xaco Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Det blir gjort første eller andre dagen i fadderuken Dere vil også få pinkode og passord i posten, men husker ikke nøyaktig hvor lenge før. Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Informatikk: Programmering og Nettverk her også! GLEDER MEG! Lenke til kommentar
koots Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Informatikk: Nanoelektronikk og robotikk Lenke til kommentar
Elvorn Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Gratulerer! Noen som kan fortelle hva poenggrensene var? Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 35.0 for Inf: Prog og Nettverk på ordinær kvote. Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 38.3 for Informatikk: design, bruk og interaksjon Lenke til kommentar
Loff1 Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Hvor finner dere poenggrensene? Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 De sto på svarbrevet mitt. Vet ikke om de er lagt inn noe annet sted og orker ikke surre med min:Id for å sjekke nå. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Poenggrenser fra i fjor for sammenligning. Ser ut som det er flere søkere eller færre plasser på programmering i år (i fjor kom alle inn) Lenke til kommentar
Tirama Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Flere søkere i år tror jeg. Sto hvertfall at det var 269 søkere fordelt på 180 plasser et eller annet sted på samordna (programmering og nettverk). Gleder meg til å begynne! Litt kjipt at det ikke er flere jenter da. Bare 27 hadde søkt, så jeg håper de andre 26 har høyere enn 35 poeng ... Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Flere søkere i år tror jeg. Sto hvertfall at det var 269 søkere fordelt på 180 plasser et eller annet sted på samordna (programmering og nettverk). Gleder meg til å begynne! Litt kjipt at det ikke er flere jenter da. Bare 27 hadde søkt, så jeg håper de andre 26 har høyere enn 35 poeng ... Hello there, how you doin....? Overraskende mange søkere i år kontra ifjor. Noen tanker om hvorfor? Lenke til kommentar
Tirama Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Overraskende mange søkere i år kontra ifjor. Noen tanker om hvorfor? ...flere folk skjønner hvor gøy computere egentlig er? ( <--mitt mest seriøse forslag) Lenke til kommentar
xaco Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Flere søkere i år tror jeg. Sto hvertfall at det var 269 søkere fordelt på 180 plasser et eller annet sted på samordna (programmering og nettverk). Gleder meg til å begynne! Litt kjipt at det ikke er flere jenter da. Bare 27 hadde søkt, så jeg håper de andre 26 har høyere enn 35 poeng ... Hello there, how you doin....? Overraskende mange søkere i år kontra ifjor. Noen tanker om hvorfor? Det går litt opp og ned, det var høyere snitt for å komme inn for 2 år siden. Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 @Xaco; Sant, var vel egentlig derfor jeg jobba med skolen i år. Hvordan var det for 3 år siden? og 4? @Tirama: Hehe, maaaaybe Samtidig lurer jeg på hvor mange som får denne opplevelsen her iløpet av første året; http://loldaddy.com/pics/6389 Lenke til kommentar
xaco Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 IFI byttet ut alle studieprogrammene for 2 år siden så kan ikke helt sammenlignes. Men på bachelor nivå så kom alle inn for 3 år siden. På de 5 årige gjennomgående mastergradene ifi tilbød da så husker jeg ikke om alle kom inn eller om det var noen grenser, sjekk på samordna opptak sine nettsider. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 (endret) Er vel fult mulig å ta først en bachlor (kom inn på det), for å så gå videre på en master(om du får gode karakterer nok på bachloren)? Noen som vet hvordan undervisningen foregår? Noen obligatoriske felles foredrag + noen obligatoriske innleveringer, hvor du kan gjøre det du vil utenom, eller mer klasse-aktig (med klasser/grupper, en slags lærer for hver gruppe ol.)? Endret 20. juli 2012 av Fred7555 Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Det er stort sett bare innleveringene som er obligatoriske. Som regel 3-4 innleveringer i hvert fag. Forelesning er valgfritt. I tillegg er det gruppetimer som ligner mer på vanlige skoleklasser. Disse er også frivillige. I enkelte fag er det mye viktigere å dukke opp på forelesning enn andre. Inf1080 for eksempel, som er et av fagene i første semester på programmering og nettverk, har små innleveringer hver uke og et pensum som hele tiden bygger videre på tidligere temaer. Det er med andre ord fort gjort å falle av lasset hvis man skipper et par forelesninger.. Til gjengjeld er det et skikkelig bra fag Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Vet noen om UIO har noen rabattordninger med forhandlere av pc'er, eller evt steder man får studentrabatt? Og forresten, har vi virkelig ikke en felles tråd som om handler hele uio her? Lenke til kommentar
mathiasjl92 Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Ble Informatikk: Programmering og Nettverk på meg og Gleder meg veldig. Må bare få fiksa leilighet med en kamerat nå så er jeg rigga, hah. Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Jeg og en kompis kommer muligens til å leie en enebolig i Bærum med to ekstra senger om det er intressant. Leie er ca 4k i måneden og vi har bil så kjører til togsasjon eller lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå