Gå til innhold

Hvorfor sluttet du med Age of Conan?

Anbefalte innlegg

Vamma, med tanke på at WoW hadde mer bugs når det kom... Så tror jeg Conan vil overleve. Det har et bra potensiale, og kan forbedres på mange områder.

Jeg liker det som det er nå. Noen bugs, men jeg klager ikke.

Selvfølgelig, er derfor mange har valgt å legge AoC til side til alt er på plass, eller det meste.

-

Det var en som spurte her, hvilke spill man vil spille siden man har boikottet AoC nå, vell.. for min del blir det mest "Guild Wars" faktisk, selvom det er meget utdatert, men PVP i det spillet holder spillet i livet, beste PVP i alle "mmorpg" TBH.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er akuratt som du drar til en butikk og kjøper deg en bil,så mangler det en motor men selgeren da sier at den kommer senere,men vet ikke når.

Så du mener AOC er ubrukelig eller ikke spillbart i det hele tatt siden du sammenligner det med en bil uten motor? :p

MMORPG er jo såpass store spill og spill som aldri blir ferdig, så det er litt vel kravstort å forvente det perfekte når AOC ble lansert. AOC kommer vel veldig bra ut sammenligner man med lanseringen av div andre MMORPG. Og det er jo drøyt at enkelte sammenligner antall bugs og problemer i et ferskt AOC med feks WoW som har vært ute i flere år.

Han reporteren i VG som ga det terningkast 6 vil jeg gjerne vite hva han har drukket så jeg ikke kjøper det samme.

AOC har jo fått mange toppkarakterer både fra anmeldere og spillere, så skjønner ikke helt hvorfor VGs karakter blir så kritisert. Er det fordi spillet og avisen er norsk? Nordmenn liker jo som kjent å være ekstra kritiske mot sine egne ;)

Og hva er det med MMORPG som gjør at folk blir så frustrerte? Virker jo som om endel av de som slutter å spille slike spill blir grusomt bitter etterpå.

Lenke til kommentar

Age of Conan er vel kanskje noe av det største som har skjedd i Norsk kulturhistorie på over hundre år. (satt litt på spissen, men ikke helt urealistisk)

Så er kanskje ikke så rart at det får førstesiden i VG? Det skulle vel bare mangle.

Om spillet er bra eller ei er en ting, men at det har blitt populært verden over er det ingen tvil om.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Selvfølgelig, er derfor mange har valgt å legge AoC til side til alt er på plass, eller det meste.

Kan du definere ordet "Mange" for meg ? Er det 20 av 800.000 ?

Hva får du ut av det om jeg definerer det for deg, blir du mye klokkere av det?

Ok, kanskje jeg mente noen, eller et par, kanskje... vet ikke, skrev det jeg følte, du kan jo telle alle som skriver her, om du virkelig er interessert i tall.

Kan jo sjekke andre forums også, kanskje det er enn del der og, men er du interessert i akkurat dette, be my guest, sjekk ut og tell, kom gjerne med resultater her.

Endret av nagina
Lenke til kommentar
Jeg har ikke sluttet, men er lvl 51, og jeg er tom for quester. Grinding er ikke en valgmulighet, så derfor må jeg vente til nye har blitt implementert.

Du får nye quester på lvl 53+.. Har du gjort arena quest? fikk en hel level fra å gjøre samtlige opp til min level(fra 40-50 quests, både solo og gruppe)..

tydligvis så er du ganske heldig, for på servern vår "fury" så er en npc til prequesten bugga :<

og som folket sier tidligere, lvlene etter 50+ er et sant helvete hvis man skal solo..

ja jeg vet at det er en zone etter Field of the dead, men den holder vel 3-4 lvler max? Spillet mangler totalt Endgame atm også, det vil riktig nok komme med tiden.. like vel syns jeg AoC er litt skuffende til nå... Blir nok et mellom ledd spill til Aion kommer ut.. ( riktig nok et spill som er for l2 "fanboys" ;) og litt mer heavy grind og god PVP..

for å ikke snakke om server drama :) ) for å ikke snakke om WoLK ( wolk -> aion blir det vel :p)

Lenke til kommentar

lack of zones er slitsomt, bugged quests er slitsomt.. At man ikke har noen reel sjanse for å kjøpe seg mount før man er lvl 55ish er også rimelig slitsomt. Og når man først får den gampen 15 levels etter man kunne kjøpe så er den bare 25-30% raskere....

Ikke noe "in-zone" travelsystem som gjør reising til noe av det kjedeligste og langdryge jeg har opplevd i nyere tid innenfor gaming.. En løpe tur fra FOTD til OT eller zones som ligger enda lenger unna er så utrolig tamt at jeg flere ganger har logget ut fordi jeg rett og slett ikke har orket tanken på å løpe.

AoC har mye ålreite ting med seg, men man blir bare sittende og irritere seg over sånne ting som overskygger det som faktisk fungerer. At content blir lagt til iløpet av sommeren er forsåvidt en grei ting men det er fortsatt for sent..

Lenke til kommentar

Jeg er ikke fanboy! Men jeg elsker spillet^^

Noe jeg ser går igjen her. Noen klager på at verden er for liten. Og i samme posten så er det klaging på slitet med å komme seg fra sted til sted. Er atm lvl 31. Logger inn og ut og spiller som det passer meg. Så foreløpig har jeg stoppa før jeg har møtt på en vegg. Kan være enig i at løpinga blir litt kjedelig i lengden. Men da har jeg løsninger som Path of Asura som har en CD på 30 minutter.

Jeg er en lat person. Og som lat person så gidder jeg ikke å anstrenge meg for å finne ut ditt eller datt eller forbedre ditt og datt. Har vurdert å adde en UI, men klarer meg fortsatt fint med den ingame. Jeg har ikke peiling på hvilke steder man quester på det og det lvlet. Men hittil har jeg jaggu meg finni ut det uten å måtte sjekke noen steder.

Er spent på å se åssen spillet blir etterhvert. Og om jeg møter på den her lvl 50 veggen noen snakker om. Er litt redd for at Funcom har tatt seg litt vann over hodet med tanke på bossfighter, men får se åssen det blir etterhvert. Noe jeg gleder meg veldig til er PvP og siege war mellom guild towns.

Kjøper meg ekstra spilletid på mandag :love:

Lenke til kommentar

Min spille tid med conan endte akkurat nå, jeg avbryte betalings kontoen og føler jeg ikke har gått glipp av noe når jeg sluttet.

Grunnen til at jeg sluttet er ganske normal, det var gøy i begynnelsen og jeg storkoste meg helt til jeg kom til lvl 50 da stoppet det helt opp, jeg hadde ikke den mmo "følelsen" lengre og det var så kjedelig så jeg gav opp.

Lenke til kommentar

Hadde egentlig ikke tenkt å svare i denne tråden, men tenkte jeg skulle klare opp i et par misforståelser. Det var forøvrig jeg som anmeldte Age of Conan for VG. :)

Ganske latterlig av VG også, artikkelen er skrevet da spillet kom ut, 23mai, og gjett hva, terningkast 6? Latterlig...

Selvfølgelig måtte spillet få terningkast 6, er bare for at det er laget i NORGE.

Lurer faktisk om Funcom har betalt VG for å anemelde et spill for å få det mer populært.

Sto faktisk i første siden av VG, GG.

Nå startet early-release den 17. Mai, så jeg fikk spilt spillet i seks dager før jeg skrev anmeldelsen. Det var en tøff deadline, så jeg kan legge til at jeg aldri har levert en anmeldelse så tett opptil trykketid før.

Følgende tekstboks fulgte/følger dessuten med anmeldelsen:

"OBS! OBS! OBS!

Det er umulig å få full oversikt over et onlinespill som «Age of Conan» i løpet av en knapp uke. Dette må derfor ansees som en anmeldelse av våre førsteinntrykk fra spillet, basert på de første 32 nivåene og drøyt tretti timer med intensiv testing. Vi tar forbehold om at spillopplevelsen kan forandre seg senere i spillet og på høyere nivåer, og kommer tilbake med en ny anmeldelse av spillet etter hvert."

Verken jeg, Rune, VG eller noen andre har fått en krone fra Funcom. Saken havnet på førstesiden fordi det var en stor nyhetssak våre lesere har interesse av å ta en nærmere titt på.

Denne tar for seg hele spillet og ikke bare Tortage og newbieområdene som VG og resten av løkrullane har spilt gjennom før de ga spillet toppkarakter.

Anmeldelsen ble skrevet på bakgrunn av de 32 første nivåene. Nå begynner jeg å nærme meg nivå 50, og står fortsatt fullt og helt inne for anmeldelsen min. Skal ta en nærmere titt på Sieges og Crafting i tiden fremover, så får vi se om jeg liker spillet like godt når jeg skal skrive andreanmeldelsen.

Han reporteren i VG som ga det terningkast 6 vil jeg gjerne vite hva han har drukket så jeg ikke kjøper det samme.

Pepsi Max. Sikkert like lurt å styre unna, vann er sunnere. ;)

Lenke til kommentar
Skal ta en nærmere titt på Sieges og Crafting i tiden fremover, så får vi se om jeg liker spillet like godt når jeg skal skrive andreanmeldelsen.

Du skrev anmeldelsen på grunnlag av hva du hadde spillt , ingen kan ta deg på det ;)

MEN vent litt med den andre , det er STORE ting på gang og allerede på mandag blir det rettet opp flere feil bla så skal stats på items og slikt fungere ordentlig osv .

Lenke til kommentar

Folk whina om at de skulle avbryte kontoene sine pga. det ble utsettelser den 17. mai. Og noen klager nå pga. bugs.

Jeg tror det er veldig FÅ som slutter, for de som slutter lager så mye liv rundt det så det ser ut som mange.

På det offisielle forumet var det godt over 300 sider med whining, men det var de samme personene på hver side som whina.

Om folk slutter så har det fint lite å si egentlig. AoC har over 500,000 spillere atm, om 1000 slutter så er det ingen som merker det.

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk enig i ganske mye av hva OP sier, men jeg ser også potensiale spillet har. Jeg kom meg over kneika der man må grinde endel, og er nå lvl 80 og endgame elementene i spillet, hvertfall på min server, er "epic" for å bruke det ordet. ^^

Jeg kommer nok til å være her i flere år hvis ikke noe annet rart skulle dukke opp, men atm, jeg koser meg hvor jeg er.

Lenke til kommentar
AoC har mye ålreite ting med seg, men man blir bare sittende og irritere seg over sånne ting som overskygger det som faktisk fungerer. At content blir lagt til iløpet av sommeren er forsåvidt en grei ting men det er fortsatt for sent..

For sent ? Hvor mange MMOs har du spilt fra start ? Hater å sammenligne med WoW men ; WoW hadde INGENTING å by på når det starta for 5 år siden. I WoWs 3 første uker var det tonnevis med bugs , questene var bugga , serverene var nede hele tiden , login serveren funka ikke ordentlig på en måned , det var ingen endgame , Molten Core var nede/bugga, ingen PvP Content , talenter funka ikke som dem skulle , klassene var veldig ubalanserte , det var lite armor.Folk hyla og whina på forums osv osv - I det heletatt de samme problemene som AoC har i dag . Men muligens er folk veldig unge her på forumet kanskje de var 12 år da WoW kom og husker lite av den utrolige vansklige fødselen WoW hadde - det er 5 år siden .

Det er NYTTESLØST å sutre over bugs og manglende content , trodde folk hadde skjønt det nå.

Rome ble ikke bygget på en dag , heller ikke et MMO .

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle begynne med AOC, har spilt wow i tre og et halvt år og rimelig lei av det.

Blir morro og se åssen AOC blir etter de får implementert div nye våpen armor og slikt.

Er jo såpass nytt enda, så blir vel store forandringer av spillet i løpet av noen måneder håper jeg.

Lenke til kommentar

Helt greit at folk som klager slutter å spille.

Er lei av folk som sitter hele dagen i chat og klager over hvor dårlig spillet er.

Hvis man bruker all sin tid i et spill man ikke liker, da burde man kanskje sette seg ned og ta en pille.

Lenke til kommentar
Helt greit at folk som klager slutter å spille.

Er lei av folk som sitter hele dagen i chat og klager over hvor dårlig spillet er.

Hvis man bruker all sin tid i et spill man ikke liker, da burde man kanskje sette seg ned og ta en pille.

Som jeg kan se så er det ingen som sitter dagen lang å syter her, er vel lov å følge med på utviklinga?

Lenke til kommentar

Jeg begynner å dra på årene , tjener godt og har det bra. Derfor har jeg råd til at de trekker meg 100 kr i måneden for conan , selv om jeg ikke er 100 % fornøyd med spillet . Som alle andre MMOs ved start , er det mye som må ordnes opp i , mye som må fikses osv .

MEN muligheten til å være med et MMO fra start og se det utvikle seg over tid - det er meget fasinerende , serlig med Conan da utviklerene har 2 patche-dager i uka , mandag og torsdag ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...