektene ble litt for barnslig og utviklerne ville ikke satse på PvP noe som ødela spillet for meg. Alt skulle vært så utrolig balansert og vennlig at det ikke ble noe gøy. Jeg har ingenting å beskytte som superhelt og det er litt snodig.

 

Age of Conan

Realtime slåssing men uten realtime forsvar så blir det veldig likt andre MMO's likevel. Men fascinerende landskap og skulle ønske det ikke var noe instanser samt at crafting var litt mer polished. Dette spillet kunne enkelt slått WoW så det synger etter hadde de bare jobbet litt mer med det.

 

World of Warcraft

Sjarmerende verden men utrolig statisk spillbarhet. Alt kommer ned til utstyret ditt og din level, så her må man virkelig nerde og legge ned masse tid for å hevde seg. Slike spill er jeg imot og ikke har jeg tid til de heller.

 

Så av alle MMO's så er det vel Star Wars Galaxies jeg savner mest pga det var en stor verden som hadde liv. Jeg kunne kjøre i en time og finne en plass langt ute i ørkenen i Tatooine hvor en gruppe på 5-6 driver og hunter. Magisk spill som jeg håper får en oppfølger av noe slag, vær så snill.

Lenke til kommentar

Det ble kjedelig, og mye av årsaken til det har jeg nevt andre steder. Blir mye av dette utbedret, noe jeg regner med at det blir, gitt nok tid. Men jeg er ikke interessert i å betale for ett spill som ikke gir meg noe gled. Og at jeg ikke vet om eller når vesentlige elementer blir utbedret, gjør ikke betalings viljen noe større. Kanskje jeg tar en tur innom om noen månder for å se hva som har blitt gjordt, men det vil nok ta mye tid å få utbedret alt, og da er muligheten stor for at jeg har funnet meg noe annet.

Lenke til kommentar
Ok, da får vi se Oophus. Du var jo skråsikker på at AoC kom til å slå an så det ristet og dømmer WAR nedenom og hjem pga mangel på "nytt" combat system.

 

Jeg garanterer at WAR kommer til å gjøre det bedre enn AoC i allefall. :)

 

Ja, selvfølgelig kommer WAR til å gjøre det bra, de satser jo på samme "publikum" som WoW har, og det er ikke akkurat få. Men folk som søker noe nytt kommer til å gå lei det ganske fort, og det syns i reviews av spillet. Dermed vil AoC få tilbake endel folk som har tiltro til spillet men som har sett at det ikke er helt ferdig ennå.

Lenke til kommentar

Vil ikke akkurat si at et spill som fokuserer hovedsaklig på PvP satser på WoW spillerbasen. Jeg tror ikke AoC noengang kommer til punktet at det er ferdig nok til å gjøre folk fornøyde. Inntrykket jeg har på forums og slikt generelt er at AoC skipet har seilt og veldig få har noen planer om å gå tilbake for å se etter eventuelle patch forbedringer.

 

Da har vi forskjellige meninger, og blir spennende å se resultatene.

Lenke til kommentar
Vil ikke akkurat si at et spill som fokuserer hovedsaklig på PvP satser på WoW spillerbasen. Jeg tror ikke AoC noengang kommer til punktet at det er ferdig nok til å gjøre folk fornøyde. Inntrykket jeg har på forums og slikt generelt er at AoC skipet har seilt og veldig få har noen planer om å gå tilbake for å se etter eventuelle patch forbedringer.

 

Da har vi forskjellige meninger, og blir spennende å se resultatene.

 

 

Største delen av WoW spillerne holder jo på med PvP , ¨så det er naturlig for WAR å ta til seg denne spillerbasen .

 

Warcraft universet har jo også stjælt nesten alt fra warhammer også .

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
Ja, selvfølgelig kommer WAR til å gjøre det bra, de satser jo på samme "publikum" som WoW har, og det er ikke akkurat få. Men folk som søker noe nytt kommer til å gå lei det ganske fort, og det syns i reviews av spillet. Dermed vil AoC få tilbake endel folk som har tiltro til spillet men som har sett at det ikke er helt ferdig ennå.

 

Funcon og AoC satset også på samme publikum som WoW. Ihvertfall her i Norge så virker det som det er mange 13-15åringer som spiller/spilte AoC. Kanskje de ikke var bevist av Funcon, men 13-15åringer ble nå uansett en del av spillerbasen. Men nå er jeg ikke helt sikker på snitt alderen til en average WoW gamer her i vesten, men det er vel en fare for at den ligger på over 20år. Så skal det jo nevnes at mange av kidsa i for eks AoC bruker fedrenes navn når de regger konto/eventuellt skriver en annen alder.

 

Dessuten er det ingen selvfølge at WAR vil gjøre det godt, det finner man først ut når folk får oppleve end game. Uten end game så er ikke spillet verdt en dritt, noe Funcon tydeligvis ikke forstod iom at de la ned stor innsats i Tortage og "glemte" end game. Skal man betale for et spill i mange måneder så kan ikke et spill stoppe opp etter en viss periode.

 

Tror ellers det er ønsketenking å tro at det er noen store mengde spillere som vil vende tilbake til AoC selv om War feiler. Det finnes tross alt mange bedre alternativer og jeg kjenner selv folk som gikk fra AoC til AO og det sier litt om hvilken tilstand AoC er i.

 

Det ligger heller ikke i luften at Funcon skal komme med noen mirakelpatch i nærmeste fremtid. Hvordan ligger det for eks ann på DX10 fronten? August nærmer seg slutten.

Lenke til kommentar

Prøvde WAR, men ble ikke helt overbevist de første timene. Mange kule konsepter i spillet og det kjører glatt på de fleste PCer vil jeg tro. Dessberre var ikke grafikken noe å juble for etter min mening. Selv med alt på "high" synes jeg WoW hadde mer detaljert og fin grafikk.

 

AoC kommer til å ta seg opp. Det kan bare gå en vei når PvP-patchen og mer content kommer. Er dessverre redd for at de kommer med nye tilleggspakker o.l. altfor kjapt. Og dessuten er mye av "imaget" til både AoC og Funcom ødelagt av dårlig service og de andre tingene som er ramset opp i disse 31 sidene.

Lenke til kommentar
Det ligger heller ikke i luften at Funcon skal komme med noen mirakelpatch i nærmeste fremtid. Hvordan ligger det for eks ann på DX10 fronten? August nærmer seg slutten.

 

Minner meg om 2 verdenskrig der hilter skulle komme med et såkalt "mirakel våpen".

etter va eg har lest virker det som at aoc er i samme "sitvasjon".

Begynte bra. endte dårlig ;P

Lenke til kommentar

Funcom er faktisk kjent for god service til kundene pre-AOC, men så hadde juvelen deres AO kun en brøkdel av kundene som AOC fikk. Samtidig så forventet Funcom mellom 100-300.000 spillere, hvorav 300.000 ville være en suksess. Bedre enn det ville være nesten en åpenbaring og Second coming of christ for dem....

 

DX10 kommer når det kommer, sammen med PvP Patchen....WOW fikk sin PvP Patch den 22. April 2005, hele 5 måneder etter US launch, men bare litt over 2 måneder etter EU Launch.

 

Battlegrounds kom ikke før 08. Juni 2005, hele 7,5 måneder etter US launch...

 

Jeg har tid til å vente, har dere? :)

 

Tross alt, en programmerer har ikke fått lengre arbeidsdager, eller blitt raskere enn i 2004, så det å slippe et spill med samme standard som WOW, kan ta opptil 5-9 år å lage, tenk over det litt.

Lenke til kommentar
Funcom er faktisk kjent for god service til kundene pre-AOC, men så hadde juvelen deres AO kun en brøkdel av kundene som AOC fikk. Samtidig så forventet Funcom mellom 100-300.000 spillere, hvorav 300.000 ville være en suksess. Bedre enn det ville være nesten en åpenbaring og Second coming of christ for dem....

 

DX10 kommer når det kommer, sammen med PvP Patchen....WOW fikk sin PvP Patch den 22. April 2005, hele 5 måneder etter US launch, men bare litt over 2 måneder etter EU Launch.

 

Battlegrounds kom ikke før 08. Juni 2005, hele 7,5 måneder etter US launch...

 

Jeg har tid til å vente, har dere? :)

 

Tross alt, en programmerer har ikke fått lengre arbeidsdager, eller blitt raskere enn i 2004, så det å slippe et spill med samme standard som WOW, kan ta opptil 5-9 år å lage, tenk over det litt.

 

Veldig, veldig enig i den påstanden. Det er mange aspekter ved AoC som helt klart bør og vil endres på, men følelsen av å spille det tror jeg avgjør hvorvidt mange folk vil spille det eller ikke. Og det er opp til individet. Du kan alltids gjøre et standpunkt om et spill utifra et objektivt perspektiv, men spilling er ikke en jobb. Det er noe man fordi det er gøy og stimulerende på en absurd måte.

Lenke til kommentar
Vil ikke akkurat si at et spill som fokuserer hovedsaklig på PvP satser på WoW spillerbasen. Jeg tror ikke AoC noengang kommer til punktet at det er ferdig nok til å gjøre folk fornøyde. Inntrykket jeg har på forums og slikt generelt er at AoC skipet har seilt og veldig få har noen planer om å gå tilbake for å se etter eventuelle patch forbedringer.

 

Da har vi forskjellige meninger, og blir spennende å se resultatene.

 

Kan vell si det slik at 70-80% av de folkene jeg kjenner gjennom RL eller ingame sier at de kommer tilbake etter at de har tatt en liten pause mens de venter på content, og da spesielt PvP patchen.

 

Aner ikke hvor du leser, men det kan da umulig være på AoC forumet. Flesteparten som bruker sin tid på forumet der har jo en eller annen form for interesse for spillet, og de blir værende for å se om spillet går noen vei.

Lenke til kommentar

Hvorfor har jeg den følelsen at WarHammer online kommer til å skuffe like mange fans som både LOTRO og AoC har gjordt hittil?

 

Åja... det må sikker være for at alle WoW fan-folka ikke klarer å tilpasse seg andre spill og leve med det de har der, isteder for å mase om hva wow har i forhold...

 

Sorry folkens, men jeg tviler Warhammer online kommer til å bli så mye større enn det AoC var ved release.

 

Uansett, jeg har ennå ikke sluttet AoC og kommer ikke til å gjøre det på en stund heller...

men jeg trur jeg kommer til å bruke så lang tid som mulig opp til lvl 80 for å vente på at de patcher opp litt småsaker når jeg endelig kommer meg dit ^^

Lenke til kommentar
Har på måte ikke noe mer tiltro til WAR. Folk kommer til å kjøre seg lei der etter et par måneder ettersom folk forventer noe nytt i 2008, noe ikke WAR ser ut til å levere forutenom andre MMOs pakket inn i ny forpakning med noen nye ting, men disse tingene overstiger ikke de andre som mangler, og det er crafting og combat system.

God observasjon som stemmer helt med min.

 

 

Vil ikke akkurat si at et spill som fokuserer hovedsaklig på PvP satser på WoW spillerbasen. Jeg tror ikke AoC noengang kommer til punktet at det er ferdig nok til å gjøre folk fornøyde. Inntrykket jeg har på forums og slikt generelt er at AoC skipet har seilt og veldig få har noen planer om å gå tilbake for å se etter eventuelle patch forbedringer.

 

Da har vi forskjellige meninger, og blir spennende å se resultatene.

 

Største delen av WoW spillerne holder jo på med PvP , ¨så det er naturlig for WAR å ta til seg denne spillerbasen .[klipp]

 

Litt morsomt at Jext ikke ser alle de andre likhetene mellom WoW og WAR. Alt annet enn fokuseringen er jo lik. Tolkien universe, combat system, raiding etc etc.

 

Enig med Bulletus. Mens vi spillerne ser at folk flest driver med pvp i WoW, har Blizzard ikke fått med seg dette. I hvertfall ikke pre-wotlk. 85% av fokuset er på high end raid content, 13% på singleplayer/dailies og 2% på pvp.

 

De siste releaser av MMO'er viser ogs at MMO-markedet ikke er uendelig. Man må ta abonnenter fra et annet spill. Og siden lotr-universet er så populært er markedstrtegien fra warhammer å kjøre mest mulig likt wow for hendte abonnenter der de fleste er. Bare med mer statisk combat.

 

 

Hvorfor har jeg den følelsen at WarHammer online kommer til å skuffe like mange fans som både LOTRO og AoC har gjordt hittil?[klipp]

Legg merke til at utviklingen av AoC og WAR er likt på en del ting. Begge kjørte hardt på gvg eller rvr. I begynnelsen hadde Godager i FC den utrloig kule "pizza"-viden hvor han forklarte world-pvp, siege og hiving. samme gjorde Mythic gjengen. De brukte rvr forkortelsen masse. Felles var at communitiene synes at dette var meget kult og kunne ikke vente på spillene. Frem mot releasene har vi sett at fokuset for begge spillene har dreid til pve content og ord/forkortelser som gvg, hiving og rvr brukes ikke. Per nå synes jeg WAR mer enn noen gang ligner på WoW.

 

Ingen gjør vel WoW bedre enn Blizzard. Og den neste store konkurrenten i markdet blir deres egen neste MMO.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Samtidig så forventet Funcom mellom 100-300.000 spillere, hvorav 300.000 ville være en suksess. Bedre enn det ville være nesten en åpenbaring og Second coming of christ for dem....

 

Det er bare tull det du sier der. Di forventa minst 150 tusen spillere for å kunne bære seg. og di hadde servere som taklet 600k. + at di hadde server pakker vis det var behov for det. så det du sier der har eg vanskelig for å tru. hvorfor skal di lage så mye oppstyr hvis di kun forventer 100-300 spillere?`festen i holmekollen f.eks var for å få oppmerksomhet fra spillere over hele verden.

 

Eg har ingenting imot aoc. men rett skal være rett!

 

kilde: http://www.siste.no/Innenriks/article3534910.ece

Lenke til kommentar

Ja ja, da hadde AOC fått sin tilmålte tid og sjanse hos meg..

 

Hadde i utgangspunktet atskillig større forhåpninger til dette spillet enn det som ble lansert. Ble lovet ett nytt combatsystem som skulle være revolusjonerende. Kan ikke si det var så stor forskjell i fra mitt forrige spill SWG. Var jo bare å "trykke knapper" her også.

Hadde også større forhåpninger ang. craftingsystemet. Mulig jeg ble bortskjemt i min tid i SWG:preNGE, det var crafting slik det burde være (i mine øyne).

 

En annen ting som blir litt frustrerende er att det må loades mellom hvert map. Hvorfor kunne ikke dette fungert på samme måte som f.eks. swg, der vi hadde hele planeter med caves som vi kunne boltre oss i, uten å måtte loade?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...