Gå til innhold

Hvorfor sluttet du med Age of Conan?


Anbefalte innlegg

Jeg må bare si at dere som blir lei dere av denne typen tråder og tror at disse får noe å si for hvor mange som kommer til å spille så kan jeg berolige dere med å si at det var langt flere sytetråder når wow kom ut.

 

Det er bare noe med mmo-spillere spesielt hardcore. De er nok ekstra kresne og skal ha alt perfekt etter deres behag med en gang. Tror nok dette spillet kan få noe rundt halvparten av wow sine tall. Ikke dermed sagt at disse kommer fra wow :).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke egentlig vente at de skal kopiere wow 100% heller, den høyreklikkings-saken er imo en ganske unyttig ting å klage på. Jeg foretrekker guild invite fra keyboardet, har ikke begynt med aoc ennå pga påstander om mange bugs (ikke ulikt wow i begynnelsen) så jeg tar meg en god sommerferie og starter opp med aoc eventuelt når det begynner å bli trasig vér og tidlig mørkt:D

Lenke til kommentar
men om det hjelper på de patetiske livene deres

 

Sjelden jeg får lyst til å dra frem bjerkerisen, men stompen din burde fått smake ett rapp eller to.

Makan til lavmål finner du garrantert ikke over barneskole nivå.

 

Hehe, gikk bedre enn forventet. :lol: Men ærlig talt, om femten sider med "Det stinker" "Nei det er bra" "Ikke f'en!" ikke er så lavt som det går ann å komme er det noen som har et problem. :p Men for all del, kos dere med denne "diskusjonen". ;) Har for øvrig opplevd akkurat det samme i LotRO flere ganger. Enten er jeg 100% enig i alle de idiotiske forslagene folk kommer med, ellers klager jeg hele tiden. :p

Lenke til kommentar

Her er en liste over tråder i mmorpg når wow kom ut:

 

Must say goodbye to wow: http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/thread/30404

 

Is wow gonna be the most popular mmorpg of all time?: http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/thread/31056

 

Does anyone else wish they hadn’t bought wow? http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/thread/31258

 

Anyone else disappointed? http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/thread/31519

 

Hype only thing keeping wow alive? http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/thread/31484

 

Giving away free wow account! http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/thread/32770

 

What are the good points of wow? http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/thread/34435

 

Do you wanna play wow? http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/thread/36003

 

Rated 8.7 (what a joke) http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/thread/37013

 

Anyone sick of it yet? http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/thread/36960

 

Why I left wow. http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/post/368698#368698

 

This game is a big disappointment: http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/thread/39379

 

My reasons for cancelling http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/thread/40329

 

Today I quit wow, here is why http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/thread/42282

 

Leaving world of warcraft http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/thread/43716

 

Should I buy wow? http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/thread/42902

 

PvP is horrible: http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/thread/46155

 

What does everyone think of wow?! http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/thread/45747/page/1

 

Are looking to buy but heard wow really sucks pls help http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/thread/46650

 

PC Gamer UK burns WoW: http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/thread/48321

 

Players starting to leave WoW: http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/thread/48597/page/1

 

3 weeks of playing wow and bored to death: http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/thread/49020

 

An opinion about why wow is unsatisfying http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/thread/49566

 

Wow is trash: http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/thread/48647

 

Noen som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar

Det var 280k salg av spillet ved release. Conan hadde 400k. Hvis du leser trådene så er mye av klagene akkurat det samme. Polished, men uferdig, lite endgame materiale, kjekt men går fort lei etc.

 

Poenget er at her gjelder det å være litt tolmodig. Jeg angret ganske mye på at jeg ikke ble med fra launch i wow. Kom liksom aldri helt opp på nivå med de som var der hele tiden, selv om det ble endel epics.. Mye av bugsa etc ble luket ut i wow og det ble størst i sitt slag. Det samme kan godt skje her. Det vet ingen. Ingen trodde wow skulle bli større enn lineage 2 3-4mnd etter wow-launch. Det tok et halvt år og vips så var lineage forbigått..

Lenke til kommentar

Det har blitt sagt flere ganger i tråden og jeg har latt det gå, men til info. WoW kom ikke ut i 2003 og er ikke 5 år gammelt. Kom ut i 2005 og er 3 år gammelt. Så det er ikke sååå veldig lenge sia som folk skal ha det til. Og jeg har lest ørten hundre "WoW suger derfor slutter jeg" tråder på forumet dems.

Lenke til kommentar

Det er nettopp derfor at nye MMORPG spill må ha en høy standard av polish for å lykkes. Mange har spilt WoW i noen år og krever at nye spill skal være bedre enn WoW var på 1.0, dette er jo bare logisk.

 

Er påstanden at det er umulig å lage et spill som ikke føles halvferdig i MMO sjangeren til PC? Selvfølgelig ikke, vi har hatt uflaks med halvhjertede prosjekter. LOTRO, Vanguard, D&D Online, Saga of Ryzom etc har alle manglet finpussen som trengs for å holde på spillere.

 

Når jeg da leser på det offisielle AoC forumet at sieging og slike ting på lvl 80 er broken mechanics, (Ja, jeg vet at dette er nay-sayers meninger og jeg tar ikke alt som blir skrevet på internett for god fisk, men det gir fremdeles et inntrykk) så blir jeg bekymret på om spillerne kommer til å holde ut til ting blir på et høyere nivå.

 

Det er akseptabelt at AoC er buggete og mangler features, for det gjorde også WoW da det kom ut, men gaming verdenen har blitt nådeløs og spillere kresne for kvalitet.

Lenke til kommentar
Som sagt, året er 2008, har enn del og si, nu som MMORPG er blitt så mye mer populært enn i 2003.

 

Fakta basert på noe du leste i donald gutten min?

Skal du være med å diskutere, så lat ihvertfall som om du vet hva du snakker om.

 

Nå var det ikke jeg som kom på 2003, så bare en som skrev her noen poster ovenfor, men som årene går da, ikke lett å huske azz ^^

 

Sjekket opp wiki og den sier:

NA / AUS November 23, 2004

EU Feb 2005.

Lenke til kommentar

Greit det.

Synd at du er skuffet over spillet, men å opptre som en fanatisk anti aoc, før spillet har vært i nærheten av å etablere seg blir i mine øyne en veldig svak handlig.

 

Igjen, synd at du ikke likte spillet. du har sikkert betalt som alle oss andre og da er det kjipt å bli skuffet.

Kanskje du tar det opp igjen senere og oppdager noe du ikke fikk med deg denne gangen.

 

Uansett.. Lykke til =)

Lenke til kommentar
Nå var det ikke jeg som kom på 2003, så bare en som skrev her noen poster ovenfor, men som årene går da, ikke lett å huske azz ^^

 

Sjekket opp wiki og den sier:

NA / AUS November 23, 2004

EU Feb 2005.

Skal ikke kommentere bruken av ordet azz, men du svekker troverdigheten ved det du sier når du sier at du leste det noen andre skrev. Må ha fakta banka inn i hue før du kan påstå noe ;)

 

Er fullstendig klar over at det kom i slutten av 2004 i USA, men anser meg selv som europeer og går ut ifra at de fleste her starta da. Så 2005 er mer riktig enn 2003 iallefall. Selv så starta jeg ikke før på sommeren i 2005 så jeg merka ikke noe særlig til mangler. Men igjen så fanga spillet meg på en annen måte enn Conan. Som jeg forøvrig ikke har spilt på et par dager :p Og det var bare en halvtime... Må nesten spille litt da :!:

Lenke til kommentar

Er dette den samme thescorp vi kjenner fra axemen/fury? ;)

 

Uansett. Dette var en glitrende post! :D

 

Latt det jeg er utrolig enig i står igjen under.

 

Tenkte jeg skulle hive inn mine to cents i tråden her, selv om mye av det jeg mener er nevnt i tidligere innlegg. Men det er nå engang slik at dette blir min subjektive mening, og ikke en mening jeg mener alle andre bør ha;

 

1: Mitt største problem med spillet er alle lovnadene som ikke ble tilfredstilt. Ja, i så måte skiller jo ikke Funcom seg ut fra andre MMO-utviklere. (Wow: Hero classer, siege battles etc etc ble nevnt fra starten av) Og det irriterer meg like mye her, som det gjorde i WoW. Det var så mye bra som var planlagt med AoC...Noe er utsatt, andre funksjoner er fjernet. Siegebattles, DX10, taktiske formasjoner, ett avansert combatsystem, (For castere er det jo helt likt som i andre spill..bare mindre knapper å holde styr på. Ikke nok med det, men de gjorde det...enklere.) Alle tingene som ble nevnt i forkant var ting som fikk meg til å ha (for) store forventninger til spillet.

 

[klipp]

 

3: Spillet i seg selv er lite innovativt. Men noe mer er jo ikke å forvente. WoW har lagt listen for hva "casual" spillere på ett helt annet nivå, og åpnet ett mye større market for å selge MMO. Håpet mitt er at vi en gang får ett MMO som faktisk leverer det de lover, utenfor en "cartoonish" grafisk motor. Noe som igjen var håpet mitt for AoC.

 

100% Enig i punkt1. Siden jeg levler så treigt har jeg tro på at endel av dette er på plass når jeg treffer level 80.

 

Hva man også kunne lagt til, er alle featsene på karakterene som er "broken". Spiller ranger og det er en del som er bugga.

 

Sett i lys av det vi nå har "snakket" om er det ganske utrlig at FunCom fiksa freckles (fregner?) hvordan kom det så høyt opp på lista? Haha :D

Et og annet jeg hadde satt dev-teamet på før det gitt. ;)

 

Kunne du utdype punt 3. litt? Følger deg på det med innovatitet. Men er ikke helt sikker på hva du mener med dette rundt casual. Personlig mener at WoW var det mest casual uvennlige spillet jeg kjenner til. Pre-Arena var det slik at hvis du ikke var på 20 timer pluss ukentlig kunne man bare pakke sammen. Så kom Arena, og det siste året har jeg spilt "kun" arena (og litt heroics for bagder), og dermed greid meg helt fint i spillet med ca 5-10 timer ukentlig. Og mye av dem var køer. Så jeg mener at per dags dato grenser WoW til å være casual vennlig. Det man dog kan si er at det er veldig lite content for casuals i PvP WoW. Det er de samme 3 gamle arenaene, de samme 3 bg'ene og de samme ca 10 heroicsene (pve for bagder til pvp gear). Derimot for hardcore raidere "spys" det ut stadige nytt content.

 

AoC derimot synes jeg fra dag 1 har vært relativt casualvennlig. Jeg er fortsatt ikke 80, og opplever meg ikke som en taper i spillet for det. Det var en ting FunCom faktisk lovte, og som de har levert (selvom dev'enes 3 timer i uka estimat fortsatt er for snaut) ;) .

 

Jeg håper for Border Kingdoms og annen end game PvP at man greier det samme. At like casual guild can sloss mot hverandre og ikke oppleve å bli pløyd over av hardcore hele tiden. må jo også være kulere for hard-core å bli utfordret av sine likesinnede.

 

Faktisk skjønner jeg ikke hvorfor Blizzard ikke innførte et tilsvarende tier system i bg'ene sine. Tenkt om grønne player chars kunne spille mot andre grønne player chars i bg og etter hvert som blir blå spille mot andre likesinnede osv. og på den måten skaffe seg tier av pvp gear. Dette ville gjort at noobs ble pløyd o er hele tiden, og at fult tier3/4 fikk en utfording). personlig synes jeg ihvertfall det er mer rewarding å vinne over god motstand.

 

4: Verden virker litt...tom, pga instancegreiene. Jeg innrømmer faktisk at jeg savner den sømløse spillverdenen i WoW i så måte. Nå er jeg usikker på tallene per instance, men såvidt jeg forstod så er det litt avhengig av sonene hvor mange folk som må til før det åpnes en ny instance. Ubekreftede rykter sier en noen og femti personer per instanse, noe jeg ikke har problemer med å tro på heller. Jeg ser helt klart positive elementer med det også, men for ett MMORPG, hvor fokuset er på PvP synes jeg det er skuffende hvis tallene stemmer.. Er skuffende med 48 vs 48 for siege battles også.. Men jeg vet ingenting om hvordan de eventuelt fungerer nå, så blir litt tidlig å kritisere for noe jeg ikke har prøvd.

 

5: Grinding. Level 1-50 er ikke så galt. Og gjør du mye grå quests, kan du relativt lett komme deg til litt over 60. Og problemet er forsåvidt ikke at grindingen tar lang tid, for alle har vel funnet ut at det å apprentice noen, og grinde i Kheshatta er desidert den kjappeste måten å levle på. Men jeg liker å ha ett par alts...Jeg liker å lese quester, og få med meg storyline stuff. Jeg hater å grinde. Hadde ikke gjort meg noenting om jeg hadde brukt fem dager lengre på 1-80, enn noen som grinde sålenge som jeg kunne dillet rundt i mitt eget tempo og gjort questene jeg ville og fortsatt hatt flere quester igjen når jeg var 80. Men slik er det simpelthen ikke i AoC.

 

[klipp]

 

Poenget mitt er ikke nødvendigvis at litt grinding innimellom skader noen. Hadde det bare vært en bar der, og en bar her. Men når man er nødt til å grinde level etter level får jeg litt...meh. Det passer meg rett og slett ikke.

 

Vedlig enig i punkt 4 og 5, minus dette med alt's. Liker bare main selv, siden jeg synes alts tar bort immersion og teamfølelse, og spillet blir for tidkrevende uansett.

 

Tror jeg at AoC har potensiale? Ja, det tror jeg. Om noen måneder..Når alt de lovet som faktisk kommer, er i spillet. Og når siege battles er testet skikkelig, og fikset på. (For de ble ikke testa i beta såvidt meg bekjent.) Jeg har ikke helt gitt opp spillet enda, men jeg orker rett og slett ikke å betale for å spille betaen av ett spill. Og nei, andre MMO jeg har spilt har ikke nødvendigvis vært bedre ved release men jeg synes vi som forbrukere bør kunne forvente mer av spillutviklere i 2008 enn vi gjorde i 2003.

 

Mine to cents.

 

Godt sagt! :thumbup:

 

edit: skrivefeil

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

 

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=145130

 

Her står det i tillegg noe som gledet et gammelt spillerhjerte, da det er nettopp hva jeg misliker sterkest - nemlig:

 

"We're told a better user interface will be introduced "soon" as well,"...

 

Dere som ikke likte AoC , kom tilbake om et halvt år ;) Da vil dere få et MYE mer polert spill .

 

Jepp. Blir neppe å vente et halvår, men vi får se. Da kommer jeg nok tilbake og syter.

 

Until then - Have fun all :thumbup:

Lenke til kommentar
1: Mitt største problem med spillet er alle lovnadene som ikke ble tilfredstilt. Ja, i så måte skiller jo ikke Funcom seg ut fra andre MMO-utviklere. (Wow: Hero classer, siege battles etc etc ble nevnt fra starten av) Og det irriterer meg like mye her, som det gjorde i WoW. Det var så mye bra som var planlagt med AoC...Noe er utsatt, andre funksjoner er fjernet. Siegebattles, DX10, taktiske formasjoner, ett avansert combatsystem, (For castere er det jo helt likt som i andre spill..bare mindre knapper å holde styr på. Ikke nok med det, men de gjorde det...enklere.) Alle tingene som ble nevnt i forkant var ting som fikk meg til å ha (for) store forventninger til spillet.

Jeg kan desverre ikke være enig med deg her TheScorp.

 

Prøv PvP f.eks i endgame, så er det på langtnær så enkelt som WoW gjorde det. Man har flere ting å tenke på.

 

Healingclasses og HoTs som stacker og ikke stacker. Er det to Bear Shamans og en Tempest of Set f.eks i en gruppe som PvP'er mot deg, så dreper man ToS først pga Bear Shamans heals ikke "stacker" sammen så bra som de forskjellige priest klassene gjør det.

 

Healing fungerer på en helt annen måte der man må sikte mer samt plassere seg riktig. Prøv raiding så ser man hvor viktig det er at spillere plasserer seg riktig pga collition detection. Tanks skal ha muligheten til å flytte på seg, og man må også sørge for å stå godt samlet slik at prestene får healet alle.

osv osv.

 

Lettere? På hvilken måte?

 

Jeg kan lett drepe 2 og 3 spillere om de ikke aner hva de driver på med, mens jeg kan tape mot en spiller 5 levler under meg hvis han har peil. Det kunne man ikke i WoW.

 

2: De snakket om en mye mer dynamisk verden, hvor ting du sa og gjorde ville ha enn innvirken på hva som skjedde, og på sett og vis klarte de vel å tilfredstille lysten min på noe slikt noenlunde. Men det var langt i fra like dynamisk som jeg hadde forventet. De la til flere forskjellige svar på NPCene, men det som er så utrolig irriterende er at om det er syv svaralternativ så er det bare to "aksjoner" du kan ende opp med å ta; "Ja, jeg tar questen", eller "Nei, jeg vil ikke ha den". Men, igjen dette er kanskje mer opp til hvilke forventninger jeg hadde til spillet selv. Tortage i seg selv gav meg mer "Wow, dette er kult" følelsen enn noe annet pga voiceoveren.

 

En dynamisk verden trur jeg man skal lete lenge etter når det gjelder MMOs, og det burde da de fleste som har en viss kjennskap til sjangeren skjønne.

 

Men, det skal være sakt at AoC faktisk har en ganske spillerbassert dynamisk verden, hvor politikk står høyt oppe blant de som ønsker å utrette noe i endgame. Så på en måte så er spillet ganske dynamisk, men dog ikke på samme måte som du ønsket her.

 

 

4: Verden virker litt...tom, pga instancegreiene. Jeg innrømmer faktisk at jeg savner den sømløse spillverdenen i WoW i så måte. Nå er jeg usikker på tallene per instance, men såvidt jeg forstod så er det litt avhengig av sonene hvor mange folk som må til før det åpnes en ny instance. Ubekreftede rykter sier en noen og femti personer per instanse, noe jeg ikke har problemer med å tro på heller. Jeg ser helt klart positive elementer med det også, men for ett MMORPG, hvor fokuset er på PvP synes jeg det er skuffende hvis tallene stemmer.. Er skuffende med 48 vs 48 for siege battles også.. Men jeg vet ingenting om hvordan de eventuelt fungerer nå, så blir litt tidlig å kritisere for noe jeg ikke har prøvd.

Jeg er helt enig at i levlings tiden så er sonene ganske "tomme". Men hvis man ser på hvor langt man faktisk kan se i spillet, så blir det jo kanskje forståelig at man ikke møter på noen hver andre meter. Man kan faktisk se spillere løpe rundt 6-700+ meter fra seg om man har alt på maks, og da blir det straks ikke så tomt lengre.

 

Server teknologien vil dog til stadighet utvikles og fler og fler vil kunne få være i en instance om gangen, men for å være erlig så trenger ikke Kheshatta (endgame sone) flere spillere, for her er det kaos stort sett 24/7. Men slik blir det da når folk ender opp i en og samme sone til slutt, fantastisk spør du meg, for det er akkurat dette som er grunnen for at guilds kan kontrollere og styre spillet som de vil om de er store og sterke nok, noe som jo da skaper allianser samt generell politikk på serveren.

 

 

5: Grinding...[snap]

Jeg er helt enig. Spillet mangler content fra 60 og oppover til 80, så noen alt vil jeg ikke lage før FunCom har fått presset ut de questene samt den nye sonen de skal ut med før sommeren er over.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Nå var det ikke jeg som kom på 2003, så bare en som skrev her noen poster ovenfor, men som årene går da, ikke lett å huske azz ^^

 

Sjekket opp wiki og den sier:

NA / AUS November 23, 2004

EU Feb 2005.

Skal ikke kommentere bruken av ordet azz, men du svekker troverdigheten ved det du sier når du sier at du leste det noen andre skrev. Må ha fakta banka inn i hue før du kan påstå noe ;)

 

Er fullstendig klar over at det kom i slutten av 2004 i USA, men anser meg selv som europeer og går ut ifra at de fleste her starta da. Så 2005 er mer riktig enn 2003 iallefall. Selv så starta jeg ikke før på sommeren i 2005 så jeg merka ikke noe særlig til mangler. Men igjen så fanga spillet meg på en annen måte enn Conan. Som jeg forøvrig ikke har spilt på et par dager :p Og det var bare en halvtime... Må nesten spille litt da :!:

 

Å sammenligne EU WoW release med AoC release blir jo bare dumt. Når spillet kom til europa

Når man først skal forholde seg til fakta så må man forholde seg til fakta. WoW release var når det kom ut i USA, ikke når det kom ut i Europa eller Kina/Japan. Å sammenligne en fresh release med en release for et spill som er 6måneder gammelt gir null mening.

 

Ellers så inneholder whine postene fra WoW relase tiden veldig lite konstruktiv kritikk og er for det meste bare meningsløs syting. Whine postene knyttet til AoC derimot inneholder veldig ofte(ikke hele tiden) godt gjennomtenkt konstruktiv kritikk og har faktisk noe for seg.

 

Når det kommer til WoW så sier jeg igjen at det var for meg var en helt smertefri spillopplevelse fra release(US). Ingen bugget crafting, få bugget quests(om noen), helt ok world PvP(PvP server obviously), man brukte ikke uker på å bli level 60 ala AoC men nærmere 2 måneder og da var det ikke snakk om noe kjedlig mob grinding.

Jeg fikk det jeg forventet selv om det stod i manualen at battlegrounds og "hero" classes skulle være i spillet. AoC derimot har ikke levert litt en gang, og for å være et PvP orientert spill inneholder det merklig lite PvP....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...