Gå til innhold

Småprat om/rundt UiO (informatikk)

Sukkess

Anbefalte innlegg

UiO/IFI er håpløse når det gjelder informasjon om opptak til Master.

MNSU har vært i kontakt med fakultetet for å få dem til å endre rutinene rundt dette og sørge for at dette bedrer seg i fremtiden.

Du skulle ha mottatt brevet ditt senest på fredag, men det har antageligvis blitt forsinket i posten grunnet helligdagene...

Er jo greit nok når de som søker er i Oslo og lett kan møte et par dager etter, men hvis søkeren er et annet sted i landet er det helt på trynet.

Ps. gratulerer. Og følg med på de forskjellige presentasjonen av hva som bedrives av forskning på IFI. Ganske mye spennende å velge mellom!

Pps. Ta gjerne kontakt med administrasjonen på IFI, og FUI (fagutvalget på IFI), og klag over at du fikk sen beskjed om at du var tatt opp til Master. Begge er veldig hyggelige, så lenge du ikke er alt for gretten når du snakker med dem.

Endret av Mr.Garibaldi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har veldig lyst til å ta bachelor i Informatikk, men jeg har ikke tatt den mattematikken som kreves.

Er det en mulighet for at jeg kan studere samtidig som jeg "tar igjen" den matten jeg trenger?

Eller noen andre alternativer for den saks skyld.

Går IKT-driftsfag og tar fagbrevet til sommeren, om jeg ikke husker feil så hadde vi matte kun som valgfag, og så smart som jeg var valgte jeg data som valgfag :p

(Matten på GK-mekaniske regner jeg med ikke er godt nok.)

På UiO må du tilfredsstille kravene før du kommer inn. På noen høyskoler finnes det veier/retninger som kanskje kan passe for deg. Ta de fagene du trenger til høsten. Så kan du begynne å ta fag på UiO neste vår.

Lenke til kommentar

Et annet alternativ er IT-SLP. Det har ingen mattekrav, men gir allikevel mulighet til opptak på en master i informatikk om du har tilsammen 80 sp informatikk-emner.

Om du senere ønsker å ta en master i informatikk trenger du kun å oppfylle kravet om nok informatikk-emner og ta nok matte ved siden av. Om du ønsker master, men ikke vil/orker matten har IT-SLP også et eget studieprogram.

Noen her som har tatt UNIK4230?
Har ikke tatt det, men skal vurdere det for et senere semester. :) Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
UNIK4280

Jeg har meldt meg på, men er usikker om jeg kommer til å ta det. Skal i møte med potensiell veileder i morgen, og det kan se ut som om jeg begynner på oppgaven allerede nå i første semester, så da må jeg nok begrense meg til to fag.

(Forøvrig har jeg meldt meg på 8 fag :cry: )

Lenke til kommentar

Det går mot siste semester på bacheloren. Fagene denne våren blir:

INF2810 - Funksjonell programmering

INF3190 - Datakommunikasjon

INF3100 - Databasesystemer

Vurderer også å melde meg opp til faget "Introduksjon til Robotteknologi". Virker ganske interessant, men er jo ikke så fryktelig relevant for min del, siden jeg ikke kommer til å ta master i robotteknikk. Men høres greit ut å ha det som et ikke fullt så seriøst fjerde fag.

Hvilke fag skal dere andre ha?

Lenke til kommentar
John Rognes har 1.09 i snitt på cand.mag.-graden sin. Det er "veldig veldig bra".

Du kan jo ikke sammenligne Rognes med «vanlige folk», fyren var jo ferdig med en 3,5-årig grad som nittenåring! :hmm:

Vel, cand.mag.-graden i en alder av 19 er ikke umulig. Og jeg skrev jo at det var veldig veldig bra :)

Lenke til kommentar

Hjelp meg å forstå denne fascinasjonen for "INF2810 - Funksjonell programmering"? :hmm:

Morsomt å se at emner som nylig har fått INF-kode opplever den rene folkevandringen :D

Hva med...

INF2270 - Datamaskinarkitektur?

FYS3240 - PC-basert instrumentering og mikrokontrollere (morsomme obliger. se bort fra anbefalte forkunnskapene hvis du har INF2270)?

...og det finnes en rekke andre spennende emner rundt om på de forskjellige instituttene...

Lenke til kommentar

Fascinasjonen kommer vel fort over at Scheme er et ekstremt morsomt språk, samtidig som en blir veldig drillet i rekursjon og hva en kan gjøre med funksjoner. Det er heller ikke dumt å lære seg flere programmeringsspråk, heller ikke om de er helt ulike hva du noensinne har programmert i heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV
Dette blir mitt 4. semester.

Jeg skal ha:

INF2810 - Funksjonell programmering

INF3190 - Datakommunikasjon

og så EXPHIL3. Har også meldt meg på til 2050 som kosefag, men tror ikke jeg kommer inn.

Skal du ikke ha datamaskinarkitektur sammen med oss?

Skal selv ha datamaskinarkitektur, ast1010 og exphil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...