x871kx6167ss7 Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Så, har folk tenkt til å stemme, da? Blir det Ole Petter Ottersen eller Trygve E Wyller? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg boikotter å stemme. Jeg hadde gjort det om jeg ikke hadde mottatt minst 10 mail om valg siste par ukene. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Har bare fått tre mail, jeg. :> Dog litt usikker på hvem jeg skal stemme på, blir vel sannsynlig vis trynefaktor. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Stemmer ikke, da jeg ikke har orket å sette meg inn i kandidatene. Selv så tviler på om de kommer til å gjøre noe forskjell. Kan godt love gull og grønne skoger men om jeg kommer til å holde mitt ord er en annen sak. Lenke til kommentar
endgame90 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 har søkt på informatikk ved uio, men tror ikke at jeg kommer inn. har nesten bare 4ere, en treer og par 5ere Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hmm, var ingen poenggrense da jeg søkte. Eller søkte du rett på master? Da er det vel rundt 5 i snitt? Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 har søkt på informatikk ved uio, men tror ikke at jeg kommer inn. har nesten bare 4ere, en treer og par 5ere Kravet til bachelor er generell studiekompetanse. Man må være enten hinsides lat, eller hinsides dum for å ikke oppnå det. Nå er det slik at hadde det vært en overflod av søkere, så ville man ha blitt rangert etter poeng, men det er ikke akkurat hverdagskost på informatikkstudiene. Dette er tross alt ikke medisin Så jeg tror ikke du har spesielt mye å være nervøs for. Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Poenggrensa på informatikk var 40.6 i fjor, og man trenger R1 eller 2MX i tillegg til GENS for å kunne matrikulere. Og det finnes ganske mange tungtveiende årsaker som kan hindre, sinke eller vanskeliggjøre en person fra å oppnå GENS, så du kan kaste fra deg den generaliserende holdningen. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 De alller aller fleste som hat gått på Allmenn eller lignende på VGS får generell studiekompetanse. Klart, det er noen som kan ha deft vanskielig og er enig at man ikke nødvendigvis er "hinsides dum og/eller lat" for å ikke få det. Men som sagt får de aller aller fleste dette. Tror nok det skal gå greit for søkeren Lenke til kommentar
ashore Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Det er mange studier man kan søke på på UiO. Så søker du du evt. overgang til et annet informatikkprogram etterhvert. Man kan søke på "Realfag årsenhet" (http://www.uio.no/studier/program/realfag-aarsenhet/) eller bare ta enkeltemner (begynneremnene i informatikk og matematikk pleier å ha ledig kapasitet) (http://www.uio.no/studier/opptak/emneopptak/). Kommer du ikke inn, så kontakter du bare IFI for å høre om muligheter. Lenke til kommentar
ashore Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Til alle dere som studerer på IFI: Navet har lansert nye nettsider på http://navet.ifi.uio.no. Der finner man oversikt over kommende arrangementer, stillingsannonser etc. På utkikk etter sommerjobb eller fast stilling? Kom på bedriftspresentasjonen imorgen. Merk at den begynner kl. 14:15!. Mer info: http://navet.ifi.uio.no/26/smallworld-systems Endret 15. april 2009 av ashore Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Poenggrensa på informatikk var 40.6 i fjor, og man trenger R1 eller 2MX i tillegg til GENS for å kunne matrikulere. Og det finnes ganske mange tungtveiende årsaker som kan hindre, sinke eller vanskeliggjøre en person fra å oppnå GENS, så du kan kaste fra deg den generaliserende holdningen. Det finnes mange årsaker som kan hindre en fra å oppnå 6.0 i snitt. Det finnes ingen årsaker utover alvorlig sykdom som kan hindre en fra å oppnå generell studiekompetanse. Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg tror vi er enige, men jeg liker likevel ikke den krasse tonen din. Depresjon kan for eksempel ødelegge et skoleår med letthet - det gjør kanskje ikke studiekompetanse umulig, men kan definitivt gjøre at man bruker lenger enn normert tid. Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg tror vi er enige, men jeg liker likevel ikke den krasse tonen din. Depresjon kan for eksempel ødelegge et skoleår med letthet - det gjør kanskje ikke studiekompetanse umulig, men kan definitivt gjøre at man bruker lenger enn normert tid. ... hvilket ikke strider mot det jeg skrev (jeg burde dog ha nevnt alvorlige sykdommer med en gang). Dermed, bare de syke, late eller dumme ikke kan komme inn på bachelorstudiene ved Ifi. Det er ikke vanskelig, akkurat, å oppnå generell studiekompetanse, og de siste 15+ år har det aldri vært noe spesiell poengkonkurranse å snakke om (40.6? Ja, jøss, for et urealistisk krav å sette. Får man ikke det omtrent bare man gidder å sitte på skolebenken uten å gjøre noe som helst mer?) Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Til alle dere som studerer på IFI:Navet har lansert nye nettsider på http://navet.ifi.uio.no. Der finner man oversikt over kommende arrangementer, stillingsannonser etc. På utkikk etter sommerjobb eller fast stilling? Kom på bedriftspresentasjonen imorgen. Merk at den begynner kl. 14:15!. Mer info: http://navet.ifi.uio.no/26/smallworld-systems Synes du kunne ha uthevet kl. 14:15 enda mer. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Hvor mange var det på bedpressen? Nikolai kom og annonserte den mye på ifistua, men virket ikke som at så mange gadd. Selv hadde jeg 3190 hjemmeeksamen å slite med. Lenke til kommentar
ashore Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Alt for få som vanlig Men vil anbefale folk som ikke har skaffet seg sommerjobb å se på http://www.smallworld.no/latest/smallworld...meren-2009.html Lenke til kommentar
fredrikba Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Jeg mener å huske og ha hørt at sammen med nytt informatikkbygg til neste år kommer det nye studieretninger/ justeringer av de gamle. Er det noen her som kan bekrefte/avkrefte dette, evt si mer rundt det? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Bachelorstudiene forsvinner, interaksjonsdesign blir endret da samarbeidet med kunsthøyskolen skal opphøres. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 nye ifi blir vel ikke ferdig før tidligst neste vår, men tror ikke det er helt ferdig før 2012 eller noe slikt? Husker ikke helt. Blåbær har dessuten rett i det han sier. Noen av retningene endrer også navn. Husker ikke i farten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå