IntelAmdAti Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Fiske, Jeg syntes det samme som zalderach, spillet er rett og slett for dårlig. Istedenfor å utdype hva som var dårlig (kampsystem, animasjoner, stemning, spillverdenen eller kartet, UI, bugs, klassebalanser, instancering, itemisering, patchene og tilbakemelding fra utviklerene, talenter/feats, system/maskinkrav, dungeons, PvP-system mangler og ikke engang forbi planleggingsstadiet, musikk, for ekskluderende spill mht. nye spillere) Miljøet i spillet var også generelt sett dårlig, bare negativitet hele veien. Dette var som jeg forventet, blod og pupper trekker til seg de yngre spillerene mer enn noe annet. Det som var bra var grafikken og da spesielt view distance, dette var det eneste i spillet jeg ikke kan si å ha vært skuffet over. Desverre krever dette også en nymotens PC grunnet like dårlig optimalisering som i spillet Stalker. Endret 18. august 2008 av Pycnopodia Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Dette var som jeg forventet, blod og pupper trekker til seg de yngre spillerene mer enn noe annet.Slutt å snakk sprøyt.Gjennomsnittsalderen skal være på rundt 29 år. Så det at folk falt fra nå er nok kun sunt for spillet. Jeg ønsker meg heller ikke en WoW killer ettersom det tiltrekker seg generelle WoW tilhengere, en spillermasse som jo er sjent for å være 14 år eller mindre hvis man ikke skal se på seriøse guilds som jo klarer å holde sitt på det rene. Det man opplever nå er vell den at spillere, og da særlig gamle MMO spillere blir igjen ettersom de er blitt vandt med litt hardere kår i starten av at MMO spill gjennom nå ~10 år. De ser straks hva slags potensiale spillet har og tar sitt valg om å bli værende eller kansellere for å vente på det neste "store". Og dette er vell grunnen for den store gjennomsnittsalderen vi nå ser. Nye MMO spillere forvinner, og dette er gjerne folk som startet sin MMO karriere med WoW, mens mer erfarne spillere som også dog har råd til å spille flere spill samtidig blir værende og ser hvordan turen ender. AoC er/var ikke ferdig når FunCom lanserte spillet, men det har en god sjans for å beholde sin del av kaka for å være et vellykket spill. Jeg ser for meg samme sjebne som Vanguard nå fikk ettersom folk opplevde et halvferdig AoC. Spillet trengte hele 18 måneder før det fikk en ny vekst i brukere, da spillet var totalt ubrukelig ved lansering. Men så fort AoC viste seg å være halvferdig så kom folk tilbake til et mye bedre Vanguard, et spill som er slik det burde ha vært ved sin lansering, og det samme vil nok skje AoC om WAR skuffer. Folk vil trekke tilbake til et forhåpentlighvis bedre og et mer gjennomført AoC enn hva det var for 3 måneder siden. Selv orker jeg ikke tanken på samme combatsystem som vi har sett i endel år nå, så for min del så blir jeg værende her til spill som f.eks Mortal online eller Darkfall kommer ut som jo også lover realtime combat system. Lenke til kommentar
sharpspear Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 det falt rett og slett ikke i smak =) Lenke til kommentar
Wartom Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Gjennomsnittsalderen skal være på rundt 29 år. HAHAHAHAHAHA! :!: Da vet jeg ikke hvilken server DU spiller på. Det er iallefall SLETTES IKKE tilfellet på Wildsoul. Den er kansje, ca, 12. Endret 19. august 2008 av Wartom Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Herregud mann, gjennomsnittsalderen ER 29 år i følge Funcom. Tror du blander med WoW, hvor gjennomsnittsalderen nok er 12. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Jeg bryr meg ikke så mye om hva Funcom sier gjennomsnittsalderen er, community var helt blåst de månedene jeg spilte og det gjør ikke saken bedre dersom gjennomsnittsalderen er 10 år eller 30 år. Forresten så tror jeg uansett ikke på Funcom, de har knapt uttalt et ord som ikke har vært løgn - forundrer meg ikke om de lyver litt her heller. Sist jeg sjekket lå Funcom på samme antall spilletimer som EvE-Online, EvE-Online har som oftest rundt 30,000 spillere innlogget. Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Jeg synes ikke communityet er blåst selv om Fantomena spør om hvordan en kan få wood på OOC-chatten på Ymir (ok, jeg fant på det der, tilgi meg, Fantomena). Men har du spilt DotA? DER har du et blåst community. AoC er Mensa i forhold. Endret 19. august 2008 av Det Skumle Fjellet Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) HAHAHAHAHAHA! :!: Da vet jeg ikke hvilken server DU spiller på. Det er iallefall SLETTES IKKE tilfellet på Wildsoul. Den er kansje, ca, 12. Jeg spiller på Fury, og ja! Jeg merker et stadig økende "modenhet" i community'et etterhvert som barnerumpene stikker av gårde. Ungene som ikke har opplevd et "vanlig" firma release et MMO bortsett fra giganten Blizzard sitt flyr avgårde ettersom spillet ikke ligger på samme nivå "reinslig" sett med tanke på bugs og innhold i forhold til deres jomfru MMO, World of Warcraft. Jeg bryr meg ikke så mye om hva Funcom sier gjennomsnittsalderen er, community var helt blåst de månedene jeg spilte og det gjør ikke saken bedre dersom gjennomsnittsalderen er 10 år eller 30 år. Jeg nekter da ikke på at community'et var dårlig den første måneden, altså tiden da spillet var gratis å spille. Men nå som det etterhvert kostet penger å spille så falt 50% av spillermassen fra, så var det faktisk den gruppe mennesker som hører hjemme i X annet spill som falt fra og ikke de som har vært igjennom en "storm" før når det gjelder MMO lanseringer. Forresten så tror jeg uansett ikke på Funcom, de har knapt uttalt et ord som ikke har vært løgn - forundrer meg ikke om de lyver litt her heller. Nei, blir teit å høre på FunCom, særlig når de er "bound" til å snakke med tanke på sin situasjon i aksjemarkedet. Nei sorry, men jeg trur ikke de står i sin makt det å direkte lyge folk midt opp i trynet, særlig når det er folket som betaler for deres vann og brød. Hvorfor skulle det ha vært så usansynlig det at gjennomsnittsalderen er på 29 år når den allerede før lansering var på 27 år på AoC forumet? (man kan sikkert trekke årene ned her et par hakk pga mørke tall av naturlige årsaker, men det kan man jo i alle MMOs som har som krav det at man må betale penger for å spille, så hvis WoW sier 22 hvor de egentlig har 19 som reele tall, så vil da 26 år fremdeles være ganske langt "der oppe" når det gjelder et MMOs community.) På hvilket økonomiskt grunnlag har de for å "lyge på seg" det at de har en spillermasse på 29 år istedet for f.eks 23? Og hvis du tviler så sterkt på hva de sier, så er du nok ikke aleine, men kan du og "dere" bevise at dem lyger? Isåfall så kan du/dere da stevne FunCom for retten ettersom de er et børslagt firma som med kniven på strupen ikke ville turt å fri og vende på slike ting når det gjelder årsrapporter. Sist jeg sjekket lå Funcom på samme antall spilletimer som EvE-Online, EvE-Online har som oftest rundt 30,000 spillere innlogget. Sist du sjekket? Hva har du sjekket? Hva er din kilde? Har du noen magiske venner som tilfeldighvis jobber i FunCom som kan gi deg deres informasjoner angående hvor mange spillertimer de har? Isåfall så er det så avskjedsgrunn for din kjære fantasivenn "dilbert". Endret 19. august 2008 av o(O)phus Lenke til kommentar
Fiske Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 o(O)phus, takk. Endelig noen som forholdt seg saklig. Age of Conan er et flott spill, men som mange andre så har det sine barnesykdommer. Om tja, et halvt år så vil de fleste bugs være borte og nytt content vil være på plass. Samt et litt mer oversiktlig liv på level 80. Jeg holder ut med AoC, jeg syns det er fantastisk morsomt og småbugs er noe jeg velger å se bort fra og fokuserer heller på det som er bra ved spillet! Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Jeg nekter da ikke på at community'et var dårlig den første måneden, altså tiden da spillet var gratis å spille. Men nå som det etterhvert kostet penger å spille så falt 50% av spillermassen fra, så var det faktisk den gruppe mennesker som hører hjemme i X annet spill som falt fra og ikke de som har vært igjennom en "storm" før når det gjelder MMO lanseringer. Tror du at det var pga at folk måtte betale som var hovedgrunnen til at folk sluttet å spille? Lurer også veldig på hvor du tar dette fra: "grupper som hører hjemme i spill x faller fra fordi de ikke har vært igjennom en strom før". Tror helst du bare har tatt det utifra løse luften og prøver å fremstille det som fakta her på forumet. Er det meningen at man skal ta slike utsagn seriøst? Ellers spiller alderen til en spiller ingen rolle når det kommer til hvor "mature" et community er. Jeg var selv med i Ragnarok som var en +18 år guild, og jeg må ærlig innrømme at jeg sjelden har møtt så mange sprengte personer i en guild før. Halve guilden var PvEers som ikke hadde noe å gjøre på en PvP server og en av spillerne presterte faktisk å lage et innlegg på guild forumet hvor han foreslå at man skulle stille seg i kø i Khesatta for å få plass i grind spot, et veldig merkelig forslag å komme med når du er medlem i den klart sterkeste guilden på serveren og jeg trodde faktisk at jeg skulle dø av latter. Poenget her er ihvertfall å vise at mange spillere på PvP serverne ikke var voksne nok til å ha seg over på en PvE server der de hørte hjemme. Disse ødela ihvertfall mye av min spillopplevlse iom at jeg ønsket å spille sammen med likesinnede som var glad i PvP og ikke en gjeng carebears. Jeg burde vel kanskje holdt meg til EVE... Lenke til kommentar
Spillorakelet Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Du trur ikke det er deg det var noe galt med da? Ragnarok er et gammelt Mmorpg guild med over 6 års online gaming bak seg. Når du har problemer med et så sammensveiset og sosialt flott guild må det vel heller være deg det er noe galt med?! Når et guild har 100++ medlemmer er det selvsagt uenigheter om åssen server det skal spilles på og PvP ble valgt etter avstemning. Du høres ut som en typisk Avatar spiller så forundrer meg ikke veldig om dette er ditt nye guild ;-) Lenke til kommentar
DirtyBit Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 FAEN så tåpelig tråd -.-det jeg tror er problemet til alle derre som syter er at derre bare tenker negativt på spilet og sammenligner det med et annet spill som nesten ikke har funnet på noe selv : WOW AOC er under utvikling enå det er en hau med bugs og de strever med å få dem vekk. jeg mener spillet er KONGE!!! og som spill magasinet sier :"Age Of Conan kutter hodet av WOW og tråker på det." Og så kommer man ut av Tortage.. :o hahaha, ja akkuratt.. tortage er dans på røde roser.. alt er perfekt og grafikken er helt nydelig.. når du forsvinner fra tortage så er alt møkk... kjedelig zoner, instanca zoner som bugger titt og stadig, lvling er et rent helvete etter lvl 50+ , PVP suger balle pga ingen ting funker som det skal, klasser er helt ubrukelige (skills scaler ikke i hele tatt med lvl) .. lista er lang.. så hvis jeg NOEN gang GIDDER å teste AoC igjen så blir det når jeg EVENTUELT er dritt lei Wotlk ... eller når jeg tenker meg om.. da er jo Aion ute, så AoC er dødt for min del Lenke til kommentar
Fiske Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Du trur ikke det er deg det var noe galt med da?Ragnarok er et gammelt Mmorpg guild med over 6 års online gaming bak seg. Når du har problemer med et så sammensveiset og sosialt flott guild må det vel heller være deg det er noe galt med?! Når et guild har 100++ medlemmer er det selvsagt uenigheter om åssen server det skal spilles på og PvP ble valgt etter avstemning. Du høres ut som en typisk Avatar spiller så forundrer meg ikke veldig om dette er ditt nye guild ;-) Jeg spiller faktisk på Battlescar og planlegger å søke meg inn i Ragnarok når jeg er i mål-levelen deres. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Sist jeg sjekket lå Funcom på samme antall spilletimer som EvE-Online, EvE-Online har som oftest rundt 30,000 spillere innlogget. Sist du sjekket? Hva har du sjekket? Hva er din kilde? Har du noen magiske venner som tilfeldighvis jobber i FunCom som kan gi deg deres informasjoner angående hvor mange spillertimer de har? Isåfall så er det så avskjedsgrunn for din kjære fantasivenn "dilbert". Xfire - det har 10 millioner brukere og jeg mener det da er ganske representabelt for hvor et spill blir spilt i forhold til andre spill. http://www.xfire.com/games/ Sorter etter ranking der så ser du hva som spilles mest. Age of Conan falt akkurat fra 19. plass til 24. plass og kommer nå etter EvE-Online på listen. Nedturen fortsetter.. Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Første gang man spiller fra level 1-20 er det ganske gøyt. Deretter finner man ut at alt ikke er like bra. Veldig statisk verden, usynlige vegger, skrumpet inn verden, alt er instanser, lagg etc, blir kjedelig og etterhvert irriterende å trykke 4-3-2 hver gang man skal gjøre en combo. Animasjonene er flott de første gangene, etterhvert blir også disse et irritasjonsmoment. Er vanskelig å balansere AoC grunnet til mye unødvendige eyecandy, dessuten er spill motoren svært så tung å patche. Overdrevent fokus på grafikk f.eks. gjør bare spillet generellt sett lite flytende. For å ikke snakke om kunde supporten, som er fiasko for å si det mildt. De kunne like godt skrevet bak på spill esken "Å ytre negative synspunkter, vil få det bannet". Petitions og mailing til Funcom er helt sug dårlig. Orket ikke engang å starte petition med bugs jeg fant underveis. Sier litt om hvor intressert de er i å fikse bugs. Nei jeg gav rett og slett opp AoC. Mer håpløs support finner man bare ikke per 2008. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Herregud mann, gjennomsnittsalderen ER 29 år i følge Funcom. Tror du blander med WoW, hvor gjennomsnittsalderen nok er 12. Innse det. Gjennomsnittsalderen til guttemann på 29år som sitter i mammas kjeller er rundt 12 år. Wildsoul er full av russiske kommunister og drittunger som spawncamper. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Tror du at det var pga at folk måtte betale som var hovedgrunnen til at folk sluttet å spille? Nei, har jeg sakt det? Lurer også veldig på hvor du tar dette fra: "grupper som hører hjemme i spill x faller fra fordi de ikke har vært igjennom en strom før". Tror helst du bare har tatt det utifra løse luften og prøver å fremstille det som fakta her på forumet. Er det meningen at man skal ta slike utsagn seriøst? Fakta eller ikke fakta, det er hvertfall allmen godkjent det at WoW er starten for endel millioner MMO spillere, og det at spillere flest under 20 årene har WoW som sitt første MMO hvor de da trekker paraleller fra sine da senere erfaringer tilbake til sitt første spill i sjangeren og trekker kjapt konklusjoner og beslutinger til nye spill gjennom dette. Eldre folk som da har opplevd spill som kom ut før WoW tar det litt mer med ro når det gjelder starten av et MMOs liv nettopp pga de vet at tid leger store sår hvertfall i MMO sjangeren. (Dog, vi har selvsakt MMOs som har gått den andre veien også) På den måten så er det naturlig å annslå at det først og fremst er den yngre garde som forlater slagmarken før de mer erfarne. Ellers spiller alderen til en spiller ingen rolle når det kommer til hvor "mature" et community er. Helt enig. Men jeg syns da jeg ser et bedre community med mindre mas og tjas i spillet nå hvor det er luket ut endel folk enn hva man gjorde i starten av spillet. Jeg var selv med i Ragnarok som var en +18 år guild, og jeg må ærlig innrømme at jeg sjelden har møtt så mange sprengte personer i en guild før. Halve guilden var PvEers som ikke hadde noe å gjøre på en PvP server og en av spillerne presterte faktisk å lage et innlegg på guild forumet hvor han foreslå at man skulle stille seg i kø i Khesatta for å få plass i grind spot, et veldig merkelig forslag å komme med når du er medlem i den klart sterkeste guilden på serveren og jeg trodde faktisk at jeg skulle dø av latter. Hva har dette med community å gjøre? Her er det da guildledere og dere generellt som har rekruttert folk uten å være helt klar over hva målene til guilden har vært. Poenget her er ihvertfall å vise at mange spillere på PvP serverne ikke var voksne nok til å ha seg over på en PvE server der de hørte hjemme. Disse ødela ihvertfall mye av min spillopplevlse iom at jeg ønsket å spille sammen med likesinnede som var glad i PvP og ikke en gjeng carebears. Jeg burde vel kanskje holdt meg til EVE... Nye generasjnen MMO spillere har nok aldri fått smake på noe mer og vet desverre ikke bedre enn å la seg falle under kategorien "carebears", så en får vell vente til et nytt PvP MMO kommer ut som fenger oss som ønsker en litt hardere hverdag. Akkurat her syns jeg Age of Conan bommet litt. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Sist jeg sjekket lå Funcom på samme antall spilletimer som EvE-Online, EvE-Online har som oftest rundt 30,000 spillere innlogget. Sist du sjekket? Hva har du sjekket? Hva er din kilde? Har du noen magiske venner som tilfeldighvis jobber i FunCom som kan gi deg deres informasjoner angående hvor mange spillertimer de har? Isåfall så er det så avskjedsgrunn for din kjære fantasivenn "dilbert". Xfire - det har 10 millioner brukere og jeg mener det da er ganske representabelt for hvor et spill blir spilt i forhold til andre spill. http://www.xfire.com/games/ Sorter etter ranking der så ser du hva som spilles mest. Age of Conan falt akkurat fra 19. plass til 24. plass og kommer nå etter EvE-Online på listen. Nedturen fortsetter.. Hvilken brukergruppe er det som egentlig bruker Xfire? Jeg har da endel "gamervenner" som alle rager mellom 21 til over 40 årene og jeg kjenner ikke èn eneste person som bruker det. Kan det da være slik at det helst er en litt yngre brukergruppe som bruker det, og at det derfor blir litt skjevt med tanke på statistikken deres, og da særlig hvis FunComs ord er sanne, det at gjennomsnitsalderen er på 29 år? Når det da står at det er registrert 10,9 millioner brukere, også er det kun 240k som bruker det akkurat nå? Er ikke det litt merkelige tall da? Vi kan jo også ta en kikk på Lineage2 og Runescape som jo er verdens nest mest spilte MMOs, men de ligger da på en merkelig 35'e og 71'e plass? Så denne listen vi ser hos Xfire stemmer da absolutt ikke mot andre litt mer troverdige undersøkelser. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Nå er denne xfire lista bare enpekepinne, om denne skulle også sunke så vil det si at mange stopper opp med AoC i dette tilfellet. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Joda, det er da ingen tvil om at folk forsvinner fra spillet, jeg selv har tatt en liten pause for å vente på endgame content. Men jeg sier dog kun at jeg trur at folk vil returnere engang litt seinere pga folk flest er enige om at Age of Conan var et friskt pust i en ellers litt grå og kjedelig MMO hverdag. Det jeg syns er possitivt er jo at forum aktiviteten til spillet ikke avtar verden over selv om det daler nedover i antall folk som spiller det, folk blir altså værendes for å snakke om og diskutere om spillet selv om det for øyeblikket ikke presterer slik det kan, og dette er vell ikke normen når det er snakk om et MMO "flopp". Det vil hvertfall i mine øyne bety at folk venter på noe godt, altså endel folk blir værende selv om de ikke spiller det for å se om det kan ta seg opp igjen, for folk flest vil vell at spillet skal ta ut sitt fulle potensiale som imho er ganske stort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå