Gå til innhold

Hvorfor sluttet du med Age of Conan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kudos til trådstarter, enig i svært mye av kritikken som også er grunnen til at jeg kansellerte subscription i dag. Skal muligens teste igjen om 6 mnd. eller noe, hvis AoC er ute av beta modus. Synes det suger skikkelig hvis jeg skal være ærlig. Bruke 5 år på dette er meget skralt...

 

Og fanboys, go away.

Endret av Cayd
Lenke til kommentar
Hva forventer man når man kjøper et MMORPG? :)

Hva skal man svare på dette? Jeg forventet meg i alle fall en god spillopplevelse og en akseptabel videreføring av sjangeren.

 

 

Videreføring av hva da ? MMOs de 10 siste årene har fulgt Everquest sin formel , man viste hva man fikk med conan. At man ikke liker spillet er en helt annen sak .

Lenke til kommentar
Problemet til AoC var at det ble så likt WoW eller ingen verdig videreføring. Det er på sin plass å sammenlikne, spesielt når spillene er såpass like og befinner seg i samme sjanger.

 

 

Dette er den mest utrolige posten jeg har lest hitill i denne tråden .

Det blir litt som å si at "Problemet til half-life var at det ble så likt Doom , det er på plass å sammenligne spesielt når spillene er såppas like og befinner seg i samme sjanger "

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
Videreføring av hva da ? MMOs de 10 siste årene har fulgt Everquest sin formel , man viste hva man fikk med conan. At man ikke liker spillet er en helt annen sak .

Jeg visste ikke hva man fikk med AoC. Funcoms lovnader om gull og grønne skoger ble sakte, men sikkert undergravd av diverse videoer og oppdatert informasjon jo nærmere utgivelse man kom. At spillet ikke klarer å bryte ut av denne "formelen" du beskriver er en faktor som bidro til at jeg ikke ble fornøyd.

 

Dette er den mest utrolige posten jeg har lest hitill i denne tråden .

Hva med å komme med noe konstruktivt, til en forandring?

Lenke til kommentar
Videreføring av hva da ? MMOs de 10 siste årene har fulgt Everquest sin formel , man viste hva man fikk med conan. At man ikke liker spillet er en helt annen sak .

Jeg visste ikke hva man fikk med AoC. Funcoms lovnader om gull og grønne skoger ble sakte, men sikkert undergravd av diverse videoer og oppdatert informasjon jo nærmere utgivelse man kom. At spillet ikke klarer å bryte ut av denne "formelen" du beskriver er en faktor som bidro til at jeg ikke ble fornøyd.

 

Dette er den mest utrolige posten jeg har lest hitill i denne tråden .

Hva med å komme med noe konstruktivt, til en forandring?

 

Jeg la til noe mer i min forrige post får begrunne hvorfor jeg mente posten din er utrolig .

 

Denne MMO formelen er noe alle onlinespill vill følge , sjangeren er med andre ord død for din del .Du vil mistrives i ethvert spill i denne sjangeren i all evighet hvis du følger den tankegangen .

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
Jeg la til noe mer i min forrige post får begrunne hvorfor jeg mente posten din er utrolig .

 

Denne MMO formelen er noe alle onlinespill vill følge , sjangeren er med andre ord død for din del .

Jeg har ingen formening om Halflife vs Doom. Poenget mitt er at jeg fant mange av de samme repetitive og hjernedøde mønstrene i AoC som jeg gikk lei av i WoW. I tillegg var det en rekke andre småfeil og mangler som bidro til å senke opplevelsen ned såpass at jeg ikke ønsket å spille mer. Du kan uttale hva du vil på mine vegne, men det gjør det ikke mer sant. MMO-sjangeren har et stort potensiale og vi kan se konturer av dette i AoC med egenlagde laugbyer og så videre. Det er visst fremdeles et stykke igjen å gå, men jeg er ikke pessimist ;)

 

PS: Hvilken tankegang? Å lete etter noe nytt og givende?

Lenke til kommentar
Jeg la til noe mer i min forrige post får begrunne hvorfor jeg mente posten din er utrolig .

 

Denne MMO formelen er noe alle onlinespill vill følge , sjangeren er med andre ord død for din del .

Jeg har ingen formening om Halflife vs Doom. Poenget mitt er at jeg fant mange av de samme repetitive og hjernedøde mønstrene i AoC som jeg gikk lei av i WoW. I tillegg var det en rekke andre småfeil og mangler som bidro til å senke opplevelsen ned såpass at jeg ikke ønsket å spille mer. Du kan uttale hva du vil på mine vegne, men det gjør det ikke mer sant. MMO-sjangeren har et stort potensiale og vi kan se konturer av dette i AoC med egenlagde laugbyer og så videre. Det er visst fremdeles et stykke igjen å gå, men jeg er ikke pessimist ;)

 

PS: Hvilken tankegang? Å lete etter noe nytt og givende?

 

Du har nok overvurdert AoC ( og MMO-sjangeren ), som endel andre eks-WoW spillere .

 

Ellers kan man si at AoC er det MMO innen fantasy sjangeren som er mest ULIKT WoW .Så jeg er egentlig litt forbløffet over folk sin sammenligning.

 

Det er bra du ikke er pessimist ;)

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Kan gjerne forsvare "lille" AoC jeg. Som forøvrig fikk en kjempestart i salg. Jeg håper dog inderlig at vi ikke kommer så mye høyere enn millionen på spillere når alt har roa seg og vi er kvitt de som forventa noe annet enn det AoC er. (Jeg forstår at dere er skuffa, men trenger vel ikke å rakke ned på spillet på den måten som har blitt gjort)

 

Diskusjonen er forholdsvis håpløs. Vi har forskjellige smaker og liker forskjellige ting. Jeg likte WoW. Jeg liker Conan. Skulle jeg valgt her og nå hadde jeg gått for Conan. Men ikke kom hit og si at "Fanboys(?)" skal holde seg unna når dere samtidig sier "Dette er en tråd nye spillere kan lese og kanskje revurdere kjøpet" Som vi skjønner ut ifra tråden så må AoC oppleves før man kan dømme det. Blir spennende å se hvor mange som spiller etter sommeren for da tenker jeg vi har de som liker spillet med oss. For dere som ikke likte det. Håper dere finner et annet spill dere liker :)

Lenke til kommentar

Det store problemet er at folk ikke klarer å holde seg saklige og seriøse. Hersketeknikker befinner seg på begge sider i denne debatten, noe som er svært trist med tanke på at det bidrar til å ødelegge diskusjonen.

 

Du har nok overvurdert AoC ( og MMO-sjangeren ), som endel andre eks-WoW spillere .

 

Ellers kan man si at AoC er det MMO innen fantasy sjangeren som er mest ULIKT WoW .Så jeg er egentlig litt forbløffet over folk sin sammenligning.

 

Det er bra du ikke er pessimist ;)

Jeg syns ikke jeg overvurderte AoC. Jeg hadde knapt lyst til å kjøpe det i forkant basert på den stadig større informasjonsstrømmen vi fikk i løpet av det siste 1,5 året før utgivelse, men fikk til slutt veldig lyst (på utgivelsesdagen) fordi noen venner av meg gikk til innkjøp av spillet. For >1,5 år siden vil jeg si at du hadde rett i antakelsen om overvurdering, da gledet jeg meg stort etter et tynt og muligens urealistisk grunnlag. AoC ble som sagt altfor likt WoW, noe som katalyserte forkastelsen av spillet, men vi mennesker har heldigvis forskjellig oppfatning av verden.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri spillt WoW så jeg kan ikke sammenligne det med AoC. Jeg har spillt AoC fra 17.mai av og hatt mange fine timer i hyboria. Det var og er enda utrolig mye bugs i AoC, jeg begynner nå å bli litt lei av alle questene med bugs i. Dette begynner å bli et skikkelig gammelt. + at HoX`en min stadig mister kropp,sverde henger 0,5m fra kroppen,items har feil farge..kansje småting jeg pirker på her, men i lengden...nei,det funker ikke..Jeg tror at jeg stenger kontoen min midlertidig og tar opp spillet igjen om ca 6mnd så får de litt mer tid. Skal sies at jeg ER en stor fan av tegneserien og bøkene om conan så jeg er litt skuffet av BUGcom som ikke klarte å levere et ferdig spill...

Dette er bare min mening... SatchRat

Lenke til kommentar

Et utrolig vakkert og bra spill MEN jeg har begynt å bli irritert på alle de små tingene/bugsa ettervært nå. Det er ingen STORE feil som jeg har sett, men svært svært mange små og mellomstore hvor en stor del av disse ikke burde eksistert ved en final release.

 

Vurderer fortløpende å ta en pause til etter sommeren. Ser man må velge grunn til at man stopper betalingen, og får de inn nok mange "game issues" håper jeg de innser problemene hvis de ikke allerede har gjort det.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar
Jeg syns ikke jeg overvurderte AoC. Jeg hadde knapt lyst til å kjøpe det i forkant basert på den stadig større informasjonsstrømmen vi fikk i løpet av det siste 1,5 året før utgivelse, men fikk til slutt veldig lyst (på utgivelsesdagen) fordi noen venner av meg gikk til innkjøp av spillet. For >1,5 år siden vil jeg si at du hadde rett i antakelsen om overvurdering, da gledet jeg meg stort etter et tynt og muligens urealistisk grunnlag. AoC ble som sagt altfor likt WoW, noe som katalyserte forkastelsen av spillet, men vi mennesker har heldigvis forskjellig oppfatning av verden.

Akkurat det samme for meg: store forventninger i starten (etter man var drittlei WoW), forventningene roet seg litt ned, før jeg ville teste det ut ved release. Jeg håpet på noe annet enn hjernedøde quester - men, neida, AoC måtte på død og liv videreføre den dårligste egenskapen ved sin sjanger.

 

Og til de som forsvarer AoC: dette er kritikk av spillet og ikke spillerne - av reaksjonene å dømme virker det som om noen her føler det motsatte.

Lenke til kommentar
Jeg syns ikke jeg overvurderte AoC. Jeg hadde knapt lyst til å kjøpe det i forkant basert på den stadig større informasjonsstrømmen vi fikk i løpet av det siste 1,5 året før utgivelse, men fikk til slutt veldig lyst (på utgivelsesdagen) fordi noen venner av meg gikk til innkjøp av spillet. For >1,5 år siden vil jeg si at du hadde rett i antakelsen om overvurdering, da gledet jeg meg stort etter et tynt og muligens urealistisk grunnlag. AoC ble som sagt altfor likt WoW, noe som katalyserte forkastelsen av spillet, men vi mennesker har heldigvis forskjellig oppfatning av verden.

Akkurat det samme for meg: store forventninger i starten (etter man var drittlei WoW), forventningene roet seg litt ned, før jeg ville teste det ut ved release. Jeg håpet på noe annet enn hjernedøde quester - men, neida, AoC måtte på død og liv videreføre den dårligste egenskapen ved sin sjanger.

 

Og til de som forsvarer AoC: dette er kritikk av spillet og ikke spillerne - av reaksjonene å dømme virker det som om noen her føler det motsatte.

 

DE 10 siste onlinespillene jeg har spilt siden 1998 har hatt "hjernedøde quester " , Det er slik MMO-verdenen er kamerat ;) .

 

Du har spilt deg møka dritt lei på sjangeren med WoW og hopper rett over på Conan ved release med sine bugs og feil - Dette måtte jo skjære seg for deg som det har gjort for endel andre WoW-spillere .

 

Jeg har et råd til dere som har spilt dere mette , ta en pause over sommeren fra ALT som har med dataspill å gjøre og prøv Age Of Conan igjen til høsten ;)

Lenke til kommentar

Må si jeg syns det er litt morsomt å lese disse trådene. Overskriften er "hvorfor sluttet du med AoC", noe som i for seg ikke er et diskusjonstema. Enten så har man sluttet og kan skrive hvorfor, eller så har man ikke sluttet og kan således ikke skrive hvorfor. Både denne og "de som er skuffet(..etwas)" ender jo selvfølgelig med å diskutere hvorvidt AoC er bra eller ikke. Eller om wow er bedre eller ikke.

 

Jeg har tatt på meg å skrive en oppsummering av alle postene for de som ikke gidder å lese gjennom alle:

 

TS: "AoC suger og er fullt av bugs og er uspillbart"

person1: "Nei AoC er best og mye bedre enn wow, som jeg er drittlei"

person2: "Jeg er enig med TS, la spillet på hylla"

person3: "Burde du ikke gjort, spillet er bra"

TS:"Nei"

person1: "Jo"

person2: "Nei"

person4: "Jo"

person2: "Nei"

person3: "Joooo!"

 

Jaja jeg vet at jeg ikke bidrar til diskusjonen, men kanskje noen syns det er like arti som meg?

Endret av pundo
Lenke til kommentar

Det må da være noe med AoC som får folk til å bruke flere timer til å snakke om det selv om man ikke liker det?

 

Når jeg sluttet med WoW f.eks så brukte jeg da ikke flere timer på å si hvorfor jeg sluttet, og heller ikke diskutere det. Jeg la spillet på hyllen og brukte heller tiden på å finne meg et annet spill.

Lenke til kommentar

Samme her.

 

Jeg har brukt masse tid på wow 2005-2007, kanskje enda mer på quake 3 fra 2000-2004 og litt på cs og battlefield 2005. Ingen av gangene gadd jeg å uttrykke min misnøye etc på forums når jeg slutta med de respektive.

 

Jeg tror noe av årsaken til at noen poster dette ligger i følgende tanker: "hei det er mange som liker dette spillet. Om jeg poster noe negativt så er det mange som vil reagere på dette og jeg får masse oppmerksomhet. Det er litt rush å sette sinn i kok etc" eller "Shit nå stikker alle fra wow, som jeg har brukt uhorvelig mye tid på for opparbeide meg status og gear, nå gjelder det å redde stumpene".

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...