ashore Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Så nå at studieprogramsidene lenket til en "gammel" infoside om studier i utlandet. Den ny ligger her: http://www.ifi.uio.no/studier/utland/ Ikke at den har så mye mer info.. Lenke til kommentar
Hobbes Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Sensur på mat1001 er ute på studentweb Lenke til kommentar
sureup Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) wiiihooo A i mat1001 Endret 19. desember 2008 av sureup Lenke til kommentar
sureup Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 btw noen som vet om det finnes konteeksamen til inf fagene? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Hvem skal på hemsedaltur? Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Du skulle ha fått en mail som dette: Hei Dette er en e-post som går til alle studenter som har vært registrert som student ved MN-fakultetet i høstsemesteret 2008. På nettsiden http://www.mn.uio.no/studier/studieinforma...ntinuasjon.html ligger det nå oppdatert informasjon om hvem som kan melde seg til utsatt/ ny eksamen ved MN-fakultetet etter høstens eksamener, og hvordan oppmeldingen foregår. Oppmeldingen er i gangsatt fra i dag, og siste mulighet for å melde seg opp er søndag 4. januar kl. 24. mvh Øystein Bergkvam MN-fakultetet UiO Lenke til kommentar
sureup Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 hehe ja jeg fikk den men visste ikke at informatikk lå under det matematiske-naturvitenskaplige fakultet, men nå vet jeg det Takk! Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) wiiihooo A i mat1001 INF1800 kom også idag. Må si de retter raskt, for eksamen var på mandag... Endret 19. desember 2008 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
ashore Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Noen som vet hva strykprosenten ble i MAT1001? Var mye fokus på strykprosenten i MAT1000 i fjor høst i Aftenposten, så kunne vært spennende å høre hvordan endringene i emnet har slått ut. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2181937.ece Lenke til kommentar
sureup Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) Vel, er den strykprosenten fra aftenposten medregnet de som har hoppet av? Det står 250 meldte seg på og ca 250 var på eksamen... Men jeg tviler på at det var så få som hoppet av underveis... Her er årets tall: Antall registrerte kandidater: 234 Antall møtt til eksamen: 221 Antall bestått: 182 Antall stryk: 39 (18.00%) Gjennomsnittskarakter: C Antall 15 34 66 48 19 39 Karakter A B C D E F Men så har mange falt av underveis så det blir noe helt annet om du regner med dem. Basert på antall kandidatnummere på midtveis så var det 328 stk som startet kurset Altså 107 som har falt av og eller ikke møtte til eksamen. 107 + 39 som strøyk = 146. (146/328) *100 = 44,5% Endret 19. desember 2008 av sureup Lenke til kommentar
ashore Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Registrerte kandidater er de som er eksamensmeldt og har fått godkjent alle obligene. Så er det alltid noen som ikke møter opp på eksamen. Folk som har trukket seg før fristen eller ikke fått godkjent obliger er ikke med i disse tallene. Strykprosenten har sunket en del. Men gjennomføringandelen (andelen oppmeldt til emnet vs. andelen med ståkarakter på eksamen) kunne nok vært høyere. Noe av forklaringen er kanskje mange har blitt "stoppet" av obligene. Ingen har heller kunnet ta eksamen på nytt i år uten å ta obligene, så tallene blir kanskje mer reele neste år... Lenke til kommentar
sureup Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 mhm, men jeg vet ikke om det er nytt men vi hadde ihvertfall en oblig 0 der det bare var enkle oppgaver fra ungdomsskole og videregående. Men det var visst en del som ikke fikk til denne og hoppet av allerede da. Men for oss som klarte den og også hadde midtveis fikk jo en kjempe-gavepakke ettersom midtveis var latterlig lett og så lenge man bare hadde gått gjennom prøve-midtveiseksamen så var man garantert til å få så å si alt rett. Og det kan jo forklare at gjennomsnittskarakteren gikk opp og strykprosenten ned? Altså mange med dårlige forkunnskaper stakk allerede ved oblig0 og de som ble igjen fikk i tillegg en superlett midtveis som telte 1/3 av karakteren? Lenke til kommentar
ashore Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Midtveiseksamen har stort sett alltid vært like lett. Jeg mener at så godt som alle oppgaver i MAT1000 kan løses på en (Casio-)kalkulator. Mulig dette har blitt vanskeligere med endring i pensum. Karakterene likner noe som kan se ut som en (litt) bunntung normalfordeling. Artikkel om normalfordeling i MAT1000: http://universitas.no/nyhet/5234/ Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 MAT1000 og 1001 er bare tull. Jeg mener at man burde ha MAT1100 om man skal ta slike fag. Handler ene og alene om å gidde lese. La folk slippe unna med superlette fag kun fordi de er late er rett og slett teit. Lenke til kommentar
sureup Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 MAT1000 og 1001 er bare tull.Jeg mener at man burde ha MAT1100 om man skal ta slike fag. Handler ene og alene om å gidde lese. La folk slippe unna med superlette fag kun fordi de er late er rett og slett teit. Hehe du har sikkert rett men det blir litt feil å si at folk er late når 99% av de som melder seg på ikke vet at det er så lett eller at 1100 er "bedre" Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Hehe du har sikkert rett men det blir litt feil å si at folk er late når 99% av de som melder seg på ikke vet at det er så lett eller at 1100 er "bedre" Har de ikke informasjonsmøte for nye studenter mer? Mener det ble forklart forskjellen da jeg begynte på blindern. Lenke til kommentar
sureup Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Hehe du har sikkert rett men det blir litt feil å si at folk er late når 99% av de som melder seg på ikke vet at det er så lett eller at 1100 er "bedre" Har de ikke informasjonsmøte for nye studenter mer? Mener det ble forklart forskjellen da jeg begynte på blindern. Hadde informasjonsmøte men husker ikke noe spesielt angående det der. De fleste vet vel at mat1100 er vanskeligere men at det er bedre for alle uansett program har jeg ikke hørt noe om. For det er noen masterprogrammer som har mat1100 og noen som har mat1001 og da ser det jo ut som at mat1100 er mer formet for de programmene som har det og det samme for de som har mat1001. Altså mer relevant for de retningene. Det er sånn jeg har forstått det ihvertfall Lenke til kommentar
Hobbes Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 MAT1000 og 1001 er bare tull.Jeg mener at man burde ha MAT1100 om man skal ta slike fag. Handler ene og alene om å gidde lese. La folk slippe unna med superlette fag kun fordi de er late er rett og slett teit. Man får bare vite at 1100 er vanskeligere enn 1001, og har null idé om hvor vanskelige hvert fag er. For en som begynner på uio er det da ikke så lett å vite hva man skal ta. Dessuten tror jeg ikke mat1100 er for alle. Greit at 1001 er relativt greit, men hvis man ikke er noe god i matte vil man slite med det også selv om man skulle lese aldri så mye. Det er jo ikke et lesefag, det er et skjønnefag Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) [..] Det er jo ikke et lesefag, det er et skjønnefag Mattematikk er kun jobbefag. Alle klarer matte med pugging uten å skjønne alt, og det er slik realfag tilnærmes i realfagsterke nasjoner som Kina og Russland. Kinesere jeg kjente på høgskolen regnet det meste uten kalkulator fordi det var det de var vant til. Men så er kinesiske skoler ekstreme på å tilnærme lærdom med pugging da. Endret 20. desember 2008 av tickinghd Lenke til kommentar
Hobbes Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 [..] Det er jo ikke et lesefag, det er et skjønnefag Mattematikk er kun jobbefag. Alle klarer matte med pugging uten å skjønne alt, og det er slik realfag tilnærmes i realfagsterke nasjoner som Kina og Russland. Kinesere jeg kjente på høgskolen regnet det meste uten kalkulator fordi det var det de var vant til. Men så er kinesiske skoler ekstreme på å tilnærme lærdom med pugging da. Ja, et jobbefag kan jeg være enig i, men å kalle det et lesefag som det tidligere ble sagt, blir feil. Men er et skjønnefag også. Tekstoppgaver f.eks handler mye om å skjønne og er ikke så lett å tilnærmes med mengdetrening. Selvfølgelig hjelper det også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå