Cuneax Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Joda, stråmenn er alltid givende i slike diskusjoner. Hva med å angripe faktiske argumenter istedenfor å komme med villedende synsing? Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Ellers kan man si at AoC er det MMO innen fantasy sjangeren som er mest ULIKT WoW .Så jeg er egentlig litt forbløffet over folk sin sammenligning. Det er bra du ikke er pessimist AoC er langt i fra den fantasy/science fiction sjangeren som er mest ULIK. Med tanke på SWG som er 2 år eldre enn WoW. Er det som jeg vil si er mest ulikt. SWG (pre-cu) er nesten 6 år gammelt MMORPG spill. Hvorfor jeg mener SWG skiller seg mest ut er fordi: De har Player cities hvor man har City Hall (får å lage by), Guild Hall (Hvor man oppretter en guild ved hjelp av en terminal som er inne der), Cloning center, Hospital, Theater, Garage, Merchent Tent, Shuttle Port (hvor man kunne kjøpe billett til andre steder på planeten som byen din stod) for byen. Man kunne også velge hva slags by det var om man skulle få bonus får crafting eller om man ville få bonus på buffene isteden. Large Naboo, Tatooine,Corellia og Generic. Så har man også medium og small av disse typene for spillerne som bruker vanlig hus. Guildhall ble brukt som shopping mall. Man kan gi admin rettigheter til flere i guilden så de kan sette opp sine ting og vendors i bygningen også. Man hadde også PVP som også kunne inneholde PVE. Hvorfor PVE var innblandet var fordi man kunne sette opp faction bases. Hvor da imperial guilds hadde imp base og rebel guilds hadde rebel baser. Var man rebel f.eks. kunne man sette opp Rebel base i byen din med NPC, miner, alarmer, turrets osv. Så basen var greit beskyttet mot inntrengere. Seff kunne man også velge å raide disse basene. For å sprenge de trengte du visse professions som smugglere, bounty hunters, squad leader osv. Når man enn hacket fiendens datamaskiner gikk alarmen og den guilden som er basen blir raskt varslet, og det tar ikke lang tid det blir en stor kamp. Rebellions VS Imperials! Man kunne velge om må skulle gå PvP eller ei. Det tok 30 sek. får å bli PVP klar, og det tar 5min og gå covert igjen. Så man burde være solklar før man velge å gå PvP. Armor, våpen blir skadet av harde kamper og derfor bli en dyr erfære om man driter seg ut ofte pluss at alt blir 5% skadet viss man dør. Man kunne fikse våpen, armor osv. men de fikk dårligere levetid for hver gang. Så når man dinget 0/23000 f.eks. var gjenstanden ødelagt for alltid. Man kan blande professions (klasser) sammen etter som man vil. Selv om man har max 250 skillpoints så man kan mestre 3 klasser samtidig max. Det er hele 36 klasser i spillet. Man trenger ikke å være en kriger viss man vil, man kan velge å entertaine folk hvor man da også gir buff å tjener penger. Man velge å være pure doctor hvor man kan velge å bare å buffe folk for cash, men siden man har hybrid klasse kan også være Master Swordman/Doctor hvor man kan gjøre PvE og buffe folk får masse cash. Det betyr at man ikke trenger å like PvP/PvE for å spille spillet, fordi det er så utrolig mye annet man kan gjøre som sosialisering, være mayor for byen, sette opp factories, crafte hvor man kan lage epic gjenstander om man har de riktige ressursene. Man har decay så ting må lages heletiden. På den måten tjener craftere masse penger ved å lage produkter å så sette dem opp på sin egen vendor i sin egen mall. Man har også mount hvor man skyte med våpen eller bruke sverd/lanse fra. Så kan man også unlocke det siste profession som er Jedi hvor du tar må ha funnet visse områder i spillet, må fullføre 3 forskjellige Theme Parks som inneholder mange forskjellige quests, du må ha gjort spesielle og tidkrevende quester i et sted som heter Village som er i et øde område. De questene jeg snakker om kan man bare velge 1 av hver 3 uke. Hver gang man fullfører ett quest unlocker man en branch hvor man må da fylle med XP. Og det tar ca 4 månder å fullføre dette med hard grinding ved siden av. Til slutt kan man unlocke sin jedi som man også må trene opp fordi jedier har sine egne professions hvor de kan velge å mestre 3 av 5 professions. Som er valgfritt etter hva man liker. I SWG har man også Bounty Hunter som profession og disse kan jakte på jedis igjen. Det var 12 planeter hvor man kunne fly til. Planetene var 8kmx8km store som betyr at de vær enkelte var svært store å boltre seg på. Man hadde også Space Combat som betyr at man kunne fly å slåss i rommet, samt bruke de som ett fremkostmiddel. "Quest" I SWG er for å få sjeldne rewards og får unlocke enkelte ting. SWG var også ett svært bra spill for folk som liker å leve seg inn roller altså RPG. EDIT: Desverre ble dette spillet med store potentsialer ødelagt av SOE (Sony Online Entertaiment). Takket være en Combat Upgrade med navnet NGE (New Game Enchantments) som fikk så å si alle til å leave spillet... Endret 19. juni 2008 av Lubben Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Er vel heller det at mange hadde gledet seg til dette spillet i flere år og hadde veldig høye forventninger. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Heisann Jeg og vennekretsen "oppdaget" AoC rundt februar '07, og da skulle tydeligvis spillet komme ut i mars '07 en gang. Det gjorde det aldri, og pånytt og pånytt ble det utsatt. Vi sa faktisk: "Jaja, det blir vel verdt ventinga, blir sikkert utrolig bra når det kommer ut." Jeg slutta vel med gaming rundt august '07, men da jeg så i vår at det kommer faktisk ut en gang, så vurderte jeg å starte igjen. Men først ville jeg prøve det hos en venn som faktisk hadde kjøpt det. Og det var virkelig et skuff. "Err... That's it?" tenkte jeg. Stygg UI, likte egentlig ikke gameplayet, og alt virket så dullt og kjedelig. Jeg personlig følte at dette var et spill som var noe helt utrolig overhypa. Ja, jeg hadde for store forventninger, men det mener jeg at jeg har fått av Funcom selv. EDIT: Heh, nå startet jeg vel virkelig aldri egentlig, så jeg kunne vel egentlig aldri ha sluttet heller, hehe. Endret 19. juni 2008 av fBlikeng Lenke til kommentar
Andre88no Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 jeg ville kjøpt spillet og prøvd det noen uker. du får en helt annen opplevelse av spillet når du får startet din egen karakter og spillt med den. jeg var hos en kamerat og så på wow i closed betaen og jeg syntes det så kjipt ut, men han overtalte meg til å prøve open betaen og jeg ble dønn hekta (frem til tbc kom) Lenke til kommentar
aril Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Som vi skjønner ut ifra tråden så må AoC oppleves før man kan dømme det. Helt klart. Det er det liten uenighet om. Spørsmålet er snarere: i forhold til hva? Å måle noe, i den hensikt å gjøre meg opp en mening om hvorvidt dette 'noe' er godt nok eller ikke, betinger at jeg kan måle det opp imot en, for meg, kjent størrelse. Det er den eneste muligheten jeg har. Å hevde noe annet faller, etter min mening, på sin egen urimelighet. Jeg sitter med en følelse av at AoC har havnet på Riksantikvarens liste over fredete kulturminner. Det synes å være full aksept for å sammenligne AoC med hva som helst, bare ikke WoW. Da snakker vi plutselig om en skjør liten sak som det skal dulles med, og ord må pakkes inn i bomull. Dette er å gjøre AoC en bjørnetjeneste og det hele minner om politisk retorikk hvor det foreligger en tendens til å sage av grenen man selv sitter på. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Joda, stråmenn er alltid givende i slike diskusjoner. Hva med å angripe faktiske argumenter istedenfor å komme med villedende synsing? Det er vansklig å angripe argumenter som er bygget på subjektive meninger om et spill. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Samme her. Jeg har brukt masse tid på wow 2005-2007, kanskje enda mer på quake 3 fra 2000-2004 og litt på cs og battlefield 2005. Ingen av gangene gadd jeg å uttrykke min misnøye etc på forums når jeg slutta med de respektive. Jeg tror noe av årsaken til at noen poster dette ligger i følgende tanker: "hei det er mange som liker dette spillet. Om jeg poster noe negativt så er det mange som vil reagere på dette og jeg får masse oppmerksomhet. Det er litt rush å sette sinn i kok etc" eller "Shit nå stikker alle fra wow, som jeg har brukt uhorvelig mye tid på for opparbeide meg status og gear, nå gjelder det å redde stumpene". Hva tror dere? Hehe ja jeg har sagt det før , hadde jeg brukt like mye tid på å whine om alle spill jeg ikke likte , så hadde jeg sultet ihjel . Jeg vet om mange guilds i WoW som har blitt oppløst fordi folk har gått over til AoC , det er jo hekt naturlig siden førsteopplaget på Conan 700.000 ble utsolgt første 2 ukene . Det er KLART det ble endel panikk og ramaskrik blant de i WoW som har investert mye tid i spillet . Jeg kan tilmed skjønne at de ser på AoC som en trussel og prøver å rakke ned på spillet i slike meningsløse tråder som dette - kamuflert som " konstruktiv kritikk ". Skal man skrive kritikk , så skriver man det på AoC forumet - det offisielle , der det virklig når fram til utviklerene. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg kan tilmed skjønne at de ser på AoC som en trussel og prøver å rakke ned på spillet i slike meningsløse tråder som dette - kamuflert som " konstruktiv kritikk ". Kan jo snu litt på flisa og si at Blizzard har fått konkurenter, noe som er positivt for WoW spillere Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg kan tilmed skjønne at de ser på AoC som en trussel og prøver å rakke ned på spillet i slike meningsløse tråder som dette - kamuflert som " konstruktiv kritikk ". Kan jo snu litt på flisa og si at Blizzard har fått konkurenter, noe som er positivt for WoW spillere Blizzard har selv sagt at sjangeren trenger flere store spill for å overleve Bortsett fra en 2-3 spill er det tynt med bra onlinespill i en skjør bransje . Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Det er vansklig å angripe argumenter som er bygget på subjektive meninger om et spill. Blir det for vanskelig er det bare å la være. Det er bedre enn å komme med mildt sagt håpløse generaliseringer, synsing, latterliggjøring og hersketeknikker. Hehe ja jeg har sagt det før , hadde jeg brukt like mye tid på å whine om alle spill jeg ikke likte , så hadde jeg sultet ihjel . Jeg vet om mange guilds i WoW som har blitt oppløst fordi folk har gått over til AoC , det er jo hekt naturlig siden førsteopplaget på Conan 700.000 ble utsolgt første 2 ukene . Det er KLART det ble endel panikk og ramaskrik blant de i WoW som har investert mye tid i spillet . Jeg kan tilmed skjønne at de ser på AoC som en trussel og prøver å rakke ned på spillet i slike meningsløse tråder som dette - kamuflert som " konstruktiv kritikk ". Skal man skrive kritikk , så skriver man det på AoC forumet - det offisielle , der det virklig når fram til utviklerene. Latterliggjøring og generalisering Og kritikk kan man skrive hvor som helst, spesielt på Diskusjon.no. Ser ikke hvorfor det er så nødvendig å plassere all kritikk på ett sted. Ute av syne, ute av sinn, kanskje? Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Det må da være noe med AoC som får folk til å bruke flere timer til å snakke om det selv om man ikke liker det? Når jeg sluttet med WoW f.eks så brukte jeg da ikke flere timer på å si hvorfor jeg sluttet, og heller ikke diskutere det. Jeg la spillet på hyllen og brukte heller tiden på å finne meg et annet spill. Forkjellen på WoW og AoC i så henseende er vel at WoW plutselig var der. De bygnte hypingen rett før. AoC har vi hørt om lfere år i forkant. Dessuten var MMO-miljøet veldig nisje før WoW. Man viste hvordan EQ var å regnet med det samme. At Blizzard geride å gjøre sjangeren så mye bedre kom tross Blizzard navnet overaskende på mange. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Latterliggjøring og generalisering Ja endel av postene her fortjener faktisk ikke annet . Men nå skal jeg la dere få sørge i fred over at conan ikke ble deres neste store MMO . Lykke til Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Er fristende å bare legge aoc på hyllen, synes ikke det er gøy lenger og har egentlig ikke hatt noen øyeblikk da det virkelig har vært gøy helle, kanskje unntatt enkelte kampsituasjoner (kampsystemet i aoc er veldig bra og håper det blir videreført i andre spill, det er en fryd å være en healer), antar at jeg allerede har overspist meg på mmo spill med wow, og nå er jeg så mett at det skal svært mye til for å friste meg. Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Tenkte jeg skulle hive inn mine to cents i tråden her, selv om mye av det jeg mener er nevnt i tidligere innlegg. Men det er nå engang slik at dette blir min subjektive mening, og ikke en mening jeg mener alle andre bør ha; 1: Mitt største problem med spillet er alle lovnadene som ikke ble tilfredstilt. Ja, i så måte skiller jo ikke Funcom seg ut fra andre MMO-utviklere. (Wow: Hero classer, siege battles etc etc ble nevnt fra starten av) Og det irriterer meg like mye her, som det gjorde i WoW. Det var så mye bra som var planlagt med AoC...Noe er utsatt, andre funksjoner er fjernet. Siegebattles, DX10, taktiske formasjoner, ett avansert combatsystem, (For castere er det jo helt likt som i andre spill..bare mindre knapper å holde styr på. Ikke nok med det, men de gjorde det...enklere.) Alle tingene som ble nevnt i forkant var ting som fikk meg til å ha (for) store forventninger til spillet. 2: De snakket om en mye mer dynamisk verden, hvor ting du sa og gjorde ville ha enn innvirken på hva som skjedde, og på sett og vis klarte de vel å tilfredstille lysten min på noe slikt noenlunde. Men det var langt i fra like dynamisk som jeg hadde forventet. De la til flere forskjellige svar på NPCene, men det som er så utrolig irriterende er at om det er syv svaralternativ så er det bare to "aksjoner" du kan ende opp med å ta; "Ja, jeg tar questen", eller "Nei, jeg vil ikke ha den". Men, igjen dette er kanskje mer opp til hvilke forventninger jeg hadde til spillet selv. Tortage i seg selv gav meg mer "Wow, dette er kult" følelsen enn noe annet pga voiceoveren. 3: Spillet i seg selv er lite innovativt. Men noe mer er jo ikke å forvente. WoW har lagt listen for hva "casual" spillere på ett helt annet nivå, og åpnet ett mye større market for å selge MMO. Håpet mitt er at vi en gang får ett MMO som faktisk leverer det de lover, utenfor en "cartoonish" grafisk motor. Noe som igjen var håpet mitt for AoC. 4: Verden virker litt...tom, pga instancegreiene. Jeg innrømmer faktisk at jeg savner den sømløse spillverdenen i WoW i så måte. Nå er jeg usikker på tallene per instance, men såvidt jeg forstod så er det litt avhengig av sonene hvor mange folk som må til før det åpnes en ny instance. Ubekreftede rykter sier en noen og femti personer per instanse, noe jeg ikke har problemer med å tro på heller. Jeg ser helt klart positive elementer med det også, men for ett MMORPG, hvor fokuset er på PvP synes jeg det er skuffende hvis tallene stemmer.. Er skuffende med 48 vs 48 for siege battles også.. Men jeg vet ingenting om hvordan de eventuelt fungerer nå, så blir litt tidlig å kritisere for noe jeg ikke har prøvd. 5: Grinding. Level 1-50 er ikke så galt. Og gjør du mye grå quests, kan du relativt lett komme deg til litt over 60. Og problemet er forsåvidt ikke at grindingen tar lang tid, for alle har vel funnet ut at det å apprentice noen, og grinde i Kheshatta er desidert den kjappeste måten å levle på. Men jeg liker å ha ett par alts...Jeg liker å lese quester, og få med meg storyline stuff. Jeg hater å grinde. Hadde ikke gjort meg noenting om jeg hadde brukt fem dager lengre på 1-80, enn noen som grinde sålenge som jeg kunne dillet rundt i mitt eget tempo og gjort questene jeg ville og fortsatt hatt flere quester igjen når jeg var 80. Men slik er det simpelthen ikke i AoC. Karakter nummer 1: Barbar: Var tom for quests rundt level 57, og endte opp med å grinde vanirs til jeg dinget 59. Tenkte at det var endel opp til min egen noobishness at jeg hadde missa endel quests. Questa litt i EM, men før jeg var level 61 var jeg tom. Så tok turen innom Atzels approach og Thunder River. Det var på dette tidspunktet at jeg tok min første pause. Karakter nummer 2: Tempest of set: Samme som med barbaren, men kom til 66 ved hjelp av atzels approach og thunder river. Innså at jeg måtte grinde igjen og tenkte "Dette gidder jeg ikke". Ble med en grinde gruppe i Kheshatta og grinda til 73, før jeg gjorde en del kheshatte quest + litt mer aoe grinding, men kutta ut på 77. Karakter 3: Priest of Mitra: Level 58, tom for quests, grinda vanirs...Kansellerte kontoen min. Poenget mitt er ikke nødvendigvis at litt grinding innimellom skader noen. Hadde det bare vært en bar der, og en bar her. Men når man er nødt til å grinde level etter level får jeg litt...meh. Det passer meg rett og slett ikke. Tror jeg at AoC har potensiale? Ja, det tror jeg. Om noen måneder..Når alt de lovet som faktisk kommer, er i spillet. Og når siege battles er testet skikkelig, og fikset på. (For de ble ikke testa i beta såvidt meg bekjent.) Jeg har ikke helt gitt opp spillet enda, men jeg orker rett og slett ikke å betale for å spille betaen av ett spill. Og nei, andre MMO jeg har spilt har ikke nødvendigvis vært bedre ved release men jeg synes vi som forbrukere bør kunne forvente mer av spillutviklere i 2008 enn vi gjorde i 2003. Mine to cents. Endret 20. juni 2008 av TheScorp Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Ok, mine fruster: Synes det er ganske utrolig at de ikke har klart å få på plass skikkelig auction, det er jo er slit å bruke den. Man må ta mouseover for å se hva som er hvitt, grønt og blått. Klarer ikke å få listet cloaks og ringer uansett hva jeg gjør. Menyene der man skal velge kategori er tungvindte og ulogiske. Man kan heller ikke bruke tabulator for å hoppe mellom feltene. Og blått eq er ikke bound, slik at de kan selges om og om igjen til latterlige lave priser. Skal man liste f.eks. bare lvl 26 utstyr må man ha range 25-26, ikke 26-26 for da blir det bare rot. Pilene for å trykke dette opp og ned er jo miniatyriske. Og for å invitere til guild kan man ikke høyreklikke, NEIDA! Man må skrive /guild invite <nick>. Det går an å ignorere, men hvor i all verden er ignore-lista? Og hvorfor popper det bare inn navn på friends/guild-lista etterhvert som jeg prater med folk? Utstyr på en level kan ha bedre stats enn en annen på høyere level. Hvorfor i helvette kan de ikke fikse slike BANALE ting som dette?! De har hatt 5 år på seg. Forventer virkelig at grunnleggende ting er på plass ihvertfall. Men Norge er et lite land, det er vel ikke så mange kompetente folk å få fatt i tenker jeg. Endret 20. juni 2008 av WarpX Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 De har vel kanskje prioritert andre ting enn småting som at tab ikke funker på tradern... Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Min første post i denne tråden, men skal spille ett par år til. Dette er bare en liten merknad på det WarpX har skrevet Reagerte mest på at du faktisk greier å klage å syte over at man må skrive /guild invite (tok meg 2 sekunder å skrive btw, ble litt utslitt men la gå). Er dette virkelig noe som gjør at du må slutte med AoC? Det er jo kun snakk om at du er direkte lat når du syter over å måtte skrive /guild invite (brukte 2 sekunder igjen). Og de som du har ignorert finner du hvis du ser på guildoversikten/"venner". Helt nederst, men du orker kanskje ikke å scrolle nedover heller? Og de du har sendt /tell til popper inn på venneliste bare midlertidig, så det kan du vel greie å takle? Og er dette banale ting? Mener du oppriktig at dette er grunnen til at du slutter? Og det med at FC ikke har kompetente folk, er rett og slett bare tull og det vet du. Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Nå ser jeg faktisk ingen plass hvor han sier at han faktisk slutta? Han vil bare ha det fikset? Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Må si spillet var en stor skuffelse for min del. Det hele får meg faktisk til å lengte tilbake til WoW. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå