Gå til innhold

En stille og elegant PC - billig så mulig

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har sett meg lei av den hårføneren som settes i gang hver gang jeg vil bruke PC-en. Dette har ført til at ønske om en - hvis mulig - musestille PC har kommet :) Her er noen ønsker:

* Liten - den skal stå på skrivebordet

* Elegant og stilrent utseende

* Så stille som overhodet mulig

* Og en fin prislapp. Kanskje under 4000kr hvis mulig?

Noen som har tanker om det som kunne passet meg? Den skal ikke brukes til noen spesielt kraftige ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen!

Jeg har en 19" skjerm som funker helt fint foreløpig. Kommer til å oppgradere senere, men det tar vi ikke med i budsjettet nå :)

Planen er å bygge PC-en selv ja, og oppfylle kravene så billig så mulig!

EDIT: Windows Vista Home Premium må nok være med i prisen, da det er skrivere og nettverkløsninger jeg bruker som ikke funker i Linux.

Endret av SamPC
Lenke til kommentar

ingen problem og lage en stille og billig pc. problemet er og finne noe som ser bra ut, det må du nesten sjekke selv hva du liker.

er ikke så mye som ser pent ut innen pc kabinett synes jeg, skal det stå år skrivebordet snakker vi vel m-ATX system?

skal det dra spill?

Lenke til kommentar
om jeg skulle bygge en tilnærma lydløs så ville den sett omtrent slik ut.. og jeg regner nesten med at den blir ganske varm. men overlever en varm sommerdag =)

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=71910

Kabinettet er viktig, og jeg har ikke noe særlig tro på det du har plukket frem der :) Antec sine er en sikker vinner angående støy og kjøling. Ellers bør man ta IP35 eller IP35 pro om man vil ha noe stille. Viftestyringen på begge disse er langt bedre, med IP35 pro på topp. IP35-E har heller ikke f.eks RAID, så den lille prisforskjellen hadde jeg lett spandert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...