SimDaDim Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Ja, har vært nedom en gang. Var som å se et slikt nerde-rom fra en tidlig 90-talls film: et rom på størrelse med et klasserom fullt med PCer / PCdeler, colabokser og kabler, der det sitter rundt en 3-4 stk og nerder linux for harde livet. Virket kjempe kult De har en egen irc kanal om jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Forskjell på pong-ping og ping, selv om det er ping som arrangerer pong-ping. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Hvordan er det med hvilke emner man kan ta? Til høsten begynner jeg på mitt tredje år. Kan jeg fortsatt ta 1000-emner? Og hvilke emner er det som regnes som master-emner? 4000 og 5000 eller bare 5000? Har hørt man kun kan ta 2 bachelor emner i løpet av de to siste masterårene. Stemmer dette? Spiller det i så fall noen rolle hvor høyt nummer de har? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) 4 og 5k er masteremner. Du kan ta absolutt alle fag du kvalifiserer til, når du vil, på fakultetene du er registrert ved. Endret 4. mars 2009 av Goophy Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Du kan fortsatt to 1000 emner om du ønsker det. Master emner er 4 og 5000 emner. Du kan ta 2 emner på 2 eller 3000 nivå under mastergraden. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Nice, takk for svar. Tror jeg har funnet ut at INF2810 ikke var noe for meg, så må ta 4 emner enten til høsten eller neste vår. Tenkte på INF1400. Lenke til kommentar
ashore Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Du kan fortsatt to 1000 emner om du ønsker det. Master emner er 4 og 5000 emner. Du kan ta 2 emner på 2 eller 3000 nivå under mastergraden. Alle bachelor-emner (også 1000) kan teoretisk inngå i en mastergrad, men man må søke om å få dem godkjent... Noen 3000- og 4000-emner var tidligere klonet og er det t.o.m. høstsemesteret 2009. Slik kan man unngå å måtte søke om godkjennelse av en del emner. Se http://www.matnat.uio.no/studier/studieinf...nede_emner.html Nice, takk for svar. Tror jeg har funnet ut at INF2810 ikke var noe for meg, så må ta 4 emner enten til høsten eller neste vår. Tenkte på INF1400. INF1400 egner seg bra som et fjerde emne (har vært lite pensum og lette obliger). Husk å søke opptak til masteremner (MatNat) om du ikke kommer inn på master (slipper trolig dette om man går på profesjonsstudiet)! Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Går profesjonsstudiet ja. I systemutvikling. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hvis du har muligheten bør du nesten ta 4000 versjonen av faget, siden den er på et "høyere" nivå og ser bra ut både i master og bachelor. Jeg var "dum" og tok et 3000 fag som jeg nå flytter opp i masteren, noe som ikke ser like bra ut. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Vet dere om lesesalene på UIO eller BI er åpne i påskeferien og hvor lenge? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Årstrinn du går på? Jeg går siste året på videregående, men jeg bruker lesesalene på UiO for det. Jeg kjenner noen på det matematiske fakultet fordi jeg har tatt noen kurs der. Jeg har eksamen i alle fag i mai og må jobbe så hardt jeg kan i påskeferien. Har brukt BI sine hvis jeg finner på å jobbe i helgene, fordi er åpent for de som ikke har kort. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Det meste er vell stengt for brukere uten kort på helligdager tror jeg. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hva er Bjørknes? Du mente kanskje Bjerknes? Altså VB? Det var da vitterlig stengt uten kort der deler av påsken i fjor? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Det meste er vell stengt for brukere uten kort på helligdager tror jeg. Er det mulig å få tak i et slikt kort, hvis jeg spør pent. Kjenner en foreleser på det matematiske fakultet også. Dette er Bjørknes http://www.bjorknes.no/ Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Bjørknes ja, privat vgs som er åpen også på søndager. Selv bachelor studenter har ikke tilgang til IFI på søndager, må være master eller ha spesielle grunner. Men for all del prøv. Lenke til kommentar
Acherontic Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Vurderer å gå informasjonsteknologi på HiO. Hva skiller det studiet fra informatikk på UiO? Lenke til kommentar
Dwarp Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Andre pedagogiske metoder, mindre selvstudium, osv. Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Acherontic, kjenner kun til informatikk ved UiO, så vanskelig å svare. Tror kanskje det er enklere om du forklarer hva du faktisk ønsker å lære, og hva du tror HiO tilbyr, så kan vi andre her svare på det istedet Endret 11. mars 2009 av SimDaDim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå