Espein Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Hei. Mistet nettopp lappen for 2 uker siden, men godtok ikke beslagleggingen og venter enda på svar fra jurist. Vurderer å bli med pappa til Litauen, hvilken regler gjelder der for å øvelseskjøre bil? Tenkte da på landet Polen, Tyskland og Latvia. Får jeg lov til å kjøre bil nedi der uten lappen? I Norge har man ikke lov til å øvelseskjøre når man har mistet lappen, men det er sikkert anderledes der? Lenke til kommentar
Footy Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Trodde man måtte høre fra jurist innen 1 uke jeg, om ikke så "vinner" man automatisk. Dette feil? Lenke til kommentar
Espein Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Det er 3 uker De har 6 dager igjen, 4 hverdager Endret 14. juni 2008 av Espein Lenke til kommentar
Footy Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 ok. jeg sitter faktisk med en fartsbot i handa. hva skjer nå i praksis om jeg ikke godkjenner den? ble tatt av fotoboks.... 73 i 60 sone Lenke til kommentar
support81 Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 ok. jeg sitter faktisk med en fartsbot i handa. hva skjer nå i praksis om jeg ikke godkjenner den? ble tatt av fotoboks.... 73 i 60 sone du mister uansett ikke lappen på den boten om du velger å godta eller ei Men om du nekter å godta boten så blir eieren av bilen innkalt til politiet for å se på bildet som er blitt tatt, dersom du er registrert eier av bilen så er det jo ikke lett å juge seg unna når de har bildet av deg Dersom du fremdeles nekter å godta ett forenklet forelegg så havner det i retten, det kan ende opp som en ganske kostbar afære og du kan rissikere å måtte betale saksomkostninger, tape gjør du med 99& sikkerhet dersom det finnes bilde av deg Dersom du ikke er registrert eier av bilen må han som eier bilen oppgi hvem som har kjørt bilen da bildet og fartsmålingen ble tatt, dersom han nekter dette er det han som får svi, han skal vite hvem som fører bilen Lenke til kommentar
support81 Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Hei. Mistet nettopp lappen for 2 uker siden, men godtok ikke beslagleggingen og venter enda på svar fra jurist. Vurderer å bli med pappa til Litauen, hvilken regler gjelder der for å øvelseskjøre bil? Tenkte da på landet Polen, Tyskland og Latvia. Får jeg lov til å kjøre bil nedi der uten lappen? I Norge har man ikke lov til å øvelseskjøre når man har mistet lappen, men det er sikkert anderledes der? Vet faktisk om ett par stykker som har reist til Polen og tatt lappen, dette til tross for at de har sperrefrist her i norge De kan kjøre rundt på lovlig vis i andre land enn i Norge, men den dagen de igjen har lov til å t lappen her i norge så kan de bare kjøre på det polske sertefikatet, dette er ett eu sertefikat som ser ut som det norske, men der det står en stor N på våres norske, så står det i stedet for EU Skal vist vere ett smutthull i loven som tillater dette Har selv sett ett par av disse og vet bare hva de har fortalt meg, men hadde sjekket dette bedre dersom jeg selv hadde valgt å reise utenlands for å ta lappen Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Øvelseskjøring i utland er kun lovlig om "læreren" og bilen er fra det landet. Du kan f.eks. ikke la pappen din være med som leder mens du kjører. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå