Gå til innhold

Småprat om/rundt UiO (informatikk)


Sukkess

Anbefalte innlegg

Nå har ikke jeg tatt de kursene du nevner, men kort svar er ja.

 

Langt svar er: Det er ikke en nødvendighet, men veldig hendig. Så slipper man hele tiden å være avhengig av universitets stasjonære PCer. Disse er stort sett tilgjengelige, men jeg synes det er greit å ha sin egen PC man kjenner godt og ha alt lagret der. Så kan man jo jobbe hjemme også.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Her har det ikke skjedd noe på en stund ser jeg...

 

Første uke i semesteret er over. Jeg har hatt følgende emner så langt:

 

AST1010, INF2100, INF1300. Og så begynner INF3331 denne uka og INF3110 uka etterpå. Er litt usikker på hvilken av 3331 og 3110 jeg skal ta hvis jeg ikke tar begge. Frykter at det blir litt mye arbeid, men vi får se.

 

AST1010 synes jeg virker spennende så langt. Litt mye historie i begynnelsen, men jeg tror det tar seg opp. Kommer til å følge 1/2 forelesninger da den andre kolliderer med INF1300.

 

Speaking of INF1300 så virker det ikke så ille som alle skal ha det til (kjedelig altså). Synes foreleseren matet oss skikkelig med teskje, men det er jo et 1000-kurs så man kan vel kanskje forvente det. Greit å ha det å kunne databaser på papir. Har planer om å ta 3100 til våren.

 

INF2100 synes jeg virker mest spennende så langt. Få erfaring i å lage "store" programmer tror jeg blir gøy (Store i forhold til programmene i de tidligere INF emnene).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV

jeg har bare vært på inf3151 til nå, virker veldig spennende. Skulle vært på inf2100 også, men kunne ikke pga gruppelærer kurs. Neste uke starter inf3320. Tror også det faget vil være veldig bra. Skal ikke begynne før lenge som gruppelærer i inf3331. Det blir spennende å være gruppelærer for første gang, og så i et nytt kurs attpåtil, men det går nok bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV

Det er en del overlapp, men inf3331 inneholder også deler av inf5660.

Inf3330 var ikke noe særlig vanskelig, men det var en del arbeid. Regner med at inf3331 kommer til å bli noe av det samme.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Tenkte å ta et fag som ikke har noe som helst med selve utdannelsen min å gjøre. Krav bør være at det skal være et avbrekk i den ellers så hektiske hverdagen på termstuen i NHA. Et annet krav bør være at det er et rimelig rolig kurs, men allikevel interessant nok til at jeg kan stille på forelesninger uten å bruke de som en formiddagslur.

 

Noen som har erfaring med følgende kurs?

AST1010

KJM1001 (forventer eksplosjoner)

GEF1000

 

mvh ydmyke Tobias 'I prematurely shot my wad' Funke

Lenke til kommentar

Enig me SåTykk. Det er et ok og rimelig rolig kurs. Noen spennende forelesninger, men han ene klarer å gjøre det evig kjedelig.

 

Ellers er ikke noe obligatorisk annet enn eksamen. Les gjennom foiler og les og løs gamle eksamensset og du er good to go (med mindre du vil ha A).

 

Hører en del positivt om ENT1000, men vet ikke om det går til våren?

Lenke til kommentar

Hvilken kombinasjon skal jeg ta neste semester? Skal ha to av tre!

 

INF2810 - Funksjonell programmering

INF2820 - Datalingvistikk

INF3510 - Informasjonssikkerhet

 

Foreløpig ligger jeg på INF2810 og INF2820 . Er litt skeptisk til å være prøvekanin i 3510, da det ser ut til å være et nytt kurs (evt bare skiftet emnekode?).

 

Noen som har erfaringer med nevnte kurs?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...