Gå til innhold

Hvorfor sluttet du med Age of Conan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo ikkje så masse meining i og klage på at du ikkje tjener noko i AoC. Dei som har spelt wow fra begynnelsen kan sikkert være enig med meg at. Folk veit ikkje verdien av ting og setter derfor ein random pris dei håper den andre spilleren går med på. Prisen er vanligvis veldig lav fordi du ikkje veit bedre.

 

Selv hadde eg mount i level 41. Solgte rough leather og mining stonecutting etc. resources i general chat. Fekk vel opptil 35s for 30 rough leather. Som vil være verdien vist du tenker litt over tiden det tar og grinde det.

 

Så bare ta det med ro, pengene vil strømme på når det er litt system. Som i wow der du ser at nesten alt er samme prisen uansett kem du kjøper det av. F.x fel iron på ah ser du 50 stacks til ca. samme prisen. Og denne prisen er rettferdig for både den som kjøper, og den som seller.

Endret av Dib_
Lenke til kommentar

Jeg har omsider mistet helt interessen for AoC, gidder ikke logge inn for å sitte i timesvis og drepe de samme monsterne som haugevis av andre folk krangler for å få drepe, eller måtte være begrenset til små boks-lignende soner der jeg bare har lov å gå på stien som fører til neste begrensede boks.

 

Har begynte å abonnere på wow igjen, men har ikke funnet en character jeg virkelig har lyst å spille enda. Mangler bare et navn, så er jeg i gang igjen. :hm:

Lenke til kommentar

Mistet interessen når jeg hørte at D3 kommer/leste spekulasjoner om det (JAVEIT, det er ikke MMO, so what? care) Har dratt opp D2 fra kjelleren (hvor resten av spilla ligger å støver)

 

Så fort de fikser de bugsa, så kommer jeg nok tilbake.

Lenke til kommentar

Kom til lvl 26 i dag og logget ut for siste gang, da spillet viste seg i bunn og grunn å være en WoW-kloning med bedre grafikk. Dønn kjedelig og et tidssluk uten like. Quests er alt for dårlig lagt opp, alt man foretar seg er grinding, enten i form av nevnte quests eller random dreping av diverse dyr. Dette er videre lagt opp til at man skal bygge opp karakteren sin. Velkjent? Ja.

 

Reising fram og tilbake tar uhorvelig lang tid. Siden de allerede har lånt mye fra andre spill og bestemt seg for å benytte seg i stor grad av soner, hvorfor har de ikke lånt Guild Wars sin måte å reise på? I Guild Wars har først og fremst verdenskartet en klar hensikt, i AoC er det fullstendig ubrukelig. På verdenskartet i Guild Wars dobbeltklikker man på stedet man vil til og vips er man der. Dette er foreløpig den beste måten jeg har vært borti for langdistanse reiser i MMORPG spill. Og gå i 10-15 minutter bare for å levere en quest er helt på trynet.

 

Videre har armor og drops, så langt jeg gadd å spille ikke hatt noe tydelig innvirkning på karakteren min. Hva er poenget med stats i det hele tatt da? I WoW funker dette utmerket, da man allerede tidlig med den mest elementære armoren ser forbedringer. I Guild Wars gir stort sett bare våpen stats av nevneverdig betydning. Noe midt i mellom er meningsløst.

 

Denne typen MMORPG er allerede avlegs, så Funcom har sannsynligvis gjort en svær tabbe med å låne såpass mye fra det mest populære spillet i sjangeren. "Billig" metode å skaffe seg en haug av spillere på tenkte de kanskje, men det gjenstår å se.

 

Problemet ligger med andre ord i det at jeg, som mange andre, spilte oss drittlei på WoW. Når AoC kommer med et rimelig identisk sammensatt spill, sier det seg selv at Funcom ikke klarer holde på spillere lenge. For all del, spillet ser bra ut. Veldig bra, selv om det slår meg at andre spillere og NPC'er likevel ser ekstremt lik ut. Dette på tross av at character-creation ved oppstart gir rom for mye forandringer, nesten avskrekkende. Grafikk har uansett for min del ingenting å si for resten av inntrykket av slike spill.

 

Så kan det være at spillet blir bedre lengre ut i form av PvP osv., men gidder ikke kaste bort mer tid på å nå så langt. Fanger ikke et spill interessen min med en gang, får det ligge. WoW gjorde dette i sin tid, da denne typen spill var et friskt pust. Guild Wars hadde videre andre måter å gjøre ting på, noe som også fanget interessen min også her. AoC derimot gir en kraftig "been there done that" følelse, og dermed et mye dårligere førsteinntrykk enn det jeg hadde håpet på. Hadde gitt meg en god følelse å kunne støtte opp om norsk spillindustri, men business is business som det heter. Og noe støtte-medlem gidder jeg ikke være. Det er det SATS er til for.

Lenke til kommentar

Vel, hvis du har, f.eks. minst en 70 på wow, eller en character på at annet lignende spill.

AOC kommer ut og du vil slutte med wow og prøve dette nye kjempespillet du har hørt så mye om, men da det viser seg at det går ut på det samme. det handler om omtrent det samme, og questene er faktisk enda kjedeligere enn i wow, da er det liksom ikke mye av det gode i AOC igjen.

Lenke til kommentar
Nei spør ikke meg, jeg er ingen spillutvikler, men noe kunne de sikkert ha funnet på.

Men tydeligvis er det bare jeg som synest dette ...

 

Akkurat. Det er ikke bare å "gjøre noe nytt"

Det er ett MMO og quest blir quest. Det er klart, de kan bruke mer tid å gjør quest mer kreative, eller de kan gjøre historien bak quest mer spendene/morsommere. Selv tror Jeg det andre forslaget er bortkasta tid, siden 90 % av spiller blåser i quest historien. Folk vil ha questing enkelt.

Eneste spillet jeg tror du vil få questing så veldig mye mer "nytt" blir vel kanskje i warhammer online, med tanke på publick quest.

Lenke til kommentar
Ja, men forklar meg!

På hvilken annen måte kunne conan hvert annerledes med quest?

 

Kan jo ta et eksempel. Det var et quest i Thunder River som omhandlet et skattekart og noe greier. Skulle finne et lik og der var skattekartet. Gledet meg som en hund til en "episk" skattejakt Conan style. Bare synd at skatten låg rett ved siden av liket :(

 

Ellers så er quests så jævla enkle at jeg får vondt. Trenger jo aldri å lese quest loggen får å finne ut hvor "målet" er, det er bare å løpe etter krysset...

Lenke til kommentar
Ja, men forklar meg!

På hvilken annen måte kunne conan hvert annerledes med quest?

 

Kan jo ta et eksempel. Det var et quest i Thunder River som omhandlet et skattekart og noe greier. Skulle finne et lik og der var skattekartet. Gledet meg som en hund til en "episk" skattejakt Conan style. Bare synd at skatten låg rett ved siden av liket :(

 

Ellers så er quests så jævla enkle at jeg får vondt. Trenger jo aldri å lese quest loggen får å finne ut hvor "målet" er, det er bare å løpe etter krysset...

Du kan skru av krysset om du ønsker å gjøre det vanskeligere.

Lenke til kommentar
Attributes and Skills

Posted: - 21.02.2008

 

Your character has a set of base attributes that are automatically increased when you gain new levels. Attributes have a direct impact on your character's abilities and powers.

 

 

Here are some of the most important attributes:

Strength: Gives you a damage bonus for melee attacks and also increases the attack rating for certain weapons.

Dexterity: Gives you a bonus to your defense rating and increases the attack rating for certain weapons.

Constitution: Determines the amount of health and stamina your character has.

Intelligence: Determines the amount of mana your character has, and increases magic rating for mages.

Wisdom: Determines the amount of mana your character has, and increases the magic rating for priests.

 

Ratings and resistances

 

These numbers basically affect your character's powers in attacking, defending, use of magic and more. They are altered by your attributes and possibly even what equipment you use.

 

 

Skills

 

Depending on your character's class you have a set of skills that are either working in the background while you play, or you will have to activate them yourself by using various abilities. When you gain a level you may also gain a set of points you can invest in these skills to make them more potent. You invest skill points through the character window.

 

Here are some of the most important skills:

Perception: Determines how well you observe the environment around you. May allow you to spot hidden enemies or even dangerous traps.

Bandaging: Allows you to quickly heal outside combat. A better skill may heal you faster.

Renew mana: This is similar to bandaging, but instead it affects your mana pool.

Concentration: Determines how prone you are to having your spell canceled if distracted.

Hiding: This skill allows you to hide and become invisible to others. A higher skill allows you to hide better and become more difficult to spot.

Climbing: Determines the difficulty of objects (such as ladders) and slopes that you can climb. You may climb by using climbing spots in certain areas.

Taunt: The higher your skill in taunting, the greater chance of making enemies aggressive towards you. The maximum number of points you can invest in a skill increases as you gain new levels.

 

Som jeg ser her så er det jo veldig godt forklart da Xpm.

 

Let litt før du uttaler deg, dette ble lagt ut av Funcom 3 måneder før slippdato.

Jeg snakket fortsatt om FFXI når jeg sa det med Intelligence. :ermm:

Spilte det i 3 år, og hadde 5 klasser level 75. Non-instanced endgame ftl.

Vel, alt i FFXI er instanced, men ikke egne kopier av et sted. Du må fortsatt dele de endgame bossene med resten av serveren og de andre guildene.

Endret av Xpm
Lenke til kommentar
Ja, men forklar meg!

På hvilken annen måte kunne conan hvert annerledes med quest?

 

Vel, en av tingene jeg savner i alle slike spill er PvP-orienterte quester på servere som tillater dette. Gjerne i form av drep så og så mange. Samme grinde-prinsipp som andre quests, vet, men dette hadde i allefall vært quests med utfordring siden man faktisk måtte måle seg opp mot andre spillere. Ikke statiske bjørner, ulver, kaniner og gud vet hva som er en sikker død i møte 99% av tiden. En idé hadde for eksempel vært å bruke achievements som Steam og Xbox 360 har tatt i bruk.

Lenke til kommentar

Har kansellert jeg også nå men ikke pga Age of Conan er dårlig for det er det ikke. Det er 10x bedre enn World of Warcraft. Er bare at selv om slåssingen er realtime noe som er meget bra, så blir fortsatt kampene veldig styrt av levels og utstyr enda. Konklusjon er at jeg ikke liker MMO som det er per idag. Jeg vil være god pga jeg er god. I COD4 er jeg uslåelig og folk frykter meg, og det har ingenting med mitt utstyr å gjøre men pga jeg faktisk ER god. Dette er noe som mangler i MMO's. Jeg liker heller ikke at jeg må queste meg ihjel gjennom 1000 quester for å nå maks level for å tro at jeg da kan leke meg med PVP. Vil bruke tiden min på noe annet enn å drepe mobs i 2000 timer.

Lenke til kommentar

Handler ikke så mye om lvl å gear i pvp da. Jeg blir pinade 1 hitted av en barbarien 10 lvl lavere en meg.

Og når du snakker om COD4. Der har det jo masse å si med hvilke rank du er. Så på en måte "grinder" du deg til en høy rank å blir bedre.

Lenke til kommentar

Nei du kan lett knuse en level 55 med en level 1 karakter i COD4. Slike muligheter har man ikke i MMORPGs. Og at en barbarian one shotta deg som Assassin har jeg vanskeligheter for å tro. Da må han ha fått inn crits eller noe så det synger etter.

Lenke til kommentar

Jeg suger lut i CS, kanskje derfor jeg alltid likte wow:) Der kunne jeg bli god bare jeg brukte nok tid på å skaffe gear:) Men nå er det vel sånn at CS spillere ikke liker wow...og det er jo en selvfølge hehe.... kom dere tilbake til CS dere unge uten stive fingre og ledd:) og masse timer til å sitte å øve på å strafe-hoppe-skyte samtidig:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...