Gå til innhold

Småprat om/rundt UiO (informatikk)

Sukkess

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle masterfag skal kunne undervises på engelsk. Er det kun norske studenter som tar faget kan faget holdes på norsk, men hvis det finnes en person som tar faget som ønsker engelsk undervisning må faget holdes på engelsk. På bachelor finnes ingen slike restriksjoner, der kan fag foregå på norsk selv om det finnes studenter som ikke skjønner ett ord norsk.

Er du sikker på det? Jeg trodde det var enkelte større inf-emner på 1-3000 nivå hvor man har sagt at man tilbyr engelsk ved behov uansett (uansett hva foreleser måtte ønske)?

Lenke til kommentar

Tror det skal være et introduksjonskurs i logikk. En slags inf1800 light. Men er ikke helt sikker her altså.

Slik jeg forstod det er INF1080 arvtakeren til MAT1030

Jeg la ikke merke til at de hadde fjernet mat1030 i alle de nye bachelorgradene.

Lenke til kommentar

Elleve studenter utvist for juks (ifi@UiO)

Here we go again.

Kjedelige saker. Jeg regner med det er et av 1000-emnene det igjen dreier seg om? Husker selv da jeg tok INF1000 at det var en del hysteri rundt juks. En kamerat av meg la sin løsning ut på nett. Det viste seg da at flere hadde funnet dette og leverte inn andre versjoner av hans program.

Selv råder jeg nå alle til å holde besvarelsene sine for seg selv, ihvertfall en god stund etter innleveringsfristen er omme.

Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor studenter ikke forstår alvoret. Man VIL bli tatt hvis man jukser. At de da er så frekke at de i tillegg setter en medstudent (i mitt tilfelle) i saksa er helt utrolig.

Endret av TobiasFunke
Lenke til kommentar

Heh, du prøver altså å antyde at det ikke finnes en "kamerat"?

Det er jo selvsagt dumt å legge ut oppgaver før fristene er omme, men det er ikke så lett å vite for en ung å naiv student som undervurderer hvor frekke folk kan være. Men man lærer jo så lenge man lever. :cool:

Lenke til kommentar

Er vel ganske sikker at det er en av 1000-kursene. Tenker at det er enten 1000/1010/1060. Spesiel 1060 kan være ganske krevende på nye studenter.

Husker høsten 2007 at flere studenter hadde leid inn konsulenter for å gjøre INF1000 oppgavene deres. Ganske idiotisk. Klarer du ikke INF1000 har du ingenting på Informatikk å gjøre.

Lenke til kommentar

inf1060 går bare på høsten, jeg tror det er inf1010. Sudoko oppgaven er kanskje litt vannskelig for noen.

Ja det er vel en del arbeid med den, men det er jo bare å utnytte medelever, gruppelærere og orakler så får man den godkjent etterhvert uansett. Rekursjon trenger litt tid før det sitter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...