Gå til innhold

Hvorfor sluttet du med Age of Conan?


Anbefalte innlegg

Prøv PvP f.eks i endgame, så er det på langtnær så enkelt som WoW gjorde det. Man har flere ting å tenke på.

 

Healingclasses og HoTs som stacker og ikke stacker. Er det to Bear Shamans og en Tempest of Set f.eks i en gruppe som PvP'er mot deg, så dreper man ToS først pga Bear Shamans heals ikke "stacker" sammen så bra som de forskjellige priest klassene gjør det.

 

Healing fungerer på en helt annen måte der man må sikte mer samt plassere seg riktig. Prøv raiding så ser man hvor viktig det er at spillere plasserer seg riktig pga collition detection. Tanks skal ha muligheten til å flytte på seg, og man må også sørge for å stå godt samlet slik at prestene får healet alle.

osv osv.

 

Lettere? På hvilken måte?

 

Har du testet ut siege PvP eller noe sånt?

 

For vanlige dødlige så er ihverfall end game PvP så og si ikke eksiterende. Da ser jeg selvsagt bort fra battlegrounds.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sluttet faktisk med AoC nå. Ikke pga alle problemene, men fordi det tar for mye tid.

 

Klarer rett og slett ikke kontrolere spillingen =/ og når jeg er oppe og raider til kl. 3.00 og våkner med en kraftig hodepine så skjønte jeg at det var nok :p

Lenke til kommentar
Å sammenligne EU WoW release med AoC release blir jo bare dumt. Når spillet kom til europa

Når man først skal forholde seg til fakta så må man forholde seg til fakta. WoW release var når det kom ut i USA, ikke når det kom ut i Europa eller Kina/Japan. Å sammenligne en fresh release med en release for et spill som er 6måneder gammelt gir null mening.

 

Ellers så inneholder whine postene fra WoW relase tiden veldig lite konstruktiv kritikk og er for det meste bare meningsløs syting. Whine postene knyttet til AoC derimot inneholder veldig ofte(ikke hele tiden) godt gjennomtenkt konstruktiv kritikk og har faktisk noe for seg.

 

Når det kommer til WoW så sier jeg igjen at det var for meg var en helt smertefri spillopplevelse fra release(US). Ingen bugget crafting, få bugget quests(om noen), helt ok world PvP(PvP server obviously), man brukte ikke uker på å bli level 60 ala AoC men nærmere 2 måneder og da var det ikke snakk om noe kjedlig mob grinding.

Jeg fikk det jeg forventet selv om det stod i manualen at battlegrounds og "hero" classes skulle være i spillet. AoC derimot har ikke levert litt en gang, og for å være et PvP orientert spill inneholder det merklig lite PvP....

Poenget mitt var at det ikke kom ut i 2 år før som ble påstått. Hva har forskjellen å si på 3 måneder? Blizzard fikk retta opp en del store bugs før de slapp i Europa. Jeg fikk aldri merke disse fødselssmertene for jeg starta på sommeren 2005. Da hadde slik jeg forstår det gameplayet blitt pusset opp en del. Jeg likte spillet og spilte ikke som hardcore, men noen timer om dagen. Veldig morsomt og det var jo så lett. Ingen problemer.

 

Det som var irriterende var dårlige servere til tider. Så satt vi i 2-3 måneder med ganske lang queue på serverne før de introduserte char flytting. Hadde perioder hvor man sleit med laggspikes. WoW var et veldig godt spill (kan fortsatt være det etter alt jeg vet) men da jeg spilte måtte man være litt mer hardcore enn det jeg kunne. Så jeg mista totalt end gaming. Liker det at det ikke tar så lang tid å levle i AoC. Bare tanken på en alt i WoW var grusom. Og for casuals som meg så får vi noe ut av spillet.

 

Her har jeg kanskje muligheten til å se end game. Og jeg med den kontinuerlige tilbakemeldingen vi får fra Funcom om hva de gjør viser for meg at de gjør noe. Skjønte ikke hvorfor de skulle ha alt det tullet før dem starta opp i starten. Men nå skjønner jeg. De oppdaterer jevnlig. Gått ned til to store patch dager. Også skriver de meldinger om hva de har gjort. OG de skriver hva de skal gjøre noe i nærmeste fremtid. Dette liker jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg sluttet av en enkel grunn - sommeren er her, og jeg orker ikke å dedikere så mye tid til ett spill. Får se om det endrer seg noe når høsten og vinteren kommer.

Lenke til kommentar

Jess der slutta jeg også.. Synes det rett og slett var patetisk og forferdelig håpløst å spille melee når jeg ikke har sjangs på å drepe folk om de bestemmer seg for å ta beina fatt og løpe.. Kan bare løpe etter uten noe skikkelig sjangse på å ta dem igjen.. Og casters? Latterlig.. Feara og bomba med spells og når jeg kommer ut løper han til cooldown på fear er ferdig igjen..

Lenke til kommentar
Jess der slutta jeg også.. Synes det rett og slett var patetisk og forferdelig håpløst å spille melee når jeg ikke har sjangs på å drepe folk om de bestemmer seg for å ta beina fatt og løpe.. Kan bare løpe etter uten noe skikkelig sjangse på å ta dem igjen.. Og casters? Latterlig.. Feara og bomba med spells og når jeg kommer ut løper han til cooldown på fear er ferdig igjen..

l2p issue imo ^^

 

Selv med guardian så klarer jeg å drepe folk som prøver stikke unda. Ta frem ranged våpen og skyt dem i ryggen, da vil dem få en movement debuff som gjør at man kan ta dem igjen, bruk så CC din klasse har for å få slått ned de siste helse poengene.

Lenke til kommentar

Vurderer veldig sterkt å kansellere nå, er lei av å være beta-tester som betaler for det. Vi drepte akkurat Yakmar, men før vi fikk loota så overloada serveren. Alle kræsjer og loot-box forsvinner. Får faktisk tak i en GM på sekundet som intet kan gjøre.

 

Skjønner at Funcom måtte haste ut spillet, da de ikke hadde råd å utsette det en gang til, men det er så mye end-game som må fikses på at de umulig kan ha sett på det annet en å slenge det sammen og håpe at folk bruker lang tid på å komme seg dit.

Lenke til kommentar
Vurderer veldig sterkt å kansellere nå, er lei av å være beta-tester som betaler for det. Vi drepte akkurat Yakmar, men før vi fikk loota så overloada serveren. Alle kræsjer og loot-box forsvinner. Får faktisk tak i en GM på sekundet som intet kan gjøre.

 

Skjønner at Funcom måtte haste ut spillet, da de ikke hadde råd å utsette det en gang til, men det er så mye end-game som må fikses på at de umulig kan ha sett på det annet en å slenge det sammen og håpe at folk bruker lang tid på å komme seg dit.

 

Men da igjen så er det vel kanskje 5% av kundene som har rushet til lv80. Husker i World of Warcraft at dungeon armor 1 ikke hadde fått textures engang når det spillet var nytt.

 

 

Det er vel egentlig prisen en betaler om en powerlevler i et nytt mmorpg spill...noe somsagt folk flest ikke gjør utenom en liten gruppe. Dem blir selvf skuffa men resten av kundene kommer ikke til å ha dette problemet i så stor grad ivertfall når dem kommer dit.

Lenke til kommentar
starter sikkert opp igjen, men for min del ble sånne småting kombinert med at det lagger som et helvette på maskina mi som kjører bioshock flytende på maks nok til å legge det på hylla for nå

 

Bioshock krever ingenting imo..

 

Ingen av oss er "betalende" kunder før første månedsavgift skal betales. betalte for cd-key, greit nok. Men vi betaler intet for "beta"(som dere kaller det) atm.

 

Jeg må betale den 26.6.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Jeg sluttet og spille fordi det enda er ganske mange bugs som irriterer meg. Jeg hadde også noen digre FPS drops nå og da som gjorde at jeg lagget som faen. Jeg spiller jo fortsatt wow og syns AOC ble ganske mye likt. Desuten syns jeg det ble for mye levling, det var liksom ikke noe annet å gjøre enn å levle... men jeg spilte jo bare til lvl 21 da

Endret av Dernel
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Er level 62 og har kommet dit ved å queste, og har fremdeles en del quester igjen. Ser ikke hvor grindingen kommer fram. :) Kan endre seg på slutten selvfølgelig, men har nok å henge fingrene i nå.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...