Gå til innhold

Godt X48 hovekort, med støtte for DDR3?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Asus Evolution er det du er ute etter :D

Grunnen til at jeg har det, er at det har 4 pci-e x 16 og en pci-e x 4. Dette passer meg meget bra da ejg har 4 SAS kontrollere.

Bonus er at Evokortet klokker noe hinsides bra! Akkurat nå så kjører jeg e8500 @ 4,3 prime stabilt med TRUE kjøler.

Lenke til kommentar
Asus Evolution er det du er ute etter :D

Grunnen til at jeg har det, er at det har 4 pci-e x 16 og en pci-e x 4. Dette passer meg meget bra da ejg har 4 SAS kontrollere.

Bonus er at Evokortet klokker noe hinsides bra! Akkurat nå så kjører jeg e8500 @ 4,3 prime stabilt med TRUE kjøler.

Har du en link til det i prisguiden?

Lenke til kommentar

Foxconn Blackops er ikke verdt 1000 kroner ekstra - utvilsomt et godt kort, men om det er noe merkbart bedre enn de andre for folk flest? Tja - jeg tviler.

Edit: Du er klar over at Blackops egentlig er et kort bygget for oc/benchmarking med ekstremkjøling og biosen vil være SVÆRT vanskelig for "folk flest".

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Foxconn Blackops er ikke verdt 1000 kroner ekstra - utvilsomt et godt kort, men om det er noe merkbart bedre enn de andre for folk flest? Tja - jeg tviler.

Jeg ser den, men jeg liker å prøve noe nytt. Penger er forsåvidt alltid et tema, men når du først er opp i dette segmentet av hardware, burde ikke en høvding fra eller til bety noe.

Gleder meg til å få tid sammen med dette kortet, så får vi se hva det yter.

Edit:Jeg er klar over svært lite må jeg si, men emnestarter påpekte OC, så da tenkte jeg skulle nevne dette kortet. Man skal heller ikke undervudere "folk flest".

Endret av Karbon
Lenke til kommentar

Les edit'en min i forrige test - dette er ikke et kort for folk flest, det er utviklet for ekstrem oc, men har du mer en gjennomsnitt peiling på overklokking og tilgang til tørris (noe av grunnen til den høye prisen er jo kjølemulighetene som følger med) så kan du nok få mye ut av kortet - for de fleste vil de andre "normale" X48 kortene være mye bedre valg.

Lenke til kommentar

Poenget mitt er att Blackops ikke er et kort du kjøper som ditt første oc prosjekt, de andre X48 kortene er mer enn avanserte nok for nybegynnere, Blackops vil være et mareritt for dem, derfor skal man være litt forsiktig med å anbefale det, selv om det utvilsomt er et bra kort.

Har forresten enda ikke sett et dårlig X48 kort.

Lenke til kommentar
kjører selv blackops, og kortet er helt genialt. kortet OSER av kvalitet, og kjøleløsningen med SKIKKELIG vannblokk er deilig :)

Enig, men jeg var til å plundret litt med denne oppstartsbilde-editoren, endret til et annet default bilde. Da bootet den ikke, måtte bytte til BIOS2.

Ellers er det som du sier tungt og godt.

Lenke til kommentar
Poenget mitt er att Blackops ikke er et kort du kjøper som ditt første oc prosjekt, de andre X48 kortene er mer enn avanserte nok for nybegynnere, Blackops vil være et mareritt for dem, derfor skal man være litt forsiktig med å anbefale det, selv om det utvilsomt er et bra kort.

Har forresten enda ikke sett et dårlig X48 kort.

har du sett biosen til blackops? høres jo ut som det er 100 sider med voltinnstillinger i 0.00001 steps.. det stemmer ikke.

kortet er enkelt å klokke, og det klokker rett og slett best :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...