Gå til innhold

Hvorfor sluttet du med Age of Conan?


Anbefalte innlegg

Bortsett fra patchen i dag så har jeg ikke hatt noen problemer med AoC. sining ser jeg positivt på, og sipper ikke. Er mange spille på markedet i dag som har soning.

 

Guild Wars er ekstrem på det, men det er litt forståelig når spillet er gratis per måned.

 

Hvilke andre spill som har slike soner? Som faktisk kan være veldig frustrende i lengden.

 

EDIT:

 

http://www.dagbladet.no/kultur/2008/06/26/539309.html

 

Mange har sytet over uferdig innhold, ja det stempte godt ser det ut som.

Endret av nagina
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor skal økonomien bli slik? Det høres ut som WoW. I AoC har man noen store pengeslukere. Mount koster voldsomt mye, du får det gjerne ikke før du nærmer deg lvl 60, selv om du kunne få den på lvl 40. Guilden koster å holde i gang og den beste mounten koster nesten 100 ganger så mye som den andre du slet med å skaffe. Men gold sellers kan ødelegge...

I WoW var...er det veldig lett å skaffe gull helt alene, bare ved å gjøre oppdrag/selge ting man finner.

 

Det jeg mener er at Sverd+1 kommer til å få en latterlig høy pris, selv om det ikke er noe særlig bedre. Det ender opp som elite utstyr, og etterhvert smitter elite-holdninger på spillere. Dette kan føre til at noe spesifikt utstyr er et "must" for å ikke være "n00b". Setter ekstra press på nye spillere som ikke har spenn eller er del av en god guild.

 

Jeg har som sagt ikke prøvd AoC, men jeg kjenner til grinde-systemet. FFXI:Online har ikke engang quests. Vel, det har quests, men du fikk ikke exp fra dem.

 

En annen ting er at forskjellige stats, som 0.01 Defense rating ikke forteller deg hva det faktisk gjør, igjen skriker FFXI:Online-stil til meg. Ingen vet nøyaktig hva ting gjør, man bare satser på at en klasse trenger den type stats.

 

Eksempel: Ingen vet hva Intelligence gjør, men man bare satser på at det gjør magi-angrep sterkere. Det er likevel ikke bevist. Spill-utviklerne kommer aldri med svar, så folk har sluttet helt med slike spørsmål.

Endret av Xpm
Lenke til kommentar
Attributes and Skills

Posted: - 21.02.2008

 

Your character has a set of base attributes that are automatically increased when you gain new levels. Attributes have a direct impact on your character's abilities and powers.

 

 

Here are some of the most important attributes:

Strength: Gives you a damage bonus for melee attacks and also increases the attack rating for certain weapons.

Dexterity: Gives you a bonus to your defense rating and increases the attack rating for certain weapons.

Constitution: Determines the amount of health and stamina your character has.

Intelligence: Determines the amount of mana your character has, and increases magic rating for mages.

Wisdom: Determines the amount of mana your character has, and increases the magic rating for priests.

 

Ratings and resistances

 

These numbers basically affect your character's powers in attacking, defending, use of magic and more. They are altered by your attributes and possibly even what equipment you use.

 

 

Skills

 

Depending on your character's class you have a set of skills that are either working in the background while you play, or you will have to activate them yourself by using various abilities. When you gain a level you may also gain a set of points you can invest in these skills to make them more potent. You invest skill points through the character window.

 

Here are some of the most important skills:

Perception: Determines how well you observe the environment around you. May allow you to spot hidden enemies or even dangerous traps.

Bandaging: Allows you to quickly heal outside combat. A better skill may heal you faster.

Renew mana: This is similar to bandaging, but instead it affects your mana pool.

Concentration: Determines how prone you are to having your spell canceled if distracted.

Hiding: This skill allows you to hide and become invisible to others. A higher skill allows you to hide better and become more difficult to spot.

Climbing: Determines the difficulty of objects (such as ladders) and slopes that you can climb. You may climb by using climbing spots in certain areas.

Taunt: The higher your skill in taunting, the greater chance of making enemies aggressive towards you. The maximum number of points you can invest in a skill increases as you gain new levels.

 

Som jeg ser her så er det jo veldig godt forklart da Xpm.

 

Let litt før du uttaler deg, dette ble lagt ut av Funcom 3 måneder før slippdato.

Endret av canavasman
Lenke til kommentar
Attributes and Skills

Posted: - 21.02.2008

Intelligence: Determines the amount of mana your character has, and increases magic

 

Som jeg ser her så er det jo veldig godt forklart da Xpm.

 

Let litt før du uttaler deg, dette ble lagt ut av Funcom 3 måneder før slippdato.

 

Har man fulgt litt med så har man fått med seg at intelligence ikke øker magic rating.

 

Mao er den quoten din utdatert og du bør selv skaffe deg informasjon på området før du poster.

Lenke til kommentar

Jeg mener at Age of Conan har et stort potensiale og gode forutsetninger, men trenger ennå "litt" polering og finpussing.

 

Ville vært flott hvis man hadde fikset og lagt til flere quester, flere soner og såklart pengesystemet. Pengesystemet er totalt latterllig! Jeg selger blå rustninger og sverd for bare noen skarve tin, kanskje NOEN kopper. Jeg tjener mer på å drepe og felle en low-level fiende i Tortage.

 

Ville også vært fint om man fikset de instanca sonene, men dette vet jeg ikke er mulig, da det ville kreve mye, mye mer av serverne og lignende. Umulig.

 

Men jeg må dog innrømme at instancede soner ødelegger en spillers illusjon om en sammenfattende og ordentlig verden. Man blir uten tvil ledet gjennom spillet av veivisere som teleporterer deg til nye områder, istedenfor å la deg utforske og finne veien selv, som man gjør i World of Warcraft. Det virker mer som om at man blir slengt inn i et rom og der skal man jobbe og levle til man når et nytt nivå, før man videre blir slengt videre ved hjelp av loading skjerm.

 

Men spillet har potensiale.

Lenke til kommentar
Ville vært flott hvis man hadde fikset og lagt til flere quester, flere soner og såklart pengesystemet. Pengesystemet er totalt latterllig! Jeg selger blå rustninger og sverd for bare noen skarve tin, kanskje NOEN kopper. Jeg tjener mer på å drepe og felle en low-level fiende i Tortage.

 

En guildmate tjente inatt 13gull på å selge ting hos "tradern".

Lenke til kommentar
Jeg mener at Age of Conan har et stort potensiale og gode forutsetninger, men trenger ennå "litt" polering og finpussing.

 

Ville vært flott hvis man hadde fikset og lagt til flere quester, flere soner og såklart pengesystemet. Pengesystemet er totalt latterllig! Jeg selger blå rustninger og sverd for bare noen skarve tin, kanskje NOEN kopper. Jeg tjener mer på å drepe og felle en low-level fiende i Tortage.

 

Ville også vært fint om man fikset de instanca sonene, men dette vet jeg ikke er mulig, da det ville kreve mye, mye mer av serverne og lignende. Umulig.

 

Men jeg må dog innrømme at instancede soner ødelegger en spillers illusjon om en sammenfattende og ordentlig verden. Man blir uten tvil ledet gjennom spillet av veivisere som teleporterer deg til nye områder, istedenfor å la deg utforske og finne veien selv, som man gjør i World of Warcraft. Det virker mer som om at man blir slengt inn i et rom og der skal man jobbe og levle til man når et nytt nivå, før man videre blir slengt videre ved hjelp av loading skjerm.

 

Men spillet har potensiale.

 

 

Enig i det du sier om instancede soner, det får deg virkelig ikke til å føle at det er en verden i det hele tatt :ermm: minner mye om guildwars, som bruker så å si det samme systemet. I begge spill er det instancer overalt. pluss at du heller ikke "observerer" fast-travels som i wow og andre mmo's men får nok en loading-screen, minner mye om guildwars sitt map-travel system. :ermm:

litt kjipt at et spill som var så dyrt å lage, og med så mange års arbeid bak seg, skal bruke samme system som et mmo som faktisk er gratis i måneden, og tok betraktelig mindre tid å lage.

 

utenom det irriterer det meg noe inn i helvete at de bruker en 2d bloom-effekt :hrm:

Endret av Redalon
Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg ikke noe over grafikken. Den er grei. Men på en måte så inneholder Age of Conan en mye større sårbarhet i sitt grafikk-aspekt, enn det f. eks WoW gjør. WoW har kanskje den beste grafikken i følge dets premisser, og plutselig er det kanskje litt greit å se bugs i WoW. Når en øks går igjennom kappa di på WoW, klager du aldri, du bryr deg ikke, mens på Age of Conan merker du det med en gang fordi du vet at utviklerne prøver å skape realistisk grafikk, og da irriterer den øksa som smyger seg igjennom kappa di, noe veldig mye. Det er sånne ting.

 

Jeg foretrekker WoWs malte og tegnede grafikk. Den er romantisk og skaper en flott stemning, og den krever attpåtil ikke et beist av en maskin.

Lenke til kommentar

vet hva du mener. egentlig synes jeg at det fremdeles er litt for tidlig å lage så realistiske mmo's. De fleste spillere hadde vel foretrukket en større verden. fri fra instancer, soner og sånt, og heller levd med litt dårligere grafikk. De flese spiller vel på low uansett :)

Lenke til kommentar
Syns instance systemet fungerte bedre i GW enn i AOC, for der kan du trykke på kartet så drar man ditt, og verden er sinsykt mye større enn AOC.

 

Ja.. med alle gw spillene sammenlagt, kan vel verdenen måle seg med wow sin? uansett føles det ikke sånn p.g.a. instance systemet. og når AoC verdenen er så mye mindre, føler man ikke at det er noe mer å utforske i høyere levler, og man kan heller ikke levle andre steder på en eventuell alt.

Lenke til kommentar
Syns instance systemet fungerte bedre i GW enn i AOC, for der kan du trykke på kartet så drar man ditt, og verden er sinsykt mye større enn AOC.

 

Eneste forskjell er at i AoC kan man møte andre folk utenfor outpost, noe man ikke kan med GW, for der må man lage team i det stedet du befinner deg.

 

Maptravel er jo på en måte i AoC også, bare her må du snakke med en fyr for å travel til neste område, mens i GW trenger du bare å trykke på "M" og så velge dit du skal.

 

Egentlig veldig svakt av Funcom for å si det mildt, hadde selvsagt forventet at verden var mer åpent og at man kunne utforske og løpe til neste område.

Lenke til kommentar
Syns instance systemet fungerte bedre i GW enn i AOC, for der kan du trykke på kartet så drar man ditt, og verden er sinsykt mye større enn AOC.

 

Ja.. med alle gw spillene sammenlagt, kan vel verdenen måle seg med wow sin? uansett føles det ikke sånn p.g.a. instance systemet. og når AoC verdenen er så mye mindre, føler man ikke at det er noe mer å utforske i høyere levler, og man kan heller ikke levle andre steder på en eventuell alt.

Ja de kan måle seg, områdene er vanvittig store hvis du går utenfor byene i "exploration mode" for å queste eller å komme seg fra A til B kjappere enn via missions.

Lenke til kommentar

Har også gått lei aoc.

Sliter med bugs, kan ikke se caster grafikken, når jeg skal starte spillet så skal det patche 15gb hver gang.

Liker ikke atmosfæren og de syke maskinkravene som gjør at spillet lagger og går i sirup.

Har kanskje ikke den aller beste hardware, men ikke langt i fra.

Er meget skuffet over aoc, hvis jeg samenligner med wow da jeg startet å spille det, og det var rett etter release.

Den nye nydelige grafikken går alt for mye ut over ytelsen..

Lenke til kommentar

Syntes atmosfæren er bedre en hos wow. Et veldig stort pluss er egentlig den måten man snakker med npc-er på, den er mye kulere og mer personelig, mer dynamisk.

 

Er kunn lvl 25, men det jeg har sett hittil er veldig bra.

 

Det krever selvsakt en del fra maskinen, med det gorde faktisk wow når det var nytt også. Husker jeg ikke kunne spile det på max grafikk føre jeg fikk ny data. Og det lagga noe sykt i ogrimar og dverge byen.

 

Instancer er greit. Enkelte områder burde det være en max populasion på. Kjedelig og vente altfor lenge i kø for og gjøre en quest. Teit kan det også ofte se ut om det er 200 mann inne i en bittelitten landsby. Det er også greit at de ikke har lagd en helt sammenhengenne verden, det er da mye lettere og utvide med nye landorøder i nye patcher isteden for å kunn gi ut nye dungeons. De kunne vel kanskje ha lagd hele Aquilonia og chimmeria og stygia, og gjort det mulig og gå mellom de to første, men om de ville utvidet nye områdere i en av disse landenne ville det da blitt vannskelig.

 

Er selvsakt en hel mengde ting som trengs og bli polert i dette spillet. Håper blant annet at de har rukket og lagt til quester fra 50-80 når jeg kommer dit. Trur Spillet kan blir supert bare de får rettet på alle oppstartsfeilenne de har.

Lenke til kommentar

Til Xpm:

Er strengt talt bare å holde musa over der det står intellegence når du trykker "p". Kanskje greit å investere litt tid istedet for å sette seg på bakbeina med en gang.

 

On topic:

Jeg er litt glad i denne tråden, fordi den viser at mange folk som nesten ikke er egnet til mmo's blir luket bort av den minste lille ting. Noe som bare er positivt i mine øyne :)

Endret av bandreas
Lenke til kommentar
Jeg er litt glad i denne tråden, fordi den viser at mange folk som nesten ikke er egnet til mmo's blir luket bort av den minste lille ting. Noe som bare er positivt i mine øyne :)

Ja, for det er jo så mange bagateller i AoC. Hadde det enda vært sannheten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...