Xpm Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 DAR R NO GURLZ ON TEH INTARWEB KK Unnskyld, utvasket vits Lenke til kommentar
Mocci Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Hei igjen Ithildin, så kjekt å høre at du også har opplevd den fantastiske Vanguard verdenen, crafting systemet der er noe av det beste jeg har vært borti. ååå jeg visste ikke at det var gratis spilletid denne mnd :)kanskje jeg må stikke innom en tur Men jeg opplevde også pre AOC at det var umulig å få tak i grupper, noe som ødela spillopplevelsen for meg. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Hehe ... Jeg spilte faktisk vanguard selv en god stund. Fantastisk spill synes jeg bortsett fra to ting: 1. For mye og tidkrevende reising 2. For få spillere slik at det kunne være vanskelig å få satt sammen grupper. Det med reising har de vel løst med Shards plassert rundt om på kartet. (teleport). Når det gjelder antall spillere så har vel det faktisk økt jevnt og trutt det siste halvåret. Jeg vurderer selv å droppe AOC for å gå tilbake til VG, EQ2. Syns rett og slett questene i AOC blir for kjedelige, og for korte. Digger quester som tar lang tid å fullføre, og som gjerne inneholder en god del historie og går over flere lvl. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...amp;hl=vanguard Lenke til kommentar
Ithildin Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Har allerede tatt en tur innom Vanguard og heldigvis var ikke karakteren min slettet. Ellers savner jeg også min wood elf carpenter fra Everquest 2 hehe. Ble etterhvert full time crafter der og brukte mesteparten av tiden min på å innrede hjem på oppdrag *sukk* de gode, gamle dager ... *smiler* Lenke til kommentar
Mocci Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Ja, det er jo så superkjekt å lage møbler og annet til hus samt lage flotte klær jeg elsker å dille med slikt ingame Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Hva gjør du da på endgame? Lager epic møbler, sikkert noen som synes det er kjekt men men. Lenke til kommentar
Ithildin Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Crafting i everquest 2 var nok en del mer spennende enn det du finner i wow dersom det er ditt referansepunkt. Og ja, man kunne samle inn sjeldne ingredienser og lage møbler av dem, men det var ikke selve prosessen med å frembringe møblene som var spennende, men det sosiale aspektet ved denne rollen. Jeg kunne få oppdrag der jeg tok turen "hjem" til en annen spiller og de viste meg rundt sa noe om hva de ønsket hvorpå jeg forespeilte dem en eller annen pakke og satte i gang med å lage møbler, tepper, vaser og krukker for å skape en eller annen atmosfære. Ulike møbler kunne også settes sammen for å skape nye muligheter som peiser laget av bokhyller, vinranker og annet. Men selvfølgelig gjorde man quests og slikt også, men da først og fremst om rewarden var noe som kunne plasseres i eget hjem hehe. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Det var nå mest en fleip Har ikke spillt wow på 2 måneder nå, spiller AOC. Lenke til kommentar
Mocci Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Jeg referer til crafting i Vanguard , ble aldri til at jeg prøvde crafting i wow. Heheheee epic møbler som endgame, joa funker sikkert det Selv om jeg er girlie så liker jeg også de andre aspektene ved et mmorpg Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Ithildin du har helt rett i det sosiale rundt crafting i eq2. Personlig syns jeg eq2 har den beste craftinga. Passe utfordrene og man kan lage et hav av gode ting. VG crafting blir for tidkrevende for meg. Og, noe som skuffet meg stort med AOC var crafting. Høyst frustrerende å skaffe ressurser, men når man skal lage tingen er det bare å trykke på en knapp. Hallo i luken. Hva er det for noe? Startet en ny karakter på Runnyeye i natt(eq2). Min første karakter på en EU server. Blir nok å gå litt tid på å "etablere" seg der, men det var artig å sette sine ben i Norrath igjen. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Personlig syntes jeg sånn crafting av møbler og det at man kan lage tusenvis av klær som ene og alene ikke har noe å si på "spill-stats", dvs gjør charren din bedre på noen måte, er tull. Det var litt av grunnen til at jeg mislikte både SWG og AO, og elsket wow. Men det har nok med mitt utgangspunkt for å spille å gjøre. Jeg vil "rollespille" en verden som ikke er lik den jeg lever i..kjempe for "a higher purpose" osv. Alt som har med dagligdagse ting som jeg gjør i RL er svært svært lite nyttig for meg å spille. På samme måte som jeg ikke liker tv-serier som omhandler dagligliv og krimserier som også kjennspeiler "et vanlig samfunn". Når jeg vil underholdes liker jeg "en alternativ virkelighet". Men liker også noen gode drama-filmer da dette får en til å tenke over en del viktige aspekter med livet og hvilke traumatiske opplevelser vi mennesker kan utsettes for. Spillet SIMS er ulidelig kjedelig i mine øyne nettopp pga dette aspektet, men så vet jeg om mange jenter som liker sims og det er fint for dem hehe. Jenter og gutter har stort sett et ganske ulikt syn på hva som er "viktig" å spille for. Men ikke tolk min mening slik at jeg ikke bryr meg om "looken" i spill. Det gjør jeg på alle måter, men det må for meg være slik at tøff look = bra stats. Også med små muligheter for å justere litt på farger og andre detaljer (som f.eks dette med shirt i wow) er helt ok. Men litt on-topic; Jeg har forsåvidt sluttet å spille AoC. Har ikke sluttet å betale, men kommer nok til å gjøre det. Jeg kan kanskje sette opp dem punktene som gjør at jeg ikke klarer spille mer; 1. Spillet føles uferdig (beta) 2. Mangelen på 2 sider i en krig. føler at jeg kun kjemper for meg selv. Mangler følelsen av å kjempe for "a higher purpose", slik som trollbandt meg i wow i mange år. 3. Mangler også den gode stemningen i spillet. Wow tok meg med storm med sin koselige/romantiske/eventyraktige grafikk og setting. 4. Dette med at verden er inndelt i soner. Det er rart med det, men følelsen av å være en del av et "samfunn" var der i wow, mens i AoC føler jeg meg mer "alene". Jeg håper kanskje at med tiden så kan det være jeg søker tilbake igjen....dem fikser nok pvp og det at spillet føles uferdig...og introduserer gjerne noen nye ting som gjør det gøy. Men et par av dem tingene jeg nevner i punktene overfor er ganske fundamentale og lar seg nok ikke "fikse" uten å endre konseptet i AoC (noe som ikke skjer). Jeg skjønner mer og mer det mange sier og hevder. Wow er for "alle". AoC er kanskje mest for "fans" av conanverdenen. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Ithildin du har helt rett i det sosiale rundt crafting i eq2. Personlig syns jeg eq2 har den beste craftinga. Passe utfordrene og man kan lage et hav av gode ting.VG crafting blir for tidkrevende for meg. Og, noe som skuffet meg stort med AOC var crafting. Høyst frustrerende å skaffe ressurser, men når man skal lage tingen er det bare å trykke på en knapp. Hallo i luken. Hva er det for noe? Startet en ny karakter på Runnyeye i natt(eq2). Min første karakter på en EU server. Blir nok å gå litt tid på å "etablere" seg der, men det var artig å sette sine ben i Norrath igjen. Gode gamle EQ2 , min ranger var en djevel på kokkekunst , laget de lekreste retter . EQ2 har etter min mening verdens beste crafting system . Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Har også sluttet med AoC, ihvertfall for nå. Altfor mange irritasjonsmomenter for øyeblikket. Ytelse som bare blir dårligere for hver patch som kommer, loading screens overalt, mangel på quests, klassebalanse, veldig begrenset itemization, bugs... you name it. Blir ikke akkurat noe bedre av at jeg har spilt i et års tid allerede også, og på den måten har sett det meste i spillet før (opptil flere ganger). Instanceringen irriterer meg også grenseløst, og da spesielt å bli disconnected fordi den versjonen av sonen man befinner seg i tilfeldigvis har for lite spillere. Det var ikke noe problem i beta, siden det da var såpass få folk i hver sone. Nå som spillet er ute er det fullstendig meningsløst og gamebreaking så det holder. Grafikkmotoren er desverre også helt forferdelig. Framerate går opp og ned som en ekspressheis, mobs og spillere som forsvinner og dukker opp i hytt og pine... Nei, jeg gidder rett og slett ikke betale for noe som er så uferdig. Spillet har mange kvaliteter, men presentasjonen er desverre altfor mangelfull for øyeblikket. Får se igjen om en del måneder, om ting har bedret seg. Inntil videre koser jeg meg heller i WoW og Guild Wars, hvor ting faktisk fungerer. Lenke til kommentar
Ithildin Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Er det noe liv i Everquest 2 ennå? Kunne vært kjekt å tatt en tur innom dersom det er litt folk som fortsatt spiller:) Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Er det noe liv i Everquest 2 ennå? Kunne vært kjekt å tatt en tur innom dersom det er litt folk som fortsatt spiller:) Når jeg lagde min Warden på Runnyeye i går var serverbelastningen medium. Men jeg har enda ikke forlatt "første øya" enda så jeg skal ikke utale meg om hvordan det er ute i den store verden enda. Har noen venner i en guild der som jeg satser på å joine.. Endret 9. juli 2008 av firberblad Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Stortrives selv med EQ2 om dagen. Syns det hittil virker som et skikkelig bra og gjennomført spill. Liker alle mulighetene man har i spillet med crafting, klasser og quester. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Ashvan har du sluttet med wow? Så du var ganske aktiv på wow forumet før, men har ikke vært inne der etter at jeg begynnte med AOC. Lenke til kommentar
Ithildin Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Søren! Nå blir jeg nødt til å rote gjennom sakene mine for å oppdrive Everquest 2 også hehe ... Forhåpentligvis vil Warhammer bli så bra at andre spill blir overflødige *fingrene krysset* Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Stortrives selv med EQ2 om dagen. Syns det hittil virker som et skikkelig bra og gjennomført spill. Liker alle mulighetene man har i spillet med crafting, klasser og quester. Spot on. Det har jo kommet noen mmorpg siden EQ2, men jeg ender alltid opp med å komme tilbake til EQ2 etter å ha prøvd de andre en stund. Kompleksiteten passer meg godt, mange gode historier, det meste fungerer slik det skal. En del virkelig gode quester. Masse å sette seg inn i. Liker også "colletions". Det er jo en genial måte å gi hvert sted mer innhold på, samtidig som man får xp, items. Er mer og mer på vei bort fra AOC nå. Prøver igjen om et par måneder. Kjedelig at 95 % av questene er gitt direkte av NPC'er. sliper å drive med "explortation"..se under steiner etc for å få en quest. Alt blir liksom servert på sølvfat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå